Lewis Hamilton

Μετά από διάλειμμα 2 Σαββατοκύριακων χωρίς Grand Prix, η Formula 1 επισκέπτεται το Austin στο Texas των ΗΠΑ. Η μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται στο πιο κομβικό σημείο μέχρι στιγμής, και ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που ξεκίνησε με το δεξί στο τρίτο GP πριν από το τέλος, όντας 3 δέκατα ταχύτερος από τον Nico Rosberg.

Ο Jenson Button, όπως συνέβη στο Sochi, ήταν πολύ ανταγωνιστικός, δείχνοντας ότι η McLaren μπορεί να έχει ακόμα ένα καλό Grand Prix. Ακολούθησαν οι Daniil Kvyat, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Felipe Nasr, Nico Hulkenberg και Max Verstappen στην 10η θέση.

Στο ξεκίνημα τής περιόδου, ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, με τις θερμοκρασίες να είναι στους 17°C και 20°C σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα, ενώ υπήρχε πολύ λίγο νερό σε κάποια σημεία, από τη βροχή που έπεσε εκεί το βράδυ, αλλά φυσικά τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν πλήρως ακατάλληλα.

Τα νέα πρόσωπα ήταν ο Max Verstappen, για την Toro Rosso (πήρε τη θέση τού Jean-Eric Vergne), και ο Felipe Nasr, για λογαριασμό τής Williams (ο Bottas έμεινε εκτός FP1). Η πρώτη έξοδος των μονοθεσίων έγινε αμέσως στην πίστα για το κλασικό installation lap και αυτό που έκανε εντύπωση ήταν ένας μεγάλος αισθητήρας που υπήρχε στην F14 T τού Raikkonen.

Οι πρώτοι χρόνοι γράφτηκαν από τους Hamilton, Raikkonen και Sutil, στα πρώτα 8 λεπτά και μ’ ένα 15λεπτο να μένει για να περάσει το πρώτο μισάωρο, σχεδόν όλοι ήταν στην πίστα, καθώς έπρεπε να πατήσουν τη μέση γόμα που έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μόνο το πρώτο μισάωρο τού FP1, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Στα πρώτα γρήγορα περάσματα, ο Jenson Button ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο στο 1:41.158, αλλά ήταν φανερό ότι οι υπόλοιποι κορυφαίοι συνδυασμοί δεν πίεζαν πολύ τα μονοθέσιά τους, ενώ λίγο αργότερα, η McLaren είχε κάνει το “1-2”. Η κρύα και μη πατημένη πίστα, οδηγούσε τους οδηγούς σε μικρά λαθάκια, οι οποίοι φυσικά αξιολογούσαν το αρχικό set up, που σίγουρα θ’ αλλάξει όσο φτάνουμε στην Κυριακή.

Ο Alonso αρχικά “‘έσπασε” το 1-2″ τής McLaren με τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, όμως ο Magnussen έπιασε κορυφή με 1:41.078. Το πρώτο μισάωρο πέρασε χωρίς ν’ αλλάξει κάτι και όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits για να βγάλουν τα ελαστικά τους. Ο μοναδικός που βγήκε στην πίστα αμέσως ήταν ο Button, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο με 1:40.319, επιστρέφοντας στη συνέχεια στα pits, αφήνοντας άδεια την πίστα, 50 λεπτά πριν τη λήξη τής διαδικασίας.

Οι Magnussen και Verstappen βγήκαν μαζί με τη νέα μέση γόμα, ακολουθούμενοι λίγο αργότερα από τους Button, Kvyat, Vettel, Hulkenberg και Grosjean, με τη δράση να είναι αρκετά υποτονική, μιας και οι περισσότεροι οδηγοί παρέμεναν στα pits, κάνοντας και μερικές αλλαγές στις ρυθμίσεις των αυτοκινήτων τους.

O Vettel κατάφερε να ξεκολλήσει από τις χαμηλές θέσεις, τη στιγμή που οι οδηγοί στην πίστα γινόταν όλο και περισσότερα με τη πέρας των λεπτών. Μεταξύ των άλλων, στην πίστα βρέθηκαν και τα δύο Mercedes. Αυτό σήμαινε ότι θα προσπαθήσουν να βρεθούν και πάλι μπροστά, με τον Hamilton να κάνει κατά 2 δέκατα ταχύτερο χρόνο από τον Button και τον Rosberg να είναι αρχικά στην τρίτη θέση, σχεδόν 6 δέκατα πίσω από τον team-mate του, αλλά στη συνέχεια ανέβηκε δεύτερος.

Όσο η πίστα στρωνόταν με γόμα, οι χρόνοι γινόταν όλο και πιο χαμηλοί: ο Hamilton, με συνεχή βελτίωση τής επίδοσής του, έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:40, στα 20 λεπτά πριν από το τέλος, με χρόνο 1:39.941, κατά 3 δέκατα ταχύτερο από την καλύτερη επίδοση τού Rosberg μέχρι εκείνη την ώρα.

Η Ferrari συνέχιζε να κάνει δοκιμές πάνω στην F14 T, αλλάζοντας εμπρός αεροτομή, και οι Ιταλοί δεν έδειχναν να ενδιαφέρονται για τους χρόνους στη φάση αυτή, αλλά τα λάθη του Alonso με τη νέα αεροτομή μάλλον έδειχναν ότι ο Ισπανός δεν είναι ικανοποιημένος από το ιταλικό μονοθέσιο.

