Ferrari 900cc Motorcycle

Σύμφωνα με Αγγλικά μέσα, η Ferrari κατέθεσε αίτηση για πατεντάρισμα ενός “κινητήρα εσωτερικής καύσης με δύο κυλίνδρους σε V διάταξη”.

Η πατέντα αναλύει επίσης τις δονήσεις και τους κραδασμούς σε έναν V2 κινητήρα και περιγράφει τρόπους εξάλειψης τους με καλιμπράρισμα και ζύγισμα του στροφαλοφόρου άξονα ώστε να μην υπάρχει η ανάγκη χρήσης εξισορροπητικών αξόνων που έχουν αρκετά μειονεκτήματα, μεταξύ των οποίων το αυξημένο βάρος και το “περίεργο” packaging.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτή η πατέντα; Όπως έχουμε πει πολλές φορές σε ανάλογες περιπτώσεις: Πολλά, ή τίποτα! Υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ενδεχόμενο να κατασκευάσει όντως μία μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιεί αυτόν τον V-twin κινητήρα για να εκμεταλλευτεί την αναγνωρισιμότητα και το “brand name” της Ferrari. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, το ενδεχόμενο αυτό είναι εξαιρετικά μικρό. Η μοναδική μοτοσυκλέτα με το cavallino rampante στο πλάι ήταν μία one-off, αφιερωμένη στον Enzo που κατασκευάστηκε από την David Kay Engineering το 1995 (φωτό). Πιστεύω ότι είναι πολύ πιο πιθανό να πρόκειται για μία σπουδή της Ferrari που για οποιονδήποτε λόγο αποφάσισε να πατεντάρει ή για κάποιου είδους “ανακάλυψη” με εφαρμογές που δεν έχουν να κάνουν με V2 κινητήρες και που προσπαθεί να καμουφλάρει με μία φαινομενικά άσχετη πατέντα.