IMG_9126

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πανελλήνια παρουσίαση του Mitsubishi ASX MY2015, σε μια πολύ όμορφη ημερήσια εκδρομή από τις εγκαταστάσεις τις εταιρίας στην Αθήνα, στο Λουτράκι και σε δύο χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις.

Το ανανεωμένο crossover της ιαπωνικής εταιρίας έχει πωλήσεις που ξεπερνούν τις 250.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2010 που παρουσιάστηκε, εκ των οποίων περίπου 140.000 σε Ευρώπη και Ρωσία, και περίπου 3.000 στην Ελλάδα. Τι αλλάζει όμως στο νέο ASX. Καταρχήν διαθέτει ανανεωμένη φυσιογνωμία με πιο απαλές γραμμές που αντανακλούν τη σταδιακή μεταμόρφωση της σχεδιαστικής γλώσσας και της οπτικής ταυτότητας της Mitsubishi σε μία τεχνολογικά προηγμένη εμφάνιση ακολουθώντας το τρίπτυχο “αξιοπιστία, ασφάλεια, απλότητα”.

IMG_9135

Διαθέτει αλλαγές στο εσωτερικό και εξωτερικό του αυτοκινήτου, έχει βελτιωμένες καταναλώσεις και εκπομπές CO2, έχει προστεθεί μια νέα προσφερόμενη έκδοση, ενώ η εισαγωγική εταιρία μαζί με το νέο πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών, το προσφέρει σε νέες χαμηλότερες τιμές.

Οι εξωτερικές αλλαγές εντοπίζονται στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα που έχει χάσει το πολύ από πλαστικό που διέθετε, με τη θέση τους να παίρνουν ανασχεδιασμένοι με πιο ομαλές γραμμές και βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ υπάρχουν και νέα χρωμιωμένα ένθετα στις εμπρός πόρτες.

Στο εσωτερικό, εκτός από τα νέα υφάσματα, στη βασική έκδοση Inform στη κεντρική κονσόλα υπάρχει ένθετο απομίμησης carbon, με το κάτω μέρος της κονσόλας να είναι πλέον σε μαύρο πλαστικό. Στη συνέχεια, στις εκδόσεις Invite και Intense Panorama η κεντρική κονσόλα περιβάλλεται με μαύρο γυαλιστερό piano black ένθετο, με το κάτω μέρος να είναι επίσης σκούρο μαύρο.

ASX MY15(64)

Ακόμα, είναι αισθητή η ηθελημένη έλλειψη του εντυπωσιασμού, με το εσωτερικό να διατηρεί μια φιλοσοφία δυναμικής κομψότητας στα σχήματα, την ταπετσαρία και τα υλικά. Τα πλαστικά κατά βάση είναι σκληρά, με μόνο την επένδυση του κεντρικού πίνακα οργάνων που εκτείνεται μέχρι τις πόρτες ή τα ένθετα που πλαισιώνουν το ηχοσύστημα ή κοσμούν τις επενδύσεις των θυρών να είναι από σχετικά μαλακό υλικό. Οι επιφάνειες και τα υλικά επιλέχθηκαν για να επιτυγχάνουν την κατάλληλη αίσθηση και εμφάνιση, αν και κατά γενική ομολογία κυριαρχεί μια μουντή αισθητική, χωρίς ωστόσο να θεωρείται μειονέκτημα. Τέλος, οι αλλαγές κλείνουν με το κουμπί της τετρακίνησης All Wheel Control (AWC), που από περιστροφικό επιλογέα, πλέον είναι πιεζόμενο μπουτόν.

Μηχανικά οι αλλαγές είναι μικρότερες και εντοπίζονται στην ανανεωμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που βελτιώνουν την συμπεριφορά και οδηγική άνεση, ενώ στα κινητήρια σύνολα αν και δεν υπάρχει ονομαστική αύξηση της ισχύς, έχουν αλλάξει αρκετά από τα εσωτερικά τους μέρη, έτσι ώστε να μειώσουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

ASX MY15(66)

