2015 Alfa Romeo 4C Spider 3

Αυτή είναι η έκδοση παραγωγής της Alfa Romeo 4C Spider, όπως θα κάνει το ντεμπούτο της αργότερα μέσα στην εβδομάδα στο North American International Motor Show.

Όπως θα περιμέναμε, η 4C Spider έχει διατηρήσει το σαγηνευτικό παρουσιαστικό της coupe αδερφής της… με μία πολύ μεγάλη διαφορά όμως και μερικές μικρότερες. Η μεγάλη διαφορά είναι φυσικά η έλλειψη σταθερής οροφής. Αντ’ αυτής, υπάρχει μία μικρή, αφαιρούμενη υφασμάτινη, ή προαιρετικά, μία ανθρακονημάτινη. Από εκεί και πέρα, νέα είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα, το κάλυμμα του κινητήρα με τους 3 λειτουργικούς αεραγωγούς και την μικρή αεροτομή λίγο πιο πίσω, τα LED –πλέον- πίσω φωτιστικά σώματα και ο αεραγωγός στο κάτω μέρος του πίσω αριστερού φτερού. Κλείνοντας με τα της εμφάνισης, στο πίσω μέρος η standard 4C Spider έχει τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, όπως και η Coupe, αλλά η κεντρική, διπλή απόληξη που είδαμε στο “preview” μοντέλο, είναι της Akrapovic και αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

2015 Alfa Romeo 4C Spider 16

Νέα για την 4C Spider είναι και 4 σχέδια για τις ζάντες ελαφρού κράματος με διάσταση από 17 έως και 19 ίντσες που φιλοξενούν τα φρένα με τις ασημί, κόκκινες, κίτρινες ή μαύρες δαγκάνες. Ο εκάστοτε πελάτης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα 7 χρώματα στα οποία είναι διαθέσιμο το μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του νέου, Giallo, που βλέπεις στις φωτογραφίες ενώ για το εσωτερικό, είναι διαθέσιμοι 6 συνδυασμοί και δύο διαφορετικά υλικά. Εκεί, βρίσκουμε δύο δερμάτινα καθίσματα, το flat-bottom τιμόνι, πίσω του τον 7-ιντσο, ψηφιακό πίνακα οργάνων, στα πόδια του οδηγού τα αλουμινένια πεντάλ και στην κονσόλα, τους ανθρακονημάτινους αεραγωγούς. Επίσης, η 4C Spider έρχεται με ηχοσύστημα της Alpine που υποστηρίζει HD Radio, SiriusXM και συνδεσιμότητα με USB και iPod.

2015 Alfa Romeo 4C Spider 23

Κάτω από το κάλυμμα πίσω από τους επιβάτες, βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.75 λίτρων που αποδίδει 237 ίππους και 350 Nm ροπής και συνδυάζεται με το επίσης γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη –με paddles στο τιμόνι φυσικά- που μπορεί να αλλάξει ταχύτητα σε μόλις 130 milliseconds. Η αφαίρεση της οροφής, ευτυχώς πρόσθεσε μόλις 10 κιλά στο χαμηλό βάρος της coupe 4C με αποτέλεσμα τα 96 km/h από στάση να έρχονται σε 4.1 δευτερόλεπτα και η τελική να είναι 258 km/h. Περιμένουμε την οδική συμπεριφορά της ανοιχτής 4C να μην έχει μεταβληθεί ιδιαίτερα αφού και το βάρος διατηρήθηκε χαμηλά και το chassis είναι αρκετά άκαμπτο ώστε να μην υπάρχουν στρεβλώσεις.

