F1 Grand Prix of USA

Την 5η του συνεχόμενη νίκη κατέκτησε ο Lewis Hamilton στο Austin, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα τού Βρετανού. Αυτή ήταν η 10η φετινή νίκη για τον 29χρονο, ο οποίος αύξησε τη διαφορά από τον δεύτερο Nico Rosberg στους 24 βαθμούς. Μαζί τους στο βάθρο βρέθηκε ο εξαιρετικός σήμερα Daniel Ricciardo.


Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Valtteri Bottas, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne και Pastor Maldonado, ο οποίος βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά φέτος. Για να δούμε πώς κύλισαν οι 56 γύροι:

Ο καιρός ήταν σχεδόν αίθριος στο ξεκίνημα και ο αέρας ήταν ξανά αρκετά δυνατός, κάτι που ποτέ δεν αρέσει στους οδηγούς γιατί επηρεάζεται η συμπεριφορά τού μονοθεσίου, ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, με την πιθανότητα βροχής να ήταν φυσικά μηδενική.

Ο Vettel ξεκινούσε από το pit lane, και οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Raikkonen, Sutil και Maldonado, ενώ ο Button ξεκίνησε από την 12η θέση, λόγω ποινής 5 θέσεων για μη προγραμματισμένη αλλαγή στο κιβώτιο.

1

Μόλις τα κόκκινα φώτα αποτέλεσαν παρελθόν, οι Rosberg και Hamilton είχαν πανομοιότυπη εκκίνηση, και πιο πίσω, ο Bottas δεν κατάφερε να κρατήσει την τρίτη θέση από τον Massa. Ο Ricciardo δεν έκανε καλή εκκίνηση κι έπεσε στην 7η θέση, πίσω από τον Magnussen, που είχε ξεκινήσει εξαιρετικά, ενώ ο Alonso είχε ανέβει στην 5η θέση.

Πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, στη στροφή 12, ο Perez, αφού αρχικά ακούμπησε τον Raikkonen, χτύπησε τον Sutil, με αποτέλεσμα η C33 να μείνει ακινητοποιημένη και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να κάνει αμέσως την εμφάνισή του, ενώ στα pits πρόλαβαν να μπουν οι Magnussen, Hulkenberg, Gutierrez, Magnussen, Button και Vettel, με τους υπόλοιπους να επιλέγουν να μην κάνουν το ίδιο στον επόμενο γύρο, και οι 10 πρώτοι ήταν: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Alonso, Ricciardo, Raikkonen, Maldonado, Vergne και Grosjean.

GP USA F1/2014

Η δράση ξεκίνησε και πάλι στον 5ο γύρο, o Ricciardo προσπέρασε πολύ όμορφα και με αρκετό ρίσκο τον Alonso για την 5η θέση και ο Ισπανός είχε πίσω του πλέον τον Raikkonen. Άλλες αλλαγές δεν είχαμε, αλλά ο Bottas ασκούσε πίεση στον Massa, ενώ πιο πίσω ο Vettel, έχοντας βάλει τη μέση γόμα προσπέρασε τον Gutierrez και ο Γερμανός δεν ήταν υποχρεωμένος να μπει ξανά για αλλαγή, αλλά ήταν απίθανο να συμβεί αυτό.

Ο Rosberg με δύο συνεχόμενους ταχύτερους γύρους έφτασε τη διαφορά στα 1.1 δευτερόλεπτα και ο Hamilton άκουγε στον ασύρματο ότι είναι “ασφαλής με το καύσιμο”, απαντώντας με νέο ταχύτερο πέρασε, κάτι που μείωσε και πάλι τη διαφορά στα 6 δέκατα, διαφορά που υπήρχε και μεταξύ των Massa και Bottas, με τους επιτιθέμενους οδηγούς ν’ ανοίγουν το flap τής πίσω πτέρυγας, γιατί είχαμε φτάσει στον 8ο γύρο.

_J5R0273 (Custom)

Τρεις γύρους μετά, οι Maldonado και Gutierrez δέχονται ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go από τους αγωνοδίκες, επειδή κινήθηκαν με μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη ταχύτητα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Vettel έλεγε πως τα ελαστικά έχουν λίγη πρόσφυση, ενώ παρόμοιο ήταν το πρόβλημα για τον Rosberg, που είπε ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό έχει τελειώσει και όλα έδειχναν ότι οδηγούμαστε στα πρώτα pit stops.