Ο πετρελαιοκινήτηρας, που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με χωρητικότητα 1.798 κ.εκ. και κωδική ονομασία “4N13” Diesel MIVEC είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη. Από την μικρή δοκιμή κατάλαβα την εξαιρετικά ομαλή λειτουργία του, που είναι αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής μεθόδου που επιλύει τα ζητήματα των κινητήρων diesel, οι οποίοι προορίζονται για τα επιβατικά αυτοκίνητα της εταιρίας. Αν και πληροί τις προδιαγραφές Euro5, διαθέτει αρκετή ευελιξία για επίπεδα Euro 6+ και για άλλες απαιτήσεις εκτός Ε.Ε. αν χρειαστεί. Είναι συμπαγής και ελαφρύς κινητήρα και αποδίδει 150 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 μέχρι σχεδόν τις 3.000 σ.α.λ. Ακόμα, προσφέρει άριστη οικονομία καυσίμου και εξαιρετικές εκπομπές ρύπων με πλείστες εγγενείς δυνατότητες εξέλιξης, με την εργοστασιακή μέση κατανάλωση για το ASX MY2015 να είναι χαμηλότερη κατά 0,1 λίτρο και να φτάνει τα 5,4 λίτρα/100 χλμ στην δικήνητη έκδοση, και 5,6 λίτρα/100 χλμ στην τετρακίνητη, ενώ οι εκπομπές ρύπων, επίσης μικρότερες, είναι 141 γρ/χλμ και 146 γρ/χλμ αντίστοιχα.

Έχοντας τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά (ελαφρύ χυτό αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων, πλαστικό κάλυμμα κυλινδροκεφαλής, 50% ελαφρύτερο από το αντίστοιχοι αλουμίνιο, κ.λ.π.) με τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες της ΜΜC, ο 4N13 υιοθετεί και άλλες προηγμένες τεχνολογίες όπως σύστημα common rail 2000 bar (για υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2) ή ένα στρόφαλο με 15 χλστ. offset (για χαμηλότερες εκπομπές CO2). Έχει χαμηλή συμπίεση για πετρελαιοκινητήρα, με αναλογία συμπίεσής του 14.9:1. και έτσι περιορίζονται οι εσωτερικές τριβές και οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο μπλοκ.

Ο 4N13 της Mitsubishi συνδυάζεται και με το πακέτου ClearTec, αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη περιβαλλοντική συμβατότητα που περιλαμβάνει, σύστημα start/stop, ηλεκτρικό τιμόνι, σύστημα ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

IMG_9139

Στην δοκιμή όμως και στα περίπου 100 χλμ που το οδήγησα, φορούσε τα Apollo Alnac 4G, εταιρία που εισάγει και εκπροσωπείται από την οικογένεια Σαρακάκη. Στο δρόμο το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά άνετο, κάτι που είχαμε διαπιστώσει και από την πρώτη μας επαφή με το ASX πριν δυόμιση χρόνια. Στην εθνική οδό, κατευθυνόμενος προς Λουτράκι ήταν εξαιρετικά αθόρυβο και ευθύβολο, καθώς μάζευε πολύ ξεκούραστα τα χιλιόμετρα, ενώ η ροπή του, του χάριζε πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει. Στα σκληρά χώματα των ειδικών Πίσια και Περαχώρα, το ASX έδειξε το πραγματικό του DNA. Παρά τα κακοτράχαλα χώματα, που έπειτα από τελευταίες νεροποντές είχαν δημιουργηθεί αρκετά νεροφαγώματα, το ιαπωνικό crossover έδειξε πραγματικά εξαιρετικό χαρακτήρα, εντυπωσιάζοντας με. Μπορώ να πω ότι του συμπεριφέρθηκε αρκετά βάναυσα, κάτι που δεν θα το κάνει ούτε το 10% των αγοραστών του. Το αυτοκίνητο δεν παραπονέθηκε καθόλου, καθώς με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα πολύ καλά ελαστικά αλλά και την εξαιρετική τετρακίνηση, εύκολα θα μπορούσε να αποτελέσει το αυτοκίνητο του αλυτάρχη ενός χωμάτινου ράλι, χωρίς καμία μετατροπή.

