Renault F1 Energy (11)

Όπως είχαμε γράψει και πριν περίπου ένα μήνα, οι αντίπαλοι κατασκευαστές power unit της Πρωταθλήτριας Mercedes, έθεσαν ζήτημα προς εξέταση στη FIA, που θα τους επέτρεπε να εξελίξουν τους κινητήρες μέσα στο πρωτάθλημα του 2015. Με μπροστάρη τον James Allison της Ferrari, που ανακάλυψε το παραθυράκι και έφερε το ζήτημα στην επιφάνεια, υπήρξαν περαιτέρω συζητήσεις στη συνεδρίαση του Strategy Group πριν τα Χριστούγεννα.

Τελικά, με επιστολή που έστειλε μέσα στις γιορτές ο Charlie Whiting προς τις ομάδες, το θέμα ξεκαθαρίζεται και πλέον επιτρέπεται η εξέλιξη των power units μέσα στο 2015. Οι βασικές αρχές της εξέλιξης είναι οι ίδιες με αυτές που είχαν αποφασιστεί και πιο συγκεκριμένα:

  • Ολόκληρο το PU συνεχίζει να απαρτίζεται από 66 “κλειδιά”, με διαφορετικά κομμάτια να έχουν διαφορετική βαρύτητα, ανάμεσα στο 1 και το 3.
  • Πέντε από αυτά τα κομμάτια/κλειδιά του PU παραμένουν κλειδωμένα, χωρίς να μπορούν να αλλαχτούν, πράγμα που σημαίνει πως απομένουν άλλα 61.
  • Από τα 61 κλειδιά, μέσα στο 2015 μπορούν να αλλαχθούν μέχρι και 32, που αντιστοιχούν περίπου στο 48 τοις εκατό του PU.
  • Για το 2016 εξακολουθεί να μπορεί να αλλαχτεί το 38 τοις εκατό του PU, το 2017 ποσοστό του 30 τοις εκατό, το 2018 23, ενώ για το 2019 και 2020 μόνο το 5 τοις εκατό.

Η σημείωση που στάλθηκε στις ομάδες, και έβγαλε στη δημοσιότητα το Autosport, ανέφερε:

Δεδομένου ότι δεν αναφέρεται ρητά… πότε μια μονάδα ισχύος μπορεί να τροποποιηθεί σύμφωνα με το παράρτημα 4 (των τεχνικών κανονισμών), έχουμε την αίσθηση ότι τα σταθμισμένα στοιχεία (δηλαδή τα 32 κλειδιά) μπορούν να εισαχθούν ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της σεζόν 2015.

Η βασική αναγνωρισμένη μονάδα θα παραμείνει αυτή που είχε εγκριθεί για τη σεζόν του 2014, συμπεριλαμβάνοντας τυχόν αλλαγές με βάση την παράγραφο 1 (γ) του παραρτήματος 4 (των αθλητικών κανονισμών).

Η δεύτερη παράγραφος ουσιαστικά τονίζει πως οι ομάδες θα εξακολουθούν να έχουν στη διάθεσή τους 4 power units για κάθε οδηγό μέσα στη σεζόν. Έτσι, αν κάποια ομάδα αλλάξει τις προδιαγραφές του power unit μετά από μόλις ένα αγώνα, αυτό θα θεωρηθεί πως είναι το δεύτερο διαθέσιμο PU για τον οδηγό της.

Abu Dhabi day 2

Αναφορικά με την Honda

Χαμένοι από όλη αυτή την υπόθεση βγαίνουν οι McLaren και Honda, πολύ απλά γιατί η δεύτερη δεν διαθέτει ομολογκαρισμένο power unit από το 2014. Με βάση το περσινό πάγωμα στις 28 Φεβρουαρίου του 2014, ο Whiting ανέφερε στην σημείωση πως:

Δεδομένου ότι οι υπάρχοντες κατασκευαστές ήταν υποχρεωμένοι να ομολογκάρουν τις μονάδες ισχύος τους έως τις 28 Φεβρουαρίου του 2014, θα είναι ακριβοδίκαιο να ζητήσουμε από ένα νέο κατασκευαστή να ομολογκάρει την μονάδα ισχύος του μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου του 2015.

Συνεπώς, θεωρούμε ότι αυτή είναι μια υποχρέωση για κάθε νέο κατασκευαστή μονάδας ισχύος.

Επομένως, οι Ιάπωνες θα χάσουν 32 κλειδιά εξέλιξης μέσα στο 2015, παραμένοντας με το ίδιο power unit καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, εκτός κι αν υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές.

[Photo Copyrights: Renault Sport F1, LAT Photographic/McLaren F1]