Μετά από διάλειμμα 2 Σαββατοκύριακων χωρίς Grand Prix, η Formula 1 επισκέπτεται το Austin στο Texas των ΗΠΑ. Η μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται στο πιο κομβικό σημείο μέχρι στιγμής, και ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που ξεκίνησε με το δεξί στο τρίτο GP πριν από το τέλος, όντας 3 δέκατα ταχύτερος από τον Nico Rosberg.
Ο Jenson Button, όπως συνέβη στο Sochi, ήταν πολύ ανταγωνιστικός, δείχνοντας ότι η McLaren μπορεί να έχει ακόμα ένα καλό Grand Prix. Ακολούθησαν οι Daniil Kvyat, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Felipe Nasr, Nico Hulkenberg και Max Verstappen στην 10η θέση.
Στο ξεκίνημα τής περιόδου, ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, με τις θερμοκρασίες να είναι στους 17°C και 20°C σε αέρα και οδόστρωμα, αντίστοιχα, ενώ υπήρχε πολύ λίγο νερό σε κάποια σημεία, από τη βροχή που έπεσε εκεί το βράδυ, αλλά φυσικά τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν πλήρως ακατάλληλα.
Τα νέα πρόσωπα ήταν ο Max Verstappen, για την Toro Rosso (πήρε τη θέση τού Jean-Eric Vergne), και ο Felipe Nasr, για λογαριασμό τής Williams (ο Bottas έμεινε εκτός FP1). Η πρώτη έξοδος των μονοθεσίων έγινε αμέσως στην πίστα για το κλασικό installation lap και αυτό που έκανε εντύπωση ήταν ένας μεγάλος αισθητήρας που υπήρχε στην F14 T τού Raikkonen.
Οι πρώτοι χρόνοι γράφτηκαν από τους Hamilton, Raikkonen και Sutil, στα πρώτα 8 λεπτά και μ’ ένα 15λεπτο να μένει για να περάσει το πρώτο μισάωρο, σχεδόν όλοι ήταν στην πίστα, καθώς έπρεπε να πατήσουν τη μέση γόμα που έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μόνο το πρώτο μισάωρο τού FP1, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Στα πρώτα γρήγορα περάσματα, ο Jenson Button ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο στο 1:41.158, αλλά ήταν φανερό ότι οι υπόλοιποι κορυφαίοι συνδυασμοί δεν πίεζαν πολύ τα μονοθέσιά τους, ενώ λίγο αργότερα, η McLaren είχε κάνει το “1-2”. Η κρύα και μη πατημένη πίστα, οδηγούσε τους οδηγούς σε μικρά λαθάκια, οι οποίοι φυσικά αξιολογούσαν το αρχικό set up, που σίγουρα θ’ αλλάξει όσο φτάνουμε στην Κυριακή.
Ο Alonso αρχικά “‘έσπασε” το 1-2″ τής McLaren με τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, όμως ο Magnussen έπιασε κορυφή με 1:41.078. Το πρώτο μισάωρο πέρασε χωρίς ν’ αλλάξει κάτι και όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα pits για να βγάλουν τα ελαστικά τους. Ο μοναδικός που βγήκε στην πίστα αμέσως ήταν ο Button, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο με 1:40.319, επιστρέφοντας στη συνέχεια στα pits, αφήνοντας άδεια την πίστα, 50 λεπτά πριν τη λήξη τής διαδικασίας.
Οι Magnussen και Verstappen βγήκαν μαζί με τη νέα μέση γόμα, ακολουθούμενοι λίγο αργότερα από τους Button, Kvyat, Vettel, Hulkenberg και Grosjean, με τη δράση να είναι αρκετά υποτονική, μιας και οι περισσότεροι οδηγοί παρέμεναν στα pits, κάνοντας και μερικές αλλαγές στις ρυθμίσεις των αυτοκινήτων τους.
O Vettel κατάφερε να ξεκολλήσει από τις χαμηλές θέσεις, τη στιγμή που οι οδηγοί στην πίστα γινόταν όλο και περισσότερα με τη πέρας των λεπτών. Μεταξύ των άλλων, στην πίστα βρέθηκαν και τα δύο Mercedes. Αυτό σήμαινε ότι θα προσπαθήσουν να βρεθούν και πάλι μπροστά, με τον Hamilton να κάνει κατά 2 δέκατα ταχύτερο χρόνο από τον Button και τον Rosberg να είναι αρχικά στην τρίτη θέση, σχεδόν 6 δέκατα πίσω από τον team-mate του, αλλά στη συνέχεια ανέβηκε δεύτερος.
Όσο η πίστα στρωνόταν με γόμα, οι χρόνοι γινόταν όλο και πιο χαμηλοί: ο Hamilton, με συνεχή βελτίωση τής επίδοσής του, έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:40, στα 20 λεπτά πριν από το τέλος, με χρόνο 1:39.941, κατά 3 δέκατα ταχύτερο από την καλύτερη επίδοση τού Rosberg μέχρι εκείνη την ώρα.
Η Ferrari συνέχιζε να κάνει δοκιμές πάνω στην F14 T, αλλάζοντας εμπρός αεροτομή, και οι Ιταλοί δεν έδειχναν να ενδιαφέρονται για τους χρόνους στη φάση αυτή, αλλά τα λάθη του Alonso με τη νέα αεροτομή μάλλον έδειχναν ότι ο Ισπανός δεν είναι ικανοποιημένος από το ιταλικό μονοθέσιο.
