china car sales

Oι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν φέτος οι μεγαλύτερες χαμένες στην αγορά της Κίνας, μιας και η κόντρα ανάμεσα στη Κίνα και στην Ιαπωνία σχετικά με τα διαφιλονικούμενα νησιά στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, οδήγησαν τους Κινέζους σε αντιιαπωνικές διαδηλώσεις, αλλά και σε “εμπάργκο” αγοράς των αυτοκινήτων τους.

Η Toyota, η Nissan και η Honda δεν έπιασαν τους στόχους πωλήσεων που είχαν βάλει για το 2014, μια χρονιά, που όπως αναφέρει το Bloomberg, χαρακτηρίστηκε από την πιο αργή ανάπτυξη για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία 24 χρόνια.

Οι μεγαλύτεροι νικητές ήταν οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ θετικά κινήθηκε η αγορά και τη Volvo. Ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης είδανε και οι Αμερικάνικες εταιρίες, με την GM να συνεχίζει να κυριαρχεί, και την Ford να περνά την Toyota, μιας και το 2014 είδε αύξηση στις πωλήσεις της που έφτασαν το 19%, σε σχέση με το 2013.

Η Honda πούλησε 788.276 αυτοκίνητα (+4,1% έχοντας ως στόχο τις 800.000 πωλήσεις), με την Toyota να πουλά 1,03 εκατ. αυτοκίνητα (στόχος 1,1 εκατ. αυτοκίνητα), ενώ η Nissan πούλησε 1,22 εκατ. αυτοκίνητα (στόχος 1,27 εκατ. αυτοκίνητα). Η GM αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12%, φτάνοντας τα 3,54 εκατ. αυτοκίνητα, με την Volvo να βλέπει τις πωλήσεις της να αγγίζουν τις 81.211 μονάδες (+33% – 465.866 παγκοσμίως (+8,9%). Η Ford από τη μεριά της, πούλησε 1,1 εκατ. αυτοκίνητα (+19%), κάνοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων στη Κίνα, περνώντας σε πωλήσεις την Toyota, την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, για δεύτερη συνεχή χρονιά.