Δελτίο Τύπου

Παγκόσμια πρεμιέρα: Η νέα Alfa Romeo 4C Spider του 2015 προσφέρει επιδόσεις αγωνιστικού επιπέδου, προηγμένη τεχνολογία, γοητευτικό ιταλικό στιλ και ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία με την ελευθερία που προσφέρει το ανοιχτό αμάξωμα

– Το ανοιχτό αμάξωμα και η αρχιτεκτονική με τον κινητήρα στο κέντρο της νέας Alfa Romeo 4C Spider του 2015 βασίζονται στην εμπειρία περισσότερων από 100 χρόνων πρωτοποριακού και λειτουργικού ιταλικού ντιζάιν

– Το μοναδικό πλαίσιο από ανθρακονήματα στο παρμπρίζ τονίζει το επίσης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα υπερελαφρύ «μονοκόκ» αμάξωμα και τα αλουμινένια εξαρτήματα στο πλαίσιο, που επιτρέπουν έναν απίστευτο λόγο βάρους/ισχύος και επιδόσεις επιπέδου supercar

– Καινοτόμες και μοναδικές τεχνολογικές λύσεις: αλουμινένιος κινητήρας 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, συνδυασμένος με το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT και τον επιλογέα Alfa DNA με τέσσερις επιλογές ρυθμίσεων τρόπου οδήγησης

– Νέο σύστημα εξάτμισης δύο σταδίων Akrapovič με τιτάνιο, απόληξη από ανθρακονήματα και χαρακτηριστικό ήχο με την υπογραφή της Alfa (διαθεσιμότητα αργότερα)

– Κατασκευασμένη στη Modena, η Alfa Romeo 4C Spider συνδυάζει δύο εξαιρετικές τεχνογνωσίες – την τεχνολογία κορυφαίων επιδόσεων της Alfa Romeo και την κατασκευαστική ποιότητα της Maserati

– Η νέα Alfa Romeo 4C Spider του 2015 θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη το καλοκαίρι

Προσθέτοντας μια ακόμα σελίδα στη θρυλική αγωνιστική ιστορία της Alfa Romeo και στην συναρπαστική εμπειρία των ανοιχτών αυτοκινήτων, η νέα Alfa Romeo 4C Spider του 2015 κάνει το ντεμπούτο της με το ανοιχτό αμάξωμα που προσφέρει πανοραμική θέα, συνδυασμένο με τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα της βραβευμένης 4C Coupe: κατασκευασμένη στη Modena, με πρωτοποριακό και λειτουργικό ιταλικό ντιζάιν, κορυφαίο τεχνολογικά «μονοκόκ» πλαίσιο από ανθρακονήματα, εμπνευσμένο από τη Formula 1, που επιτρέπει έναν απίστευτο λόγο βάρους/ισχύος. Επίσης, προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που συμπεριλαμβάνουν τον αλουμινένιο κινητήρα 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο οποίος επιτρέπει επιδόσεις επιπέδου supercar.

Η 4C και η κληρονομιά της Alfa Romeo Το όνομα της Alfa Romeo 4C Spider υπενθυμίζει τη μεγάλη σπορ παράδοση της μάρκας: τα ακρωνύμια 8C και 6C στις δεκαετίες των 1930s και 1940s ήταν διακριτικά αυτοκινήτων – αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου – που χρησιμοποιούσαν δυνατούς 8κύλινδρους και 6κύλινδρους κινητήρες. Όπως και για τη βραβευμένη 4C Coupe, στόχος της νέας 4C Spider του 2015 είναι μια επιστροφή των «σπουδαίων Alfa Romeo», συνεχίζοντας αυτήν την παράδοση με τον καινοτόμο αλουμινένιο τετρακύλινδρο κινητήρα 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό και διπλό intercooler, που αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 136 ίππων ανά λίτρο.

Η 4C Spider προέρχεται από μία οικογενειακή παράδοση που συμπεριλαμβάνει μερικά ειδικά κατασκευασμένα μοντέλα επιδόσεων τα οποία συνδυάζουν μικρό βάρος και επιδόσεις με το ακαταμάχητο στιλ της Alfa Romeo: την αλουμινένια 8C 2900 B Touring (1938), τη 1900 C52 “Disco Volante” (1952) που ξεπερνούσε τα 230 χλμ./ώρα και πάνω απ’ όλα τη θρυλική 33 Stradale του 1967, με το σωληνωτό σασί από κράμα χάλυβα και μαγνησίου και τον κινητήρα στο κέντρο.