Στα τελευταία 10 λεπτά, οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στην πίστα συλλέγοντας στοιχεία για τα μονοθέσιά τους και φυσικά για τη φθορά των ελαστικών, με τον Vettel να επισημαίνει πως υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία στα πίσω ελαστικά, τα οποία είχαν φθαρεί αρκετά μετά από τα συνεχή περάσματα.

Ο Rosberg άκουγε από τη Mercedes ότι έπρεπε να δοκιμάσει να κάνει καλύτερη διαχείριση καυσίμου, ένας τομέας στον οποίο ο Γερμανός υστερεί έναντι τού Hamilton. Η περίοδος ολοκληρώθηκε χωρίς κάτι σημαντικό, αν εξαιρέσουμε μία προσωρινή και ανέπαφη έξοδο τού Maldonado, και οι οδηγοί, με αρκετό καύσιμο στα μονοθέσιά τους, έκαναν προσομοίωση αγώνα.

Με τη λήξη τής διαδικασίας, ο Raikkonen σταμάτησε στο pit lane, μετά από το μπέρδεμα που υπήρξε με τον Grosjean, μιας και οι δυο τους ήταν δίπλα-δίπλα στο pit lane και ο Grosjean έπρεπε να στρίψει παρόλο που ήταν από την εξωτερική πλευρά, όμως ευτυχώς δεν υπήρξε κάποια επαφή. Επιπλέον, μόλις το FP1 τελείωσε, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το μέτρο τού “Εικονικού” Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 21:00 ώρα Ελλάδας.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.941 28
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:40.233 0.292 32
3 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.319 0.378 27
4 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:40.887 0.946 33
5 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:40.987 1.046 29
6 14 Fernando Alonso Ferrari 1:41.065 1.124 27
7 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:41.463 1.522 20
8 40 Felipe Nasr Williams-Mercedes 1:41.545 1.604 19
9 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.722 1.781 24
10 38 Max Verstappen STR-Renault 1:41.785 1.844 32
11 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41.907 1.966 21
12 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:41.965 2.024 23
13 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:42.329 2.388 28
14 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:42.333 2.392 23
15 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:42.359 2.418 23
16 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:42.516 2.575 24
17 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:42.598 2.657 4
18 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:43.229 3.288 26
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 19 Felipe Massa 10:59:39 331.4
2 40 Felipe Nasr 11:03:42 328.8
3 22 Jenson Button 10:36:43 327.6
4 21 Esteban Gutierrez 11:29:55 327.5
5 27 Nico Hulkenberg 10:59:51 327.1
6 13 Pastor Maldonado 11:30:46 327.0
7 7 Kimi Räikkönen 10:54:24 326.5
8 99 Adrian Sutil 11:30:14 326.2
9 6 Nico Rosberg 10:58:58 325.4
10 38 Max Verstappen 11:23:52 324.5
11 44 Lewis Hamilton 11:00:49 324.4
12 20 Kevin Magnussen 11:04:30 324.4
13 14 Fernando Alonso 11:03:33 323.5
14 11 Sergio Perez 10:24:07 323.4
15 26 Daniil Kvyat 10:55:14 323.0
16 8 Romain Grosjean 10:59:35 320.5
17 1 Sebastian Vettel 10:51:09 315.8
18 3 Daniel Ricciardo 10:20:30 312.1
Sector #1
Θέση No Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 26.458
2 6 Nico Rosberg 26.734
3 20 Kevin Magnussen 26.744
4 22 Jenson Button 26.749
5 14 Fernando Alonso 26.849
6 26 Daniil Kvyat 26.883
7 19 Felipe Massa 26.971
8 40 Felipe Nasr 27.035
9 27 Nico Hulkenberg 27.085
10 13 Pastor Maldonado 27.088
11 38 Max Verstappen 27.096
12 7 Kimi Räikkönen 27.110
13 11 Sergio Perez 27.292
14 8 Romain Grosjean 27.300
15 1 Sebastian Vettel 27.317
16 99 Adrian Sutil 27.411
17 3 Daniel Ricciardo 27.510
18 21 Esteban Gutierrez 27.611
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 39.511
2 6 Nico Rosberg 39.542
3 22 Jenson Button 39.810
4 26 Daniil Kvyat 39.888
5 7 Kimi Räikkönen 39.951
6 14 Fernando Alonso 39.989
7 27 Nico Hulkenberg 40.020
8 40 Felipe Nasr 40.099
9 20 Kevin Magnussen 40.102
10 38 Max Verstappen 40.158
11 19 Felipe Massa 40.163
12 99 Adrian Sutil 40.186
13 21 Esteban Gutierrez 40.222
14 11 Sergio Perez 40.344
15 1 Sebastian Vettel 40.353
16 13 Pastor Maldonado 40.522
17 8 Romain Grosjean 40.664
18 3 Daniel Ricciardo 40.769
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 33.497
2 20 Kevin Magnussen 33.702
3 22 Jenson Button 33.733
4 6 Nico Rosberg 33.765
5 1 Sebastian Vettel 33.793
6 14 Fernando Alonso 34.039
7 26 Daniil Kvyat 34.116
8 7 Kimi Räikkönen 34.245
9 40 Felipe Nasr 34.282
10 38 Max Verstappen 34.282
11 99 Adrian Sutil 34.297
12 3 Daniel Ricciardo 34.319
13 21 Esteban Gutierrez 34.360
14 27 Nico Hulkenberg 34.417
15 19 Felipe Massa 34.495
16 11 Sergio Perez 34.527
17 13 Pastor Maldonado 34.602
18 8 Romain Grosjean 34.914

[Χρόνοι: F1.com]