image-2012-06-26-12624766-70-ford-max-uzina-craiova

Η Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μπορεί να ανακάμπτει αλλά μέχρι να σταθεί στα πόδια της όπως πρώτα, οι κατασκευαστές πρέπει να εξορθολογίσουν την παραγωγή τους και να κάνουν περικοπές. Τελευταίο παράδειγμα, η Ford και η PSA/Peugeot-Citroen που είναι αναγκασμένες για τον ένα λόγο ή τον άλλο, να απολύσουν προσωπικό στην Ρουμανία και την Γαλλία αντίστοιχα.


Η Ford, ανακοίνωσε πως θα απολύσει περίπου 680 εργαζόμενους της στη Ρουμανία –ή περίπου το 20% του ανθρώπινου δυναμικούς της εκεί-, καθώς προσαρμόζεται ακόμα στην αδύναμη Ευρωπαϊκή αγορά. Η Αμερικανική εταιρία, αγόρασε το 2008 την Automobile Craiova και ξεκίνησε να παράγει το B-Max στις εγκαταστάσεις της. Όμως οι πωλήσεις του B-Max συνέπεσαν με την στροφή του αγοραστικού κοινού στα crossovers οπότε δεν είχε τη ζήτηση που περίμενε η εταιρία. Τώρα η Ford θα ψάξει εθελοντικές αποχωρήσεις από το εργοστάσιο της στην Craiova και θα εξετάσει το ενδεχόμενο παραγωγής ενός δεύτερου μοντέλου στη Ρουμανία για να κάνει το εργοστάσιο βιώσιμο.

Η PSA/Peugeot-Citroen από την άλλη, ετοιμάζεται να μειώσει τις θέσεις εργασίας της στη Γαλλία κατά περίπου 3.450. Η μείωση αυτή θα γίνει με έναν συνδυασμό πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, εθελοντικών αποχωρήσεων και εσωτερικών μετακινήσεων εργαζομένων και το πλάνο θα παρουσιαστεί στα συνδικάτα τη Δευτέρα. Η συμφωνία την οποία έχει υπογράψει η PSA με τους εργαζόμενους της, προϋποθέτει εξισορρόπηση των μειώσεων στις θέσεις εργασίας με προσωρινά συμβόλαια σε νέους εργάτες, οπότε η Γαλλική εταιρία θα δημιουργήσει 2.000 τέτοιες θέσεις εντός του 2015. Να σημειώσουμε πως οι 3.450 θέσεις εργασίας που θα περικοπούν, αντιστοιχούν στο 6% του συνολικού δυναμικού της εταιρίας στη Γαλλία ενώ η PSA έχει ήδη ενημερώσει τους εργαζόμενους της πως το 29% των θέσεων στη Γαλλία είναι “ευάλωτες”.