GP USA F1/2014

Η Ferrari πρέπει να έχει περισσότερο το νου της στη McLaren, σύμφωνα με τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός, για μια ακόμη φορά πήρε τα μέγιστα από ένα κακό μονοθέσιο, σώζοντας τα προσχήματα για τη Scuderia και μαζεύοντας 8 βαθμούς, τους μοναδικούς της ομάδας στο Austin. Πιθανότατα ο Alonso αποχωρεί από το Maranello στο τέλος της σεζόν και στις δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα, ήταν εμφανής η απογοήτευσή του.

Δυσκολευόμασταν ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, αλλά το ίδιο έγινε και στη Ρωσία και λίγο-πολύ στην Ιαπωνία. Απλά πρέπει να συνεχίσουμε να μαζεύουμε βαθμούς, επειδή έχουμε ακόμη μάχες στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Νομίζαμε ότι είχαμε χάσει έδαφος με τη Williams και θα είμαστε στη μέση του πουθενά για τους υπόλοιπους αγώνες. Αλλά τώρα η McLaren φαίνεται να επιταχύνει το ρυθμό της, οπότε δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην κερδίζουμε πόντους. Είμαστε ακόμα σε μάχη.

Στις ΗΠΑ ο Alonso έπρεπε να διαχειριστεί και το παλαιότερο, λιγότερης δύναμης, power unit του. Αυτό όμως δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα στον αγώνα. Η F14T ήταν το χειρότερο μονοθέσιο ως προς τα ελαστικά και ο Fernando έφτασε στο σημείο να μην μπορεί να δει το δρόμο από τους κραδασμούς προς το τέλος του Grand Prix.

Είχα τεράστιους κραδασμούς από τα ελαστικά για τους δύο τελευταίους γύρους και βασικά δεν μπορούσα να δω το δρόμο. Προσπάθησα να ελέγξω το ρυθμό και τη διαφορά με τα αυτοκίνητα πίσω μου, για να προσπαθήσω να περάσω τη γραμμή (τερματισμού) ακριβώς μπροστά τους, με έναν ασφαλές τρόπο. Αλλά τότε ο Vettel προσπέρασε τον Magnussen και δεν υπήρχε χρόνος. Έτσι, στον τελευταίο γύρο ήμουν flat-out με τεράστιες δονήσεις.

Τα ελαστικά ήταν το κύριο πρόβλημα και για τον Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός κατάστρεφε με υποστροφή τα εμπρός ελαστικά της Pirelli, χαρακτηρίζοντας κακό τον αγώνα της ομάδας, τονίζοντας πως σιχαίνεται την τωρινή κατάσταση.

GP USA F1/2014

Απλά καταστρέφαμε το μπροστινό ελαστικό. Το πρώτο σετ δεν ήταν πολύ κακό, αλλά όταν έβαλα το πιο σκληρό, τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα συνολικά και δεν μπορούσα να βρω πρόσφυση. Προσπάθησα να προστατεύσω τα ελαστικά με κάθε δυνατό τρόπο, μερικές φορές φρέναρα και εκτός πίστας για να πάρω τη στροφή, αλλά ακόμα κι έτσι έπρεπε να μπω για μαλακά νωρίτερα από το αναμενόμενο, πράγμα που σήμαινε ότι έπρεπε να κάνω και τρίτη στάση στο τελευταίο στάδιο (του αγώνα).

Ήταν ένας κακός αγώνας και δεν ξέρω αν είναι ο χειρότερος ή όχι. Δεν έχει καμία διαφορά εάν τερματίσουμε, όπου κι αν τερματίσαμε. Η Ιαπωνία ήταν παρόμοια, παλεύαμε με την υποστροφή ολόκληρο το Σαββατοκύριακο και ό,τι κι αν κάνουμε, δεν φαίνεται να μπορούμε να την ξεφορτωθούμε. Έπειτα, μπορείς να περιμένεις στον αγώνα πως θα καταστρέψεις τα εμπρός ελαστικά. Προφανώς, σιχαίνομαι την κατάσταση και το πως εξελίσσονται τα πράγματα, αλλά δεν μπορώ να λύσω το πρόβλημα μόνος μου.

Είναι αρκετά απογοητευτικό. Το να μην είσαι σε θέση να επιλύσεις ορισμένα ζητήματα είναι απογοητευτικό, αλλά ελπίζουμε ότι κάτι θα εμφανιστεί και θα ανακαλύψουμε ποιο είναι το θέμα.

Πλέον, η Ferrari βρίσκεται 42 βαθμούς πίσω από την τρίτη Williams και 49 μπροστά από την πέμπτη McLaren.

[Πηγές: Formula 1, GMM | Photo Copyrights: Studio Colombo/Ferrari]