Ο Massa μπήκε για την πρώτη του αλλαγή στον 14ο γύρο, όπως και ο Ricciardo αμέσως μετά. Οι αλλαγές ήταν καλές και για τους δύο, όμως είχαν διαφορετικά νέα ελαστικά: μαλακά για τον Massa και μέση γόμα για τον Ricciardo. Rosberg και Bottas μπήκαν στον επόμενο γύρο, κάνοντας γρήγορη αλλαγή, μα και αυτοί δεν είχαν ίδια ελαστικά: μέση γόμα ο Rosberg και μαλακή ο Bottas, ο οποίος έχασε την 4η θέση από τον Ricciardo.

GP USA F1/2014

Την δική του αλλαγή έκανε στον 16ο γύρο ο Hamilton, μαζί με τους Alonso και Grosjean. Ο πρωτοπόρος τής βαθμολογίας έβαλε τη μέση γόμα σε 3.1 δευτερόλεπτα κι επέστρεψε στη δεύτερη θέση, ενώ μέση γόμα είχαν διαλέξει και οι Alonso και Grosjean, με τον Raikkonen να μπαίνει στη συνέχεια και αυτός για αλλαγή.

Ο Alonso, στον 17ο γύρο, κατάφερε να προσπεράσει τον Vettel για την 9η θέση, τη στιγμή που ο Hulkenberg έβγαινε από την ακινητοποιημένη VJM07. Μάχη είχαμε στις τελευταίες θέσεις, στην οποία συμμετείχαν οι Vergne, Grosjean και Gutierrez. Ο οδηγός τής Sauber έχασε δύο θέσεις και από την άλλη ο Grosjean είχε βρεθεί 12ος, πίσω από τον Raikkonen, κι ενώ ακούγαμε τον Vettel να κάνει παράπονα για τον ρυθμό του.

F1GP17USA_HZ10651 (Custom)

Ο Hamilton μείωνε όλο και περισσότερο τη διαφορά, φτάνοντάς τη στα 7 δέκατα στον 22ο γύρο, ωστόσο μια σπουδαία μάχη είχαμε για την 8η θέση, ανάμεσα στους Button και Alonso. Ο οδηγός τής McLaren κρατούσε σθεναρά τη θέση του και οι δύο Πρωταθλητές βρέθηκαν κάποιες φορές δίπλα-δίπλα.

Ελάχιστα μέτρα χώριζαν πλέον τους Rosberg και Hamilton (είχε μιλήσει για υποστροφή), ενώ ακόμα πιο κοντά ήταν οι Button και Alonso, και τελικά ο Ισπανός πέρασε στον 24ο γύρο, στα φρένα για την πρώτη στροφή. Το πιο σημαντικό, όμως, συνέβη μπροστά, αφού ο Hamilton, περνώντας στη στροφή 12 τον Rosberg, βρέθηκε στην πρωτοπορία.

GP USA F1/2014

Ο Hamilton άνοιγε τη διαφορά από τον team-mate του και πιο πίσω, ο Grosjean επιβεβαίωνε τα όσα έλεγε ο Vettel για αργό ρυθμό, περνώντας τον στην πρώτη στροφή και πλέον ο οδηγός τής Lotus είχε ανέβει στην 9η θέση. Αμέσως μετά, ο Vettel είδε να τον περνά και ο Vergne και μπήκε άμεσα στα pits, για να ολοκληρώσει το κακό stint του.

Ακόμα μία θέση κέρδισε ο Alonso στον 27ο γύρο, ξανά στην πρώτη στροφή, αυτή τη φορά προσπερνώντας τον Magnussen, ανεβαίνοντας 6ος. Ο Grosjean δεν είχε σταματημό και το επόμενο θύμα του ήταν ο Button, ο οποίος είχε πιο φθαρμένα ελαστικά, όπως συνέβαινε και με τον Magnussen, που έβαλε νέα μέση γόμα σ’ εκείνο τον γύρο.

Circuit of the Americas, Austin, Texas, United States of America. Sunday 2 November 2014. Romain Grosjean, Lotus E22 Renault. World Copyright: Alastair Staley/Lotus F1. ref: Digital Image _79P2191

Τα ελαστικά τού Button πραγματικά είχαν τελειώσει και ο Βρετανός δεν ήταν δύσκολος αντίπαλος για τον Vergne. Η αλλαγή έγινε στον 29ο γύρο, με τη μέση γόμα να είναι αυτή που επέλεξε η McLaren, όπως έκανε και στον Magnussen, ενώ στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκαν οι Grosjean και Vergne. Ο Bottas έβαλε τη μαλακή γόμα στον 31ο γύρο και ο Ricciardo τη μέση, έναν γύρο μετά.

Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων ήταν 2.7 δευτερόλεπτα στον 33ο γύρο, στιγμή που ο Massa επισκέφθηκε για δεύτερη φορά τα pits, ώστε να τοποθετήσει τη μέση γόμα στην FW36. Ο Βραζιλιάνος έχασε την τρίτη θέση από τον Ricciardo, ο οποίος είχε κάνει αλλαγή στον προηγούμενο γύρο.

_W2Q8336 (Custom)

Όσο για τη Mercedes, αυτή τη φορά ο Hamilton ήταν ο πρώτος από τους δύο που μπήκε, βάζοντας τη μέση γόμα σε 2.9 δευτερόλεπτα. Όπως ήταν λογικό, ο Rosberg έκανε την αλλαγή στον επόμενο γύρο. Το pit stop ολοκληρώθηκε σε 3.2 δευτερόλεπτα, η μέση γόμα ήταν η προφανής επιλογή και η διαφορά των δύο ήταν πλέον 3.6 δευτερόλεπτα, αλλά μειώθηκε κατά 1 δευτερόλεπτο στον 36ο γύρο.

Ο Vettel κυνηγούσε τον Magnussen για την 9η θέση, ακούγοντας στην ενδοεπικοινωνία ότι οι δύο οδηγοί έχουν την ίδια στρατηγική. Ο Hamilton απάντησε στα “ροκανίσματα” τού Rosberg με ταχύτερο γύρο, τη στιγμή που ο Maldonado έπαιρνε τη δεύτερη ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων, για παραβίαση τού ορίου ταχύτητας στο pit lane.

Jenson Button on track.

Στον 42ο γύρο, ο Button βρέθηκε σε θέση βολής για περάσει τον Grosjean και να βρεθεί στην 11η θέση, περνώντας τελικώς στην πρώτη στροφή τού 43ου γύρου, αφού προηγουμένως ο Γάλλος είχε βρεθεί για λίγο εκτός πίστας. Το προσπέρασμα ήρθε και για τον Vettel, ενώ ο Alonso έμπαινε για δεύτερη φορά στα pits, στον 44ο γύρο, βάζοντας τη μαλακή γόμα για τους τελευταίους 13 γύρους.

Ο Ισπανός βγήκε πίσω από τον Vettel, στην 7η θέση, ωστόσο, με φρέσκα ελαστικά δεν δυσκολεύτηκε να τον προσπεράσει στον 45ο γύρο. Για πρώτη φορά, η διαφορά των Hamilton και Rosberg έπεσε κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα στον 46ο γύρο, αλλά ο Hamilton την αύξησε και πάλι στα 2 δευτερόλεπτα.

Circuit of the Americas, Austin, Texas, United States of America. Sunday 2 November 2014. Pastor Maldonado, Lotus E22 Renault, leads Jean-Eric Vergne, Toro Rosso STR9 Renault, and Romain Grosjean, Lotus E22 Renault. World Copyright: Alastair Staley/Lotus F1. ref: Digital Image _79P1467

Στους τελευταίους γύρους, τρενάκι είχαμε από τους Grosjean, Vergne, Maldonado, Kvyat και Raikkonen, που βρισκόταν στις θέσεις 10-14. Ο Vettel έβαλε τη μαλακή γόμα στον 49ο γύρο, ενώ η διαφορά των δύο πρώτων ήταν 2.5 δευτερόλεπτα, και ο Massa πιο πίσω πλησίαζε τον 3ο Ricciardo.

Από τα χειρότερα γλύτωσαν οι Vergne και Grosjean στην πρώτη στροφή, καθώς είχαν μικρή επαφή στην πρώτη στροφή, όταν ο Grosjean δεχόταν το προσπέρασμα. Το θέαμα ήταν ακόμα καλύτερο πίσω όταν ο Kvyat βγήκε θεαματικά εκτός στη στροφή 19, με τον Raikkonen να βρίσκεται πλέον στην 12η θέση, όμως λίγο αργότερα την έχασε από τον Vettel, που είχε πολύ καλύτερα ελαστικά.

GP USA F1/2014

Στον 53ο γύρο, ο Vergne κέρδισε ακόμα μία θέση, καθώς προσπέρασε τον 8ο Button, την ώρα που ο Ricciardo διατηρούσε τη διαφορά από τον Massa κοντά στο 1.5 δευτερόλεπτο. Ο Vettel, θέλοντας να εκμεταλλευτεί τη δυναμική των ελαστικών του, πίεζε όσο μπορούσε και τελικά πέρασε τον Button, όπως έκανε μαζί του και ο Maldonado, με τον Πρωταθλητή να είναι κολλημένος στον Βενεζουελάνο, περνώντας τον μ’ ευκολία, ενώ ακολούθησε ο Vergne.

