Despite-rumors_-next-Acura-NSX-wont-be-priced-around-_200k2

Πολλοί έχουν κατηγορήσει την Honda και την Acura για την πολυετή αναμονή της παρουσίασης του νέου NSX, όμως η ιαπωνική εταιρία είχε στα σκαριά το sportscar, που θα παρουσιαστεί στη Γενεύη, από το 2005.

Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια το project είχε πέσει θύμα της κρίσης και αρχικά είχε μπει στη λίστα των περικοπών και είχε παγώσει για περίπου μια διετία, με την επανεκκίνηση του, όμως, να ορίζεται στις αρχές του 2011.

acura-nsx--red-photo

Η εταιρία παρουσίασε το NSX concept το 2012 στην έκθεση του Detroit, όταν το είχε ανακοινώσει από το καλοκαίρι του 2005. Τότε ήταν στο κλείσιμο της καριέρας του το αυθεντικό NSX, επειδή ο κινητήρας ήθελε αρκετά χρήματα ώστε να μπορεί να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ρύπων της Αμερικής, Ευρώπης και Ασίας.

Ο εκπρόσωπος της Honda, John Mendel, υποστήριξε ότι παρά τα όποια προβλήματα:

Είμαστε δεσμευμένοι να έχουμε ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων στην γκάμα Acura για το μέλλον, […] με το νέο αυτοκίνητο να είναι το ίδιο επαναστατικό με το NSX του 1991.

Δελτίο Τύπου

Acura Developing a Successor to NSX

Current Generation NSX Production to Halt at Year End

Jul 11, 2005 – TORRANCE, Calif.

To further enhance the division’s performance image, Acura is developing a new sports car to succeed the award-winning NSX supercar. Acura also announced that production of the current generation NSX will cease at the end of the year due to the extensive retooling necessary to meet stringent 2006 emissions and equipment regulations for the U.S., Europe and Asia.

“We are committed to having an ultra high-performance vehicle in the Acura lineup in the future,” said John Mendel, senior vice president, automobile operations. “It’s too early to comment on specifics, but the all-new model will be just as groundbreaking as the 1991 NSX.”

As the first-ever supercar from Japan, the NSX was created as a hand-built, exotic, mid-engine sports car that would establish entirely new levels of performance, refinement and drivability. The NSX went on sale in the summer of 1990 and the following year posted record U.S. sales of 1,940 vehicles. Through June of 2005, NSX cumulative sales totaled 8,854 in the U.S. and more than 18,000 worldwide.

During its 15-year run, the NSX has been showered with accolades including, Automobile Magazine’s “Automobile of the Year and Design of the Year” awards, Popular Science’s “Best of What’s New,” Road &Track’s “Ten Best Cars in the World” list. Motor Trend magazine also named the NSX to its “Top Ten Performance Cars” list and touted it as “the best sports car ever built.”

Acura designed the NSX as a technological and performance showcase. Among other innovations, it was the first production car to feature an all-aluminum body, chassis, and suspension and to utilize titanium connecting rods. It featured a transversely mounted dual overhead cam V-6 engine equipped with Acura’s breakthrough VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) system and a variable volume induction system.

Over time, the NSX received continuous updates to ensure its competitiveness and popularity with serious sports car enthusiasts. The NSX has also captured multiple championships in the highest levels of sports car and prototype racing.