ASX MY15(67)

Κλείνοντας, όπως ανέφερε πιο πάνω, το ASX MY2015 είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα, με νέες μειωμένες τιμές. Στην βασική έκδοση, που είναι διαθέσιμη μόνο με τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα κοστίζει €18.070 με απόσυρση και όφελος, με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει Active Stability & Traction Control (ASTC), ABS με EBD & Brake Assist, Hill Start Assist (HSA), ESS (Emergency Stop Signal), αερόσακους εμπρός, πλευρικούς, οροφής και αερόσακος γονάτων οδηγού, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες και εξωτερικές χειρολαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένο LED φως stop, κεντρική κονσόλα με υλικό τύπου carbon, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, air-condition, ηχοσύστημα με R/CD, είσοδος για Audio – AUX, 4 ηχεία, ελαστικά 215/65 R16 με καλύμματα τροχών και σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών. Προχωρώντας προς τα πάνω, υπάρχει η έκδοση Invite, που είναι διαθέσιμη με τον 1.600άρη βενζίνης καθώς καθώς και με τον 1.800άρη πετρελαίου σε 4×2 και 4×4 και εξοπλίζεται επιπλέον με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, με επιλογές 2WD-4WD και λειτουργία κλειδώματος 4WD (μόνο εκδόσεις 4WD), δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, αυτόματος κλιματισμός, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, ηχοσύστημα R/CD με χειριστήρια στο τιμόνι & 6 ηχεία, θύρα USB, αισθητήρας φώτων & βροχής, φώτα ημέρας, μπροστινή γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, προβολείς ομίχλης εμπρός με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, πίνακας οργάνων υψηλής αντίθεσης με έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων, κεντρική κονσόλα με υλικό gloss black και ασημί λεπτομέρειες, υφασμάτινο κεντρικό ρυθμιζόμενο υποβραχιόνιο εμπρός, κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες στο πίσω κάθισμα, ντουλαπάκι με θερμαινόμενη/ψυχόμενη θέση και ελαστικά 215/65 R16 με ζάντες αλουμινίου. Τέλος, η έκδοση Intense Panorama είναι διαθέσιμη με τον .600άρη βενζίνης καθώς καθώς και με τον 1.800άτη πετρελαίου μόνο στην 4×4 έκδοση και διαθέτει επιπλέον σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί, φιμέ πίσω τζάμια, ηλεκτρικά θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένο φλας, σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, ελαστικά 215/60 R17 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED και μπάρες οροφής. Αναλυτικά μπορείς να δεις τα πάντα για τον εξοπλισμό εδώ, για τα τεχνικά χαρακτηριστικά εδώ, και για τα διαθέσιμα χρώματα εδώ.

Μοντέλο Λιανική τιμή Απόσυρση ‘Όφελος Λιανική τιμή με απόσυρση και όφελος
1.6 Inform 20,090 1,220 800 18,070
1.6 Invite 22,220 1,268 800 20,152
1.6 Intense Panorama 23,740 1,300 800 21,640
1.8 Invite 26,160 1,834 800 23,526
1.8 Invite 4WD 28,690 1,909 800 25,981
1.8 4WD Intense Panorama 29,990 2,029 800 27,161

Το νέο Mitsubishi ASX MY2015 είναι πιο ώριμο από ποτέ, έχοντας πολύ καλά εχέγγυα για να συνεχίσει την αρκετά καλή του πορεία σε εθνικό και παγκόσμιο στερέωμα. Οι τελευταίες αλλαγές είναι ικανές για να αναζωογονήσουν το μοντέλο, που θα συνεχίσει την πορεία του μέχρι το 2016, όπου θα αντικατασταθεί, ενώ ένα χρόνο αργότερα, μαζί με το Pajero θα αποκτήσει plug-in υβριδική έκδοση. Πιο αναλυτική παρουσίαση θα ακολουθήσει όταν πάρουμε το αυτοκίνητο για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή τους επόμενους μήνες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Αμάξωμα (Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.):

  • Μήκος: 4295 mm (ίδιο με του MY12)
  • Πλάτος: 1770 mm
  • Ύψος: 1625 mm (με ράγες οροφής)
  • Μεταξόνιο: 2670 mm

Σύστημα κίνησης:

Κινητήρες Κιβώτιο AS&G* 2WD ή 4WD*
1.6 Βενζίνης

  • 86 kW

(117 ps)

@ 6.000 rpm

  • 154 Nm

@ 4.000 rpm

  • Από 133 g/km

1.8 DiD

  • 110 kW

(150 ps)

@ 4,000 rpm

  • 300 Nm

@ 2,000~3,000 rpm

  • Από 141 g/km
5 M/T 

6 M/T

 

 

 

 

 

διατίθεται 

διατίθεται

 

 

 

 

* ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά

2WD 

2WD ή 4WD

 

 

 

 

* ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά