Renault Eolab concept at 2014 Paris Motor Show 1

Έπειτα από την επίσημη παρουσίαση του Renault Eolab concept τον προηγούμενο μήνα, η Γαλλική εταιρία κάνει το ντεμπούτο του super-οικονομικού/οικολογικού πρωτοτύπου, στην έκθεση του Παρισιού.

Renault_Eolab_concept_38

Κάτω από το φουτουριστικό αλλά και αεροδυναμικό εξωτερικό με τις τρεις ασύμμετρες πόρτες, κρύβεται ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου και έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο τριτάχυτο κιβώτιο. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 75 ίππους και 95 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 6.7 kWh, 68 άλογα και 200 Nm ροπής. Η ηλεκτρική εμβέλεια του Eolab concept είναι 66 χιλιόμετρα ενώ όταν χρησιμοποιείται ως υβριδικό, η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει το 1 λίτρο βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Renault Eolab concept at 2014 Paris Motor Show 3

Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, το Eolab έπρεπε να είναι όπως είπαμε αεροδυναμικό. Και είναι, αφού ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0.235. Γι’ αυτό, η Renault πέρασε πολλές ώρες σε αεροδυναμική σήραγγα και το πρωτότυπο διαθέτει ενεργό εμπρός spoiler, ενεργά πίσω flaps ενώ τα ανοίγματα στις ζάντες ανοιγοκλείνουν για να ψύξουν τα φρένα ή να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, ανάλογα με την περίσταση. Ενεργή είναι και η ανάρτηση του οχήματος που αυξομειώνει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος. Εκτός από αεροδυναμικό όμως, έπρεπε να είναι και ελαφρύ. Η Γαλλική εταιρία χρησιμοποίησε διάφορα υλικά για το Eolab (χάλυβα, αλουμίνιο και συνθετικά υλικά) ρίχνοντας κατά 120 κιλά το βάρος του αμαξώματος. Η οροφή είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο ενώ για το παρμπρίζ χρησιμοποιήθηκε ένα εξαιρετικά λεπτό κρύσταλλο. 90 επιπλέον κιλά εξοικονομήθηκαν από τον εξοπλισμό, 70 από την ανάρτηση, 60 από το powertrain και 20 από “ηλεκτρικό εξοπλισμό” ενώ το υβριδικό powertrain προσθέτει 145 κιλά. Το Eolab, λοιπόν, ζυγίζει 955 κιλά.

Renault_Eolab_concept_25

Η Renault λέει πως δεν θα υπάρξει έκδοση παραγωγής του Eolab αλλά το πρωτότυπο ενσωματώνει 100 νέες, ρεαλιστικές τεχνολογικές εξελίξεις που στα χρόνια που μας έρχονται θα περάσουν στα αυτοκίνητα παραγωγής της εταιρίας.