Πρωτοποριακό και ελκυστικό ιταλικό ντιζάιν Εμπνευσμένη από την 33 Stradale, η Alfa Romeo 4C Spider χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με τον κινητήρα στο κέντρο όπως αυτό το θρυλικό αυτοκίνητο και ακολουθεί την ίδια παράδοση του χαμηλού βάρους, με τις επιφάνειες από ανθρακονήματα να σχηματίζουν ένα ελκυστικό ιταλικό σχέδιο.

Το πίσω μέρος περικλείει την παλλόμενη καρδιά του αυτοκινήτου, τα μηχανικά μέρη και τον κινητήρα, υποστηρίζεται από στρογγυλά πίσω φώτα LED και χαρακτηρίζεται από δύο μυώδη «φτερά», που ενσωματώνουν όμορφα τους πλευρικούς αεραγωγούς, αναγκαίους για την ψύξη του κινητήρα. Από κάτω, δύο εξατμίσεις είναι τοποθετημένες στις γωνίες, τονίζοντας την εικόνα της 4C Spider ως supercar. Αργότερα θα είναι διαθέσιμο κι ένα κεντρικά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης δύο σταδίων Akrapovič, εμπνευσμένο από την 4C Spider Concept.

Εσωτερικό Το κόκπιτ της 4C Spider είναι εμπνευσμένο από τους αγώνες. Υπάρχουν δύο σπορ δερμάτινα καθίσματα κατασκευασμένα από σύνθετο υλικό, ενώ το δερμάτινο σπορ τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ τονίζουν το αγωνιστικό πνεύμα της μάρκας. Η χρήση των ανθρακονημάτων για την κατασκευή του εσωτερικού ενισχύει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του χαμηλού βάρους. Αντίστοιχου επιπέδου είναι ο εξοπλισμός, με την υψηλής τεχνολογίας έγχρωμη οθόνη 7” παροχής πληροφοριών να προσφέρει την αποτελεσματικότητα της πληροφόρησης που επιτρέπει στον οδηγό να έχει την προσοχή του συγκεντρωμένη στο δρόμο (ή την πίστα). Νέο στη γκάμα της 4C είναι το ηχοσύστημα της Alpine, που προσφέρει ήχο υψηλής ποιότητας και πολλαπλή συνδεσιμότητα.

Κινητήρας στο κέντρο με μοναδικό σετ τεχνολογικών λύσεων Χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, τις μικρές διαστάσεις της και την προηγμένη τεχνολογία της, η Alfa Romeo 4C Spider προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, πλευρική επιτάχυνση 1,1 g και επιβράδυνση φρεναρίσματος 1,25 g. Ψάχνοντας για λύσεις μείωσης του βάρους που θα εξασφάλιζαν κορυφαίες επιδόσεις, οι μηχανικοί της Alfa Romeo στράφηκαν προς τη Formula 1 και τα πιο προηγμένα supercars. Το πλαίσιο είναι ένα «μονοκόκ» από ανθρακονήματα, τεχνολογίας “pre-preg” που προέρχεται από τη Formula 1 και ζυγίζει μόνο 65 κιλά. Τα εμπρός και πίσω τμήματα του «σασί» και το πλαίσιο στήριξης του κινητήρα είναι από αλουμίνιο. Για να κρατηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους, χρησιμοποιήθηκε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα για το παρμπρίζ, ενώ ένα αλουμινένιο «ρόλμπαρ» προσφέρει σημεία στήριξης για το πίσω «καπό». Οι μηχανικοί της Alfa Romeo βελτιστοποίησαν ακόμα και το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα, χρησιμοποιώντας 10% πιο λεπτό γυαλί για τη μείωση του βάρους κατά 15%.

