10641230_905736992787234_3771609892344771192_n

18 χρόνια μετά το άδοξο τέλος της Class 1, οι εκπρόσωποι των DTM, Super GT και της IMSA, συναντήθηκαν χθες στο Τόκυο με σκοπό να συζητήσουν και να καταλήξουν σε συμφωνίες για το κοινό μέλλον των κορυφαίων πρωταθλημάτων Τουρισμού στον κόσμο. Ήδη όπως έχουμε αναφέρει και παλιότερα, DTM και Super GT μοιράζονται τους ίδιους κανονισμούς όσον αφορά το σασί και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Στη συνάντηση λοιπόν, συμφωνήθηκαν ποιες θα είναι οι τεχνικές λεπτομέρειες  που θα είναι η βάση των κοινών,παγκόσμιων κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2017 και έπειτα. Μέσα σε όλα τα άλλα,αποφασίστηκε ότι και στα 2 πρωταθλήματα, όλα τα αγωνιστικά θα χρησιμοποιούν 2λιτρα 4κύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα, απόδοσης περίπου 600 ίππων. Lexus, Nissan και Honda ήδη αγωνίζονται από φέτος με αυτούς τους κινητήρες στην κατηγορία GT500, αλλά αυτοί αποδίδουν περίπου 550 ίππους.

Έτσι λοιπόν, με τους κανονισμούς από πλευράς αεροδυναμικής και κινητήρων να έχουν θεσμοθετηθεί, “αναβιώνεται” η Class 1- έτσι πλέον θα (ξανα)ονομάζεται η κατηγορία-και ανοίγεται με αυτόν τον τρόπο ο δρόμος στις γερμανικές εταιρείες να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, αλλά και συγχρόνως το ίδιο θα μπορούν να πράξουν κι οι ιαπωνικές εταιρείες αντίστοιχα στο DTM. Επιπρόσθετα, η Αμερικανική Ένωση Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΙMSA) σκοπεύει να ανακοινώσει και αυτή με τη σειρά της αγώνες βασισμένους στη νέα Class 1.

Tα ονόματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε πρωταθλήματος θα διατηρηθούν ωστόσο και οι προτεραιότητες των υπευθύνων των 3 πρωταθλημάτων είναι η κατασκευή εντυπωσιακών αγωνιστικών με υψηλό επίπεδο ασφαλείας, αλλά και οι περικοπές των δαπανών εξέλιξης και λειτουργίας. Ακόμη, συζητήθηκαν θέματα όπως αυτό του DRS, των χαρακτηριστικών των ελαστικών και των δοκιμών για τα νέα αγωνιστικά.

Super-GT-2014-GT500-spec-Honda-Lexus-Nissan-Suzuka-Circuit-003-1025x682

Σύμφωνα με τον Hans Werner Aufrecht, πρόεδρο της ITR (η οργάνωση που διεξάγει το DTM):

Η συμφωνία μεταξύ των εταιρειών σε Γερμανία και Ιαπωνία είναι ένα τεράστιο βήμα για την υλοποίηση κοινών, παγκόσμιων κανονισμών για την Class 1. Είναι στο χέρι των κατασκευαστών να αποφασίσουν εάν θέλουν να αγωνιστούν με το Class-1 προδιαγραφών αγωνιστικό τους στη Suzuka σήμερα, στο Nürburgring την επόμενη εβδομάδα και στη Daytona σε ένα δεκαπενθήμερο.Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στους κατασκευαστές σε νέες ευκαιρίες μάρκετινγκ. Είμαι ιδιαιτέρως χαρούμενος διότι υπό το κοινό όνομα, θα μπορούμε να δούμε και άλλους κατασκευαστές σε αυτό το υψηλό επίπεδο και ως συνέπεια οι θεατές θα μπορούν να απολαύσουν συναρπαστικούς αγώνες.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Masaaki Bandoh, προέδρου της GTA (GT Association, o οργανωτής του Super GT)

H συνάντηση ήταν παραγωγική. Συμφωνήσαμε απόλυτα στο πνεύμα των κοινών κανονισμών και η συμφωνία αυτή θα επιτρέψει τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τους κατασκευαστές να αγωνιστούν και σε άλλα πρωταθλήματα στο μέλλον.

Ένα από κοινού DTM-SuperGt event θα διεξαχθεί στην Κίνα το 2015 ή μάλλον το 2016, ενώ o αντίστοιχος αγώνας θα λάβει χώρα το 2017 κατά πάσα πιθανότητα.

Σε 3 χρόνια λοιπόν ίσως θα μπορούμε να απολαύσουμε τους Ιάπωνες κατασκευαστές στην Ευρώπη, οι Ευρωπαίοι θα δώσουν δείγματα γραφής στην Ιαπωνία, η Αμερική θα παίξει ρόλο-κλειδί και ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί κατακόρυφα. Το μόνο σίγουρο πιστεύω, ότι οι θεατές θα είναι οι πρώτοι ωφελημένοι από το θέαμα της νέας Class 1.