Test_Drive_Toyota_Yaris_diesel_facelift_19

Ένα μήνα μετά την παρουσίαση του νέου Aygo, τον περασμένο Μάρτιο, η Toyota επέλεξε να ανανεώσει και το Yaris. Το best seller supermini μοντέλο της, μαζί με το μικρό αυτοκίνητο πόλης της θα συνεχίσουν να αποτελούν την μάζα των πωλήσεων του ιαπωνικού γίγαντα. Το Yaris έχει γνωρίσει εξαιρετική εμπορική επιτυχία με σχεδόν 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 1999. Στο άκρως ανταγωνιστικό B-segment, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πελατειακή βάση για τις εταιρίες, καθώς αντιπροσωπεύει το 20,4% της συνολικής αγοράς, που συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, πωλούνται περίπου 4 εκατ. αυτοκίνητα κάθε χρόνο, το ιαπωνικό αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει το 24% των συνολικών Ευρωπαϊκών πωλήσεων της Toyota.

Έτος Πωλήσεις
1999 124.758
2000 187.716
2001 195.875
2002 195.994
2003 193.831
2004 231.187
2005 213.975
2006 238.420
2007 256.267
2008 223.673
2009 212.923
2010 162.534
2011 141.340
2012 172.601
2013 163.326

*Στατιστικά JATO, περιλαμβάνει Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρο, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, και Αγγλία.

Το Yaris αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις κοντά στις 170.000 για το 2014, ενώ το 2013 173.800 νέοι πελάτες το απέκτησαν, κατατάσσοντας το, το 11ο αυτοκίνητο στην Ευρωπαϊκή αγορά και το 6ο στο B-segment, αυξάνοντας από το 2011 το μερίδιο αγοράς του από το 4,2% στο 6,1%. Στην Ελλάδα το 2013 κατέκτησε την πρώτη θέση, ενώ εκτός συγκλονιστικού απροόπτου την ίδια θέση θα κατακτήσει και την χρονιά που μας έκλεισε με τις πωλήσεις του για τις δύο χρονιές να πλησιάζουν τα 8.000 αυτοκίνητα.

Έτσι, τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του μοντέλου, και στο μέσο του κύκλου ζωής του, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το ανανεωμένο μοντέλο το περασμένο καλοκαίρι, που ακολούθησε την αντίστοιχη της Ιαπωνίας με το Vitz. Η νοοτροπία και η ιδιοσυγκρασία της Toyota δεν την περιόρισαν σε ένα τυπικό facelift με μόνο επιφανειακές αλλαγές, καθώς το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, μαζί με αυτό που marketing που εισάκουσε τι είχαν να πουν οι καταναλωτές ξόδεψε περίπου 85 εκατ. ευρώ και 576.000 εργατοώρες για να αλλάξει περισσότερα από 1.000 εξαρτημάτων στο ανανεωμένο Yaris.

Στα συν

  • “Εύκολο” αυτοκίνητο
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα

Στα μείον

  • Εξοπλισμός στη βασική έκδοση Cool
  • Έλλειψη start/stop
  • Αδιάφορος εσωτερικός διάκοσμος