F1 Grand Prix of Singapore

Αν κοιτάξουμε τη φετινή απόδοση των power units, θα λέγαμε ότι η Mercedes-Benz ήταν η μεγαλύτερη υπέρμαχος για την εισαγωγή των turbo V6 κινητήρων, 1.6 λίτρων, ενώ η Renault βρισκόταν στην απέναντι πλευρά. Τα πράγματα, όμως, μόνο έτσι δεν είναι: οι Γάλλοι ήθελαν όσο τίποτε άλλο μικρής χωρητικότητας turbo V6 κινητήρες ενώ η Mercedes-Benz (και η Ferrari) μάχονταν για να διατηρηθούν οι ατμοσφαιρικοί V8 κινητήρες, 2.4 λίτρων.

Έτσι, λοιπόν, η Renault Sport F1 καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να βελτιώσει τον Energy F1-2014, ελπίζοντας πως η απόδοση τού γαλλικού power unit θα είναι σημαντικά καλύτερη το 2015, αν και σίγουρα η περιορισμένη ελευθερία στους κανονισμούς δεν της επιτρέπει ν’ αλλάξει όσα θα ήθελε από τη μία χρονιά στην άλλη, αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια μίας σεζόν.

Δεν θα ήταν καθόλου παράλογο αν οι Γάλλοι ζητούσαν εξωτερική βοήθεια, από κάποιον που δεν εργάζεται πλέον για λογαριασμό τής Formula 1, αλλά έχει μεγάλη εμπειρία πάνω στους κινητήρες, και σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν μιλάμε για “βοήθεια”, εννοούμε κανονική πρόσληψη. Ένα τέτοιο άτομο είναι ο Mario Illien, και δεν επέλεξα καθόλου τυχαία το όνομα. Υπήρχαν φήμες στο παρελθόν, όμως σύμφωνα με ισχυρισμούς τού Auto Motor und Sport (γνωστό για την εγκυρότητά του), ο Illien θα είναι αυτός που θ’ αναλάβει τη βελτίωση τού Energy F1-2014.

Mario Illien

Τι εστί Illien; Είναι ένας Ελβετός μηχανικός, με πολλές διακρίσεις και μάλιστα ήταν επί κεφαλής κινητήρα τής Mercedes-Benz όταν η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε τη συνεργασία τής με τη McLaren, πίσω στο 1995. Επιπλέον, έχει ασχοληθεί επιτυχώς με turbo V6 κινητήρες για τα IndyCar, ενώ γνωστό είναι και το project Ilmor X³, ένας V4 κινητήρας για το MotoGP από την Ilmor Engineering, στην οποία είναι συνιδρυτής ο Illien.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, ο Mercedes-Benz PU106A Hybrid είναι κατά 40-60 άλογα μπροστά σε απόδοση από τον Renault Energy F1-2014. Κάτι ακόμα που δηλώνει την εκπληκτική δουλειά των Γερμανών είναι το γεγονός πως ο turbo V6 είναι ο λιγότερο “διψασμένος” κινητήρας (ένα πλεονέκτημα που είχε ο Renault RS27 έναντι των άλλων V8 κινητήρων), και το μόνο βέβαιο είναι ότι οι μηχανικοί στη Renault έχουν πολλή και σκληρή δουλειά, ακόμα και για να μειώσουν τη διαφορά από το PU τής Mercedes, διότι οι άνθρωποι στο Brixworth μόνο με σταυρωμένα χέρια δεν κάθονται, κι επίσης στο παιχνίδι μπαίνει η Honda, δίχως να ξέρουμε τίποτα σίγουρο ακόμα για την ποιότητα και τη δύναμη τού ιαπωνικού PU.

Η Red Bull θα γίνει ουσιαστικά η ομάδα με τη μεγαλύτερη προτεραιότητα για την Reanult και φυσικά οι τέως Πρωταθλητές απαιτούν από τη γαλλική εταιρεία να τους παραδώσει ένα power unit που να είναι κατ’ αρχάς εξαιρετικά αξιόπιστο, ώστε να μπορέσουν να συλλέγουν χιλιόμετρα τον χειμώνα χωρίς αναγκαστικές διακοπές, αλλά και να είναι σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με πέρυσι, προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν το καλό σασί είναι πολύ πιθανό να κατασκευάσουν γι’ ακόμα μία χρονιά.

Τώρα, όσον αφορά τον Illien, από τη στιγμή που δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση ή έστω επιβεβαίωση, δεν μπορεί να θεωρείται σίγουρη η βοήθειά του προς τη Renault. Ξαναλέω ότι το AMuS έχει ένα πολύ καλό ποσοστό επιβεβαίωσης σε τέτοια θέματα. Το αν θα έχουμε επιβεβαίωση ή ανακοίνωση -σε περίπτωση που οι φήμες ισχύουν- είναι κάτι που δεν είναι πολύ πιθανό, διότι οι κατασκευαστές δε μας έχουν συνηθίσει σε ανακοινώσεις νέων μηχανικών. Αυτό, όμως, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο η Renault ν’ ανακοίνωση περήφανα τον Illien, ξαναλέω, αν ισχύουν οι φήμες…

Ανανέωση: Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, διέψευσε τις φήμες του Γερμανικού τύπου, ξεκαθαρίζοντας τη σχέση της Renault με τον Illien:

Διάβασα ότι προσλάβαμε τον Mario, αλλά δεν είναι αλήθεια. Είχαμε συνομιλίες με την εταιρία του γιατί τους σκεφτόμαστε για προμηθευτές. Το power unit αποτελείται από πολλά εξαρτήματα και δεν τα κατασκευάζουμε όλα μόνοι μας. Είμαστε σε διαπραγματεύσεις, αλλά ακόμα δεν αποφασίσαμε αν θα τους έχουμε τελικά ως προμηθευτές.