prologs10

Η ιστορία της F1 είναι γεμάτη με επιτυχημένες συνεργασίες κατασκευαστών σασί και κατασκευαστών μηχανικών συνόλων. Όταν βέβαια, μία τέτοια συνεργασία στιγματίζεται από τον κατά κοινή ομολογία καλύτερο οδηγό όλων των εποχών, τότε απλά βλέπεις μόνο τα αποτελέσματα αυτής. Φυσικά όπως κατάλαβες μιλάω για την McLaren-Honda.

Η συνεργασία της βρετανικής εταιρίας με τους Ιάπωνες εκτός από μέλλον, έχει ίσως μοναδικό και λαμπρό παρελθόν. Η άψογη αυτή δουλειά μεταξύ των δυο εταιριών, μαζί με το μοναδικό οδηγικό ταλέντο του Ayrton Senna, κατάφερε να δώσει μία νέα μορφή στη σύγχρονη όψη της F1.

Η Honda σαν κατασκευαστής σασί δεν έχει και δεν είχε ποτέ καταφέρει να κερδίσει τίτλους, κάτι που όμως το έχει πετύχει σαν προμηθεύτρια κινητήρων πολλάκις.

prologods 2

Η ανάμειξη της Honda στην F1 ξεκινά το μακρινό 1964 και τελειώνει το 1968, έχοντας καταφέρει μέσα σε 5 χρόνια να δημιουργήσει ούτε λίγο ούτε πολύ 8 διαφορετικά μονοθέσια και μάλιστα να εφοδιάσει και μία ομάδα με πελατειακό σασί (Joakim Bonnier Racing Team). Μετά από 38 χρόνια και συγκεκριμένα το 2006, η Honda προσπάθησε να επιστρέψει ως κατασκευαστής σασί, αλλά και πάλι δεν ευτύχησε να πετύχει κάτι καλό, καθώς 2008 αποχώρησε εκ νέου από την F1. Όπως μπορεί να θυμάσαι, όμως, το 2009 η Brawn GP είχε την τύχη να κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, με σασί το οποίο ουσιαστικά είχε εξολοκλήρου δημιουργηθεί από την Honda, με την ειρωνεία της ζωής να βρίσκεται στο μέγιστο βαθμό.

prologos 5

Όπως προείπα, η Ιαπωνική εταιρεία μπορεί να μην διακρίθηκε, βάσει αποτελεσμάτων, ως κατασκευαστής σασί ήταν όμως εξαιρετική στην δημιουργία κινητήρων. Η νέα ανάμειξή της Honda στην F1 ως προμηθεύτρια κινητήρων, είχε αφετηρία το 1983 που προμήθευσε για μια χρονιά την ομάδα της Spirit και συνεχίστηκε από το 1984 έως και το 1987 στη Williams, το 1987-88 στη Lotus, από το 1988 έως και το 1992 στη McLaren και τέλος στην Tyrrell το 1991.

Η Honda κατάφερε ένα μεγάλο και αξιοσημείωτο επίτευγμα, να κερδίσει δηλαδή συνεχόμενα τα παγκόσμια πρωταθλήματα από το 1986 έως και το 1991. Τις δυο πρώτες χρονιές (1986 και 1987) τον παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών τον κέρδισε ως προμηθεύτρια κινητήρων της Williams και τα επόμενα ως προμηθεύτρια κινητήρων της McLaren.

Η ομάδα της McLaren, πριν τη συνεργασία της με τους Ιάπωνες, είχε καταφέρει να κερδίσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών του 1984 και 1985. Το 1984 έκανε το 1-2 στους οδηγούς με πρώτο τον Niki Lauda και τον Alain Prost πίσω του, ενώ το 1985 ο Alain Prost κατάφερε με τη σειρά του να κερδίσει και αυτός τον παγκόσμιο τίτλο. Τους 2 τίτλους των κατασκευαστών (1984 και 85) η McLaren τους κέρδισε φορώντας στην πλάτη των μονοθεσίων της, τους πολύ γνωστούς σε όλους μας TAG Porsche TTE PO1 1.5 V6.

mclaren-1991-senna-hongarije-01

Η ομάδα της McLaren-Honda στα 5 χρόνια που συνεργάστηκαν κατάφερε να κατακτήσει 4 double, δηλαδή πρωταθλήματα κατασκευαστών και 4 πρωταθλήματα οδηγών. Τα στατιστικά αυτής της Βρετανό-Ιαπωνικής συνεργασίας πραγματικά φέρνουν πονοκέφαλο και καθιστούν την McLaren-Honda ως μία από τις καλύτερες ομάδες όλων των εποχών, με τα νούμερα, όπως βλέπεις να είναι αξιοπρόσεκτα, ενώ παρακάτω θα γίνει μια εκ βαθέων οπτικοακουστική και γραπτή ανάλυση για κάθε ένα από τα πέντε μονοθέσια που έφεραν τα λογότυπα των δύο εταιρειών.

  • Πήρε μέρος σε 80 αγώνες.
  • Κατέκτησε 44 νίκες, με το ποσοστό των νικών της να φτάνει το 55%.
  • Έκανε 16 φορές το 1-2. Το 1988 έκανε στα 16 GP 9 φορές το 1-2. Το ποσοστό που είχε στους 80 αγώνες που έτρεξε ήταν 20%.
  • 53 pole positions στους 80 αγώνες! Ναι καλά διάβασες 53 pole positions, κάτι που αντιστοιχεί σε 66,2% να κερδίσουν την pole ανά αγώνα τα άσπροκόκκινα μονοθέσια. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της McLaren κατάφερε να κερδίσει ούτε λίγο ούτε πολύ 45 pole positions στους 80 αγώνες!
  • 40 εγκαταλείψεις. εκ των οποίων οι 13 το 1992, με το ποσοστό των εγκαταλείψεων να φτάνει το 45%
  • Η ομάδα δέχθηκε και δύο αποκλεισμούς από αγώνες, με υπεύθυνο γι’αυτες να είναι ο Ayrton Senna.