F1BAH2015_JK1692035

Τερματίζοντας σε όλους τους φετινούς αγώνες στο βάθρο και έχοντας κατακτήσει και μια καρό σημαία, η Ferrari έχει αρχίσει να ενοχλεί την Mercedes, που όλοι περιμέναμε να πάρει αρκετά πιο εύκολα τις νίκες μέχρι τώρα. Οι άνθρωποι της Γερμανικής ομάδας αναγνωρίζουν τον ανταγωνισμό και πρώτος απ’ όλους ο Niki Lauda, που ξέρει καλά πως δουλεύει η Scuderia.

Οι Ιταλοί έχουν κάνει άλματα προόδου με την εξέλιξη του power unit, ετοιμάζοντας σημαντικές αναβαθμίσεις για τον Καναδά, όμως, από την Mercedes δεν θα βιαστούν να παρουσιάσουν εξελίξεις στον δικό τους κινητήρα. Εξάλλου, έχουν τα λιγότερα διαθέσιμα “κλειδιά”, 7 στον αριθμό, και ο Lauda θεωρεί πως αν περιμένουν λίγο για να τα χρησιμοποιήσουν, θα έχουν μεγαλύτερα κέρδη στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.

Όχι (δεν θα βιαστούμε με τις αναβαθμίσεις), αυτός ήταν μόλις ο τέταρτος αγώνας. Αυτό που μπορεί να φαίνεται τώρα σαν μειονέκτημα, θα μετατραπεί σε ευκαιρία όταν πραγματικά θα έχει σημασία, στο δεύτερο μισό της σεζόν. Το σωστό θα είναι να μην αλλάξουμε το δικό μας πρόγραμμα εργασίας για ένα καπρίτσιο. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, θα έχουμε μεγάλες αλλαγές στο αυτοκίνητό μας για τη Βαρκελώνη.

Σύμφωνα με Γερμανικές πηγές, η Ferrari δοκίμασε τον αναβαθμισμένο κινητήρα από τις χειμερινές δοκιμές κιόλας, σε μονοθέσιο της Sauber. Αυτό, όμως, όχι μόνο ακούγεται ανούσιο, αλλά απορρίφθηκε και επίσημα από την Ελβετική ομάδα.

Είχαμε μόνο έναν κινητήρα σε χρήση και δεν νομίζουμε ότι αυτός ήταν κάποια ειδική έκδοση. Σίγουρα θα είχαμε παρατηρήσει τη διαφορά…

Οι turbo V6 ταλαιπωρούν αρκετά τους κατασκευαστές, με εξαίρεση την Mercedes φυσικά, οι οποίοι προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην δύναμη, την κατανάλωση και την αξιοπιστία. Αυτό, όμως, που απασχολεί ιδιαίτερα τις μη εργοστασιακές ομάδες, είναι το κόστος των PU, που αυξήθηκε δραματικά με τη νέα εποχή και θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο μετά τις διαφαινόμενες αλλαγές για το 2017.

d_reinhard_bah_15_2834

Ο Ecclestone έχει κάνει γνωστό πως πρώτος στόχος του είναι να μην ανέβουν άλλο τα κόστη στους κινητήρες, με την Sauber να εκφράζει τις ανησυχίες της πάνω στο θέμα, που κάλλιστα μπορεί να εξαφανίσει τις μικρομεσαίες ομάδες από το grid, αν δεν δοθεί η απαιτούμενη προσοχή. Με αυτό συμφωνεί και ο πρόεδρος του GPDA, Alex Wurz, που δήλωσε:

Συμφωνώ απολύτως με τη Sauber. Ο πρώτος κανόνας για τους κινητήρες θα πρέπει να είναι “ο περιορισμός του κόστους για τον πελάτη” για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα. Το ετήσιο κόστος της F1 για τους κινητήρες θα πρέπει να έχει ανώτατο όριο. Διαφορετικά, οι πελατειακές ομάδες της F1 χρηματοδοτούν τις δραστηριότητες των κατασκευαστών.