Monisha Kaltenborn

Για μία ακόμα μεγάλη αλλαγή ετοιμάζεται η Formula 1. Το κορυφαίο -τουλάχιστον θεωρητικά- μηχανοκίνητο άθλημα στον κόσμο, βλέποντας τη μεγάλη δυσαρέσκεια των οπαδών για την… κατηφόρα των τελευταίων ετών -με αποκορύφωμα τις αλλαγές του 2014-, αποφάσισε πως, από το 2017, οι κινητήρες, θα μείνουν σταθεροί στο project των turbo V6, ωστόσο η συνολική τους απόδοση θ’ ανέβει κοντά στα 1000 άλογα.

Η κίνηση αυτή αναπόφευκτα θα τραβήξει προς τα πάνω το κόστος κατασκευής, άρα και την τιμή αγοράς ενός power unit, με τις τωρινές τιμές για όλη τη σεζόν να είναι κοντά στα €25.000.000 για μία ομάδα-πελάτη. Συνεπώς, οι ομάδες που δεν τα καταφέρνουν καλά στα οικονομικά είναι λογικό να μην είναι θετικές στη συμφωνία αυτή, και η Sauber είναι η πρώτη που εκφράζει δημοσίως τις αντιδράσεις της, μέσω της Monisha Kaltenborn, επί κεφαλής της ομάδας.

Ως πελάτης, ο πιο σημαντικός παράγοντας για ‘μάς είναι το κόστος. Οι κινητήρες που χρησιμοποιήσαμε ήταν ένα μεγάλο κόστος και καταφέραμε να το ξεπεράσουμε για πολλά χρόνια. Αλλά, δυστυχώς, τώρα είμαστε πάλι πίσω σε κάτι που δεν είναι πολύ λογικό.

Ενώ κατανοούμε πλήρως ως πελάτης ότι οι κατασκευαστές πρέπει να δείχνουν την τεχνολογία τους, αυτό θα πρέπει να γίνεται σε ένα ανεκτό επίπεδο. Δε νομίζω ότι πρέπει να το χρησιμοποιούμε για να χρηματοδοτήσουμε τα R&D τους (έρευνα και ανάπτυξη), διότι κατασκευάζουν έτσι κι αλλιώς κινητήρες. Ποτέ δε θα δείτε τη Mercedes να χρησιμοποιεί κινητήρα Ferrari ή το αντίθετο.