Στα τελευταία 10 λεπτά, οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στην πίστα συλλέγοντας στοιχεία για τα μονοθέσιά τους και φυσικά για τη φθορά των ελαστικών, με τον Vettel να επισημαίνει πως υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία στα πίσω ελαστικά, τα οποία είχαν φθαρεί αρκετά μετά από τα συνεχή περάσματα.
Ο Rosberg άκουγε από τη Mercedes ότι έπρεπε να δοκιμάσει να κάνει καλύτερη διαχείριση καυσίμου, ένας τομέας στον οποίο ο Γερμανός υστερεί έναντι τού Hamilton. Η περίοδος ολοκληρώθηκε χωρίς κάτι σημαντικό, αν εξαιρέσουμε μία προσωρινή και ανέπαφη έξοδο τού Maldonado, και οι οδηγοί, με αρκετό καύσιμο στα μονοθέσιά τους, έκαναν προσομοίωση αγώνα.
Με τη λήξη τής διαδικασίας, ο Raikkonen σταμάτησε στο pit lane, μετά από το μπέρδεμα που υπήρξε με τον Grosjean, μιας και οι δυο τους ήταν δίπλα-δίπλα στο pit lane και ο Grosjean έπρεπε να στρίψει παρόλο που ήταν από την εξωτερική πλευρά, όμως ευτυχώς δεν υπήρξε κάποια επαφή. Επιπλέον, μόλις το FP1 τελείωσε, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το μέτρο τού “Εικονικού” Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Το FP2 θα ξεκινήσει στις 21:00 ώρα Ελλάδας.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP1[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.941 | 28 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.233 | 0.292 | 32 |
3 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.319 | 0.378 | 27 |
4 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:40.887 | 0.946 | 33 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:40.987 | 1.046 | 29 |
6 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41.065 | 1.124 | 27 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:41.463 | 1.522 | 20 |
8 | 40 | Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1:41.545 | 1.604 | 19 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:41.722 | 1.781 | 24 |
10 | 38 | Max Verstappen | STR-Renault | 1:41.785 | 1.844 | 32 |
11 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:41.907 | 1.966 | 21 |
12 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:41.965 | 2.024 | 23 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:42.329 | 2.388 | 28 |
14 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:42.333 | 2.392 | 23 |
15 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:42.359 | 2.418 | 23 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:42.516 | 2.575 | 24 |
17 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:42.598 | 2.657 | 4 |
18 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:43.229 | 3.288 | 26 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 10:59:39 | 331.4 |
2 | 40 | Felipe Nasr | 11:03:42 | 328.8 |
3 | 22 | Jenson Button | 10:36:43 | 327.6 |
4 | 21 | Esteban Gutierrez | 11:29:55 | 327.5 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | 10:59:51 | 327.1 |
6 | 13 | Pastor Maldonado | 11:30:46 | 327.0 |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | 10:54:24 | 326.5 |
8 | 99 | Adrian Sutil | 11:30:14 | 326.2 |
9 | 6 | Nico Rosberg | 10:58:58 | 325.4 |
10 | 38 | Max Verstappen | 11:23:52 | 324.5 |
11 | 44 | Lewis Hamilton | 11:00:49 | 324.4 |
12 | 20 | Kevin Magnussen | 11:04:30 | 324.4 |
13 | 14 | Fernando Alonso | 11:03:33 | 323.5 |
14 | 11 | Sergio Perez | 10:24:07 | 323.4 |
15 | 26 | Daniil Kvyat | 10:55:14 | 323.0 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 10:59:35 | 320.5 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | 10:51:09 | 315.8 |
18 | 3 | Daniel Ricciardo | 10:20:30 | 312.1 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Χρόνος | |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 26.458 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 26.734 |
3 | 20 | Kevin Magnussen | 26.744 |
4 | 22 | Jenson Button | 26.749 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 26.849 |
6 | 26 | Daniil Kvyat | 26.883 |
7 | 19 | Felipe Massa | 26.971 |
8 | 40 | Felipe Nasr | 27.035 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 27.085 |
10 | 13 | Pastor Maldonado | 27.088 |
11 | 38 | Max Verstappen | 27.096 |
12 | 7 | Kimi Räikkönen | 27.110 |
13 | 11 | Sergio Perez | 27.292 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 27.300 |
15 | 1 | Sebastian Vettel | 27.317 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 27.411 |
17 | 3 | Daniel Ricciardo | 27.510 |
18 | 21 | Esteban Gutierrez | 27.611 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 39.511 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 39.542 |
3 | 22 | Jenson Button | 39.810 |
4 | 26 | Daniil Kvyat | 39.888 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | 39.951 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 39.989 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | 40.020 |
8 | 40 | Felipe Nasr | 40.099 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | 40.102 |
10 | 38 | Max Verstappen | 40.158 |
11 | 19 | Felipe Massa | 40.163 |
12 | 99 | Adrian Sutil | 40.186 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | 40.222 |
14 | 11 | Sergio Perez | 40.344 |
15 | 1 | Sebastian Vettel | 40.353 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | 40.522 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 40.664 |
18 | 3 | Daniel Ricciardo | 40.769 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 33.497 |
2 | 20 | Kevin Magnussen | 33.702 |
3 | 22 | Jenson Button | 33.733 |
4 | 6 | Nico Rosberg | 33.765 |
5 | 1 | Sebastian Vettel | 33.793 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 34.039 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | 34.116 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 34.245 |
9 | 40 | Felipe Nasr | 34.282 |
10 | 38 | Max Verstappen | 34.282 |
11 | 99 | Adrian Sutil | 34.297 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | 34.319 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | 34.360 |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | 34.417 |
15 | 19 | Felipe Massa | 34.495 |
16 | 11 | Sergio Perez | 34.527 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 34.602 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 34.914 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]