GP BAHRAIN F1/2015

Η Sauber ήταν η πρώτη ομάδα που άρχισε να αμφιβάλλει για την βιωσιμότητα της κίνησης προς τους κινητήρες 1.000 ίππων στην Formula 1. Οι οπαδοί σίγουρα προσβλέπουν προς αυτή την εξέλιξη, αφού, η πλειοψηφία δεν έχει και την καλύτερη άποψη για το σημερινό σετ κανονισμών, που μας έχει στερήσει πολλά από τα καλά του παρελθόντος.


Όμως, ό,τι και να λέμε εμείς, εκείνοι που αποφασίζουν θα χαράξουν το μέλλον του σπορ και πλέον η Sauber δεν είναι μόνη της απέναντι στις αλλαγές. Ο επικεφαλής απόδοσης της Williams, Rob Smedley, ο τεχνικός διευθυντής της Lotus, Nick Chester, και ο Paddy Lowe της Mercedes, εκφράζουν κι εκείνοι τις ανησυχίες τους, με τον πρώτο να δηλώνει πως:

Πρέπει να αφήσουμε απείραχτα τα κύρια (σημεία των κανονισμών). Οφείλουμε να σκεφτούμε σοβαρά να μην αλλάξουμε τα πάντα. Οι αγώνες είναι πολύ καλοί. Έχουμε την Ferrari και την Mercedes και αυτό παράγει μερικούς καλούς αγώνες. Πίσω τους, υπάρχει κι εκεί όμορφος αγώνας.

Θα πρέπει ίσως να σκεφτούμε την παύση των αλλαγών, αντί να σκεφτόμαστε πως θα δημιουργήσουμε ένα νέο σύνολο κανόνων που θα βελτιώσει τα πάντα. Κάθε φορά που δημιουργείς νέους κανόνες, θα βρεις συνήθως τους ανθρώπους με τους μεγαλύτερους πόρους, τον πιο έξυπνο τρόπο σκέψης ή εκείνους που σταματούν να δουλεύουν πάνω στην τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων της Formula 1, να αποκομίζουν μια μεγάλη διαφορά.

_R6T9025

Το τελευταίο σημείο, δηλαδή η αύξηση των διαφορών ανάμεσα στα μονοθέσια, είναι και το βασικό σημείο στο οποίο στέκεται και ο Nick Chester, υπενθυμίζοντάς μας με τη σειρά του, πως το θέαμα που παρακολουθούμε είναι ικανοποιητικό, μιας κι εμείς οι θεατές ξεχνάμε εύκολα…

Οι άνθρωποι ξεχνούν πως οι αγώνες είναι αρκετά καλοί. Τα αυτοκίνητα βελτιώνονται, βλέπουμε δύο δευτερόλεπτα βελτίωση από πέρυσι, έτσι χρειαζόμαστε πραγματικά μια τεράστια αλλαγή στους κανονισμούς; Κάτι τέτοιο θα ανοίξει το grid και πάλι, θα υπάρξουν μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των ομάδων και θα αυξήσει επίσης τις δαπάνες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το θέαμα δεν είναι πραγματικά κακό αυτή τη στιγμή.

Για την ιστορία και μόνο, τα φετινά μονοθέσια δεν έχουν βρεθεί σε καμία πίστα, έως τώρα, να κινούνται 2 δευτερόλεπτα ταχύτερα, σε σχέση με τα πολύ αργά περσινά. Άσχετα αν ακούγαμε για βελτίωση μέχρι και 3 δευτερόλεπτα πριν την έναρξη της χρονιάς.

GP BAHRAIN F1/2015

Από πλευράς κατασκευαστών, η Renault έχει περιορίσει τις αμφιβολίες της αποκλειστικά στο οικονομικό σκέλος, αποφεύγοντας επί της ουσίας να πάρει ξεκάθαρη θέση. Παρόμοια φαίνεται να είναι και η στάση της Mercedes, με τον Paddy Lowe να δηλώνει πως υπάρχουν άλλοι τομείς που μπορούν να αλλάξουν, για να βελτιωθεί το θέαμα.

Όσον αφορά τις αλλαγές των κανονισμών, δεν είναι απολύτως σαφές ότι πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τα αυτοκίνητα. Η απόδοση θα αυξηθεί έτσι κι αλλιώς, μέσω της φυσιολογικής εξέλιξης.

Μια ενδιαφέρουσα περιοχή βρίσκεται στους αθλητικούς κανονισμούς. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το θέαμα, χωρίς να ξοδέψουμε πολλά χρήματα. Έχουμε ήδη συζητήσει τη χρήση των ελαστικών και πώς αυτά κατανέμονται. Ψάχνουμε για ανθρώπους που θα βρουν ιδέες, αλλά πρέπει να πω ότι κατά την άποψή μου, το άθλημα δεν βρίσκεται σε κακή κατάσταση.

Όπως και με τους 5ους κινητήρες εντός της σεζόν, έτσι και με τους κινητήρες 1.000 ίππων, η αρχική συμφωνία δεν φαίνεται να επηρεάζει σε τίποτα την ατζέντα των ομάδων. Οπότε θα πρέπει να κάνουμε αρκετή υπομονή μέχρι να ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο και σε αυτό το θέμα.