ferrari page

Δεν λέει να κοπάσει η κόντρα μεταξύ του 21-χρονου Ελβετού και του πατέρα του με την Ferrari, οι οποίοι εκτός από τη Ferrari, έχουν μηνύσει πλέον και το Facebook, για την επίσημη σελίδα της Ferrari στο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι δύο τους στη μήνυση που κατέθεσαν σε δικαστήριο στη Καλιφόρνια στις 14 του Οκτώβρη αναφέρουν πως οι δύο κολοσσοί, συνεργάστηκαν παράνομα για να τους πάρουν τον έλεγχο των δύο fan page που δημιούργησαν στο Facebook. Για την ιστορία να αναφέρω πως ο Sammy Wasem, όταν ήταν 15 ετών όταν ξεκίνησε μία fan page της Ferrari στο Facebook, μία σελίδα που εξελίχθηκε στο επίσημο page της Ferrari στο Facebook. Ο Sammy και ο πατέρας του, Olivier, ισχυρίζονται παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων στο δικαστήριο αφού έχασαν τον έλεγχο της σελίδας τους. Από την πλευρά της, η Ferrari έκανε μήνυση στους Wasems με αιτιολογία την χρήση του λογότυπου της εταιρίας για πώληση προϊόντων που δεν σχετίζονται με την Ferrari καθώς και προσωπικά μηνύματα και προσκλήσεις για τα 18α γενέθλια του Sammy.

Οι Wasems ξεκίνησαν τη σελίδα τον Ιούνιο του 2008, ενώ λίγο μετά η Ferrari δημιούργησε την δική της σελίδα, η οποία δεν ήταν τόσο δημοφιλής, με αποτέλεσμα η Scuderia να ζητήσει από το Facebook να την δώσει τον έλεγχο της σελίδας της Ferrari που είχε δημιουργήσει ο 15-χρονος τότε Sammy Wasem. Τον Μάρτιο του 2009, η Ferrari ήρθε σε επαφή με τους Wasems με ένα e-mail, που έδινε συγχαρητήρια στον Sammy για το γεγονός ότι κατάφερε να μαζέψει περισσότερους από 500.000 οπαδούς μέσα σε έναν χρόνο. Ωστόσο το e-mail συνέχιζε, λέγοντας:

Δυστυχώς, νομικά ζητήματα μας αναγκάζουν να πάρουμε τον έλεγχο της σελίδας.

Οι Wasems συμφώνησαν στο να γίνει η fan page η επίσημη fan page της Ferrari (λάθος τους όπως αποδείχθηκε) αλλά αργότερα, συνειδητοποίησαν πως η εταιρία τοποθέτησε managers στη σελίδα, χωρίς να τους ρωτήσει. Αντιθέτως, τους έκανε ισόβια μέλη του Scuderia club και τους έδωσε κάποια λογότυπα που τους είπε ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Για 4 χρόνια εργάζονταν ως administrators στη σελίδα, χωρίς όμως να διαπραγματευτούν με τη Ferrari ή να υπογράψουν κάποιο συμβόλαιο. Το 2012 η Ferrari τους υποβάθμισε από administrators στη σελίδα, με το Facebook να του κόβει τη πρόσβαση στις δύο σελίδες “Ferrari Fan Page” και “Formula 1 Vision” που είχαν στη κατοχή τους.

Τότε ήταν που ο δικηγόρος τους παραπονέθηκε σε ένα email στον CEO του Facebook, Mark Zuckerberg που απαιτούσε να αποκατασταθεί η πρόσβαση τους Wasems. Το Facebook δήλωσε πως η σελίδα της Formula 1 είχε πέσει θύμα χάκερς και τους έδωσε πίσω τα δικαιώματά τους.

Και κάπου εκεί η Ferrari κατήγγειλε στο Facebook πως η σελίδα της Formula 1 παραβίαζε τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας της. Το Facebook απενεργοποίησε τη σελίδα και μετέφερε όλους τους fans στην επίσημη πλέον σελίδα της Ferrari, η οποία είχε 100% τον έλεγχο της.

Τον Φεβρουάριο του 2013 λοιπόν, οι Wasems που ζουν στην Γενεύη, υπέβαλαν μήνυση στη Ferrari ζητώντας αποζημίωση για περισσότερες από 5.500 ώρες δουλειάς. Η αποζημίωση αυτή, φτάνει τα 10 εκατομμύρια Ελβετικά φράγκα (8.2 εκατομμύρια ευρώ), μιας και όπως υποστηρίζουν, οι δύο σελίδες τους έχουν προσελκύσει περισσότερους από 16 εκατομμύρια οπαδούς, με την διαφημιστική αξία κάθε οπαδού να ανέρχεται από τα $174 έως τα $1.000.

Τόσο εκπρόσωπος του Facebook όσο και της Fiat Chrysler Automobiles, ιδιοκτήτρια της Ferrari, δεν έχουν δηλώνει το παραμικρό σχετικά με τη νέα αγωγή.