Το μόνο που συνέβη μέχρι την καρώ σημαία ήταν το προσπέρασμα τού Maldonado στον Vergne για την 9η θέση, ενώ ο Vettel προσπέρασε και τον Magnussen, αλλά δεν κατάφερε να πάρει την 6η θέση από τον Alonso. Ο Γερμανός έγραψε και το ταχύτερο πέρασμα στον 50ο γύρο, με χρόνο 1:41.379.

909128144-401003112014 (Custom)

Όσον αφορά τις βαθμολογίες, ο Hamilton έφτασε τους 316 βαθμούς, 24 περισσότερους από τον δεύτερο Rosberg. Ο Ricciardo έχει πλέον 214 βαθμούς, ο Bottas είναι τέταρτος με 155 βαθμούς, ενώ οι Vettel και Alonso ισοβαθμούν, αφού έχουν και οι δύο 149 βαθμούς.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes ξεπέρασε τους 600 βαθμούς, συγκεκριμένα έχει 608, 245 περισσότερους από τη Red Bull. Η Williams αύξησε τη διαφορά της από τη Ferrari στους 42 βαθμούς και η βρετανική ομάδα δύσκολα θα μπορέσει ν’ απειληθεί μέχρι το φινάλε, ενώ η 5η θέση φαίνεται πως έχει κλειδωθεί από τη McLaren.

Χωρίς διάλειμμα συνεχίζει η Formula 1, καθώς το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 7-9 Νοεμβρίου, στο Interlagos τής Βραζιλίας. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα και οι βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκευαστές.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 56 1:40:04.785 2 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 56 +4.3 secs 1 18
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 56 +25.5 secs 5 15
4 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 56 +26.9 secs 4 12
5 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 56 +30.9 secs 3 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 56 +95.2 secs 6 8
7 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 56 +95.7 secs 18 6
8 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 56 +100.68 secs 7 4
9 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 56 +103.86 secs 14 2
10 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 56 +107.87 secs 10 1
11 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 55 +1 Γύρος 16
12 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +1 Γύρος 12
13 7 Kimi Räikkönen Ferrari 55 +1 Γύρος 8
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 55 +1 Γύρος 15
15 26 Daniil Kvyat STR-Renault 55 +1 Γύρος 17
Ret 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 16 Κινητήρας 13
Ret 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1 Ατύχημα 11
Ret 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0 Ατύχημα 9
Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Βρετανός Mercedes 316
2 Nico Rosberg Γερμανός Mercedes 292
3 Daniel Ricciardo Αυστραλός Red Bull Racing-Renault 214
4 Valtteri Bottas Φινλανδός Williams-Mercedes 155
5 Sebastian Vettel Γερμανός Red Bull Racing-Renault 149
6 Fernando Alonso Ισπανός Ferrari 149
7 Jenson Button Βρετανός McLaren-Mercedes 94
8 Felipe Massa Βραζιλιάνος Williams-Mercedes 83
9 Nico Hulkenberg Γερμανός Force India-Mercedes 76
10 Kevin Magnussen Δανός McLaren-Mercedes 53
11 Sergio Perez Μεξικανός Force India-Mercedes 47
12 Kimi Räikkönen Φινλανδός Ferrari 47
13 Jean-Eric Vergne Γάλλος STR-Renault 23
14 Romain Grosjean Γάλλος Lotus-Renault 8
15 Daniil Kvyat Ρώσος STR-Renault 8
16 Jules Bianchi Γάλλος Marussia-Ferrari 2
17 Pastor Maldonado Βενεζουελάνος Lotus-Renault 1
18 Adrian Sutil Γερμανός Sauber-Ferrari 0
19 Marcus Ericsson Σουηδός Caterham-Renault 0
20 Esteban Gutierrez Μεξικανός Sauber-Ferrari 0
21 Max Chilton Βρετανός Marussia-Ferrari 0
22 Kamui Kobayashi Ιάπωνας Caterham-Renault 0
23 Andre Lotterer Γερμανός Caterham-Renault 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 608
2 Red Bull Racing-Renault 363
3 Williams-Mercedes 238
4 Ferrari 196
5 McLaren-Mercedes 147
6 Force India-Mercedes 123
7 STR-Renault 31
8 Lotus-Renault 9
9 Marussia-Ferrari 2
10 Sauber-Ferrari 0
11 Caterham-Renault 0