Ο αλουμινένιος κινητήρας 1750 Turbo με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποδίδει 237 ίππους ή αλλιώς μια εντυπωσιακή ειδική ισχύ 136 ίππων ανά λίτρο. Ο ψεκασμός υψηλής πίεσης σε ακροφύσια πολλαπλών οπών επιτρέπει ομοιόμορφη κατανομή του καυσίμου, ενώ για τη μείωση των κραδασμών στις υψηλές ταχύτητες ο στροφαλοφόρος έχει 8 αντίβαρα. Η προηγμένη τεχνολογία του υπερσυμπιεστή επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, αλλά και τη μείωση της υστέρησης απόκρισης του τούρμπο. το αποτέλεσμα είναι μία ροπή 350 Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμο μόλις στις 1.700 στροφές. Ιδανικά συνδυάζονται με τον συγκεκριμένο κινητήρα το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT και ο επιλογέας Alfa DNA, που μετατρέπουν την 4C Spider σε επέκταση του οδηγού.

Ο καινοτόμος επιλογέας Alfa DNA, ο οποίος προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές – Dynamic, Natural, All Weather και Race – βελτιώνοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του κιβωτίου, του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού Alfa Q2 και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού για τον τρόπο οδήγησης. Η επιλογή Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία στις αγωνιστικές πίστες, είναι αυτή που αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό, απενεργοποιώντας το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα αντισπιναρίσματος.

Αναρτήσεις για κορυφαίο κράτημα Η Alfa Romeo 4C Spider χρησιμοποιεί λύσεις που προέρχονται από τους αγώνες για να εξασφαλίσει κορυφαίο κράτημα και ευελιξία. Η μπροστινή ανάρτηση χρησιμοποιεί ένα σύστημα με διπλά «επάλληλα ψαλίδια», για άμεση και «αφιλτράριστη» επικοινωνία με τον οδηγό. Πίσω μια εξέλιξη του συστήματος MacPherson εξασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και οδική συμπεριφορά, ακόμα και στους πιο ακραίους ελιγμούς. Οι αναρτήσεις είναι κατασκευασμένες από υψηλής αντοχής χάλυβα και αλουμίνιο. Γι’ αυτούς που θέλουν το μέγιστο στο κράτημα, θα είναι διαθέσιμο ένα κιτ ανάρτησης (Track Package) με υψηλής απόδοσης αμορτισέρ, μεγαλύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, μεγαλύτερους τροχούς και λάστιχα Pirelli P-Zero “AR Racing”. Σε πλήρη αρμονία με το υπερελαφρύ αμάξωμα της 4C Spider, το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει υποβοήθηση, για μείωση του βάρους, αλλά και για να εξασφαλίζει εξαιρετική αίσθηση στον οδηγό. Το σύστημα των φρένων έχει 4 αεριζόμενους διάτρητους δίσκους, με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo στους μπροστινούς τροχούς, προσφέροντας επιβράδυνση φρεναρίσματος 1,25 g.

Κατασκευή στη Modena Η Alfa Romeo 4C Spider συνδυάζει δύο εξαιρετικές τεχνογνωσίες -την τεχνολογία κορυφαίων επιδόσεων της Alfa Romeo και την κατασκευαστική ποιότητα της Maserati. Η κορυφαία τεχνολογική και βιομηχανική τεχνογνωσία των Alfa Romeo και Maserati χρησιμοποιήθηκε στην εξέλιξη των 4C Coupe και Spider. Η συνεργασία των δυο εταιρειών στόχευε στην ενσωμάτωση της δουλειάς του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo στην πολύ εξειδικευμένη παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου της Maserati στη Modena.

World-premiere: All-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider Delivers Race-inspired Performance, Advanced Technologies, Seductive Italian Style, and now an Even More Exhilarating Driving Experience With Open-air Freedom Production version of the all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider, revealed at the 2015 North American International Auto Show, will arrive at dealerships this summer

All-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider’s open-air performance cockpit and mid-engine proportions draw from more than 100 years of groundbreaking and functional Italian design Unique carbon fiber windshield frame and available carbon fiber “halo” highlight 4C Spider’s ultralight carbon fiber monocoque and aluminum chassis structures, which enable an incredible power-to-weight ratio and supercar-level performance Innovative and unique technological solutions: all-aluminum 1750 cc direct-injection, dual intercooled, advanced turbocharged engine with dual variable-valve timing paired to the blistering fast Alfa TCT (twin-clutch transmission) and Alfa DNA selector with four adjustable drive modes All-new available Akrapovic dual-mode exhaust system features dual, center-mounted tips with carbon fiber surround and signature Alfa resonant sound (late availability) Handcrafted in Modena, Italy, Alfa Romeo 4C Spider combines two excellences – the performance engineering of Alfa Romeo and the craftsmanship of Maserati manufacturing All-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider arrives in U.S. and Canadian dealerships this summer

January 12, 2015 , Auburn Hills, Mich. – Adding to the Alfa Romeo brand’s legendary racing history and the exciting experience of open-air motoring, the all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider debuts with panoramic views complemented with a signature Alfa exhaust note, plus the essential sportiness of the award-winning 4C Coupe: handcrafted in Modena, Italy; groundbreaking and seductive Italian style; state-of-the-art Formula 1 inspired carbon fiber monocoque chassis that enables an incredible power-to-weight ratio; advanced technologies, including the all-aluminum 1750 cc turbocharged engine with direct-injection, dual intercoolers, and variable-valve timing that enable supercar-level performance.

“Adding to the excitement of the 4C Coupe, our all new 2015 4C Spider expands the brand’s product offering and continues our mission of building great Alfa Romeos,” said Reid Bigland, Head of Alfa Romeo North America. “With a removable carbon fiber hard top the 4C Spider takes the Coupe’s supercar level of performance and technology and ‘opens it up’ allowing the driver to experience the incredible 4C from an entirely different perspective.”

“4C” and the Legacy of Alfa Romeo The Alfa Romeo 4C Spider name recalls the brand’s great sporting tradition: the acronyms 8C and 6C in the 1930s and 1940s distinguished racing and road cars fitted with powerful eight- and six-cylinder engines. Like the award-winning 4C Coupe, the all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider model’s designation is a return to “the great Alfa Romeos” and continues this tradition with the innovative all-aluminum 1750 cc turbocharged direct injection, dual intercooler four-cylinder engine, delivering an impressive 136 horsepower-per-liter.

With seating for two, panoramic views and the soundtrack of an Italian performance-tuned engine and exhaust, Spiders are among the most exhilarating experiences in motoring – and represent the very core of Alfa Romeo’s DNA and heritage.

The 4C Spider draws from a bloodline that includes some of the most purpose-built performance models that illustrate lightness and efficiency with undeniable Alfa Romeo style: the aluminum-bodied 8C 2900 B Touring (1938); the 1900 C52 “Flying Saucer” (1952), which could exceed 140 mph (230 kph); and most notably the legendary 33 Stradale (1967) with its mid-engine and magnesium alloy and steel tube chassis “clothed” by groundbreaking styling, which is functional and distinctly Italian. And now it is the 4C Spider’s turn to deliver the driving thrill, performance and unforgettable emotion that only an Alfa Romeo Spider provokes.

Groundbreaking and seductive Italian style Continuing the groundbreaking theme of technology, performance and Italian style, the all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider builds upon the brand’s journey, which was embarked upon with the 8C Competizione (2008), 8C Spider (2009), 4C Coupe (2015), and most recently, the 4C Spider Concept, which debuted at the 84th International Geneva Motor Show.

Inspired by the 33 Stradale, the all-new Alfa Romeo 4C Spider transcends this legendary racecar’s mid-engine body forms and follows its purposeful and lightweight performance tradition with sheet-molded compound (SMC) composite panels forming its seductive Italian design, and “clothing” its state-of-the-art carbon fiber monocoque chassis and all-aluminum 1750 cc turbocharged, direct-injected engine.

Covering the “beating heart” of this Italian supercar is a deck-lid with three functional heat extractors and an aerodynamically tuned spoiler. And it’s from the 4C Spider’s “beating heart” where every other design element starts: two muscular forms straddle the rear hood and elevate the body above the cockpit’s beltline for visual strength and foundation for the black or available carbon fiber “halo.” The rear fascia and round rear LED illuminated taillamps blend into the muscular rear wings for a powerful stance, while stylistically incorporating large functional air intakes to cool the engine. Below, dual exhausts are mounted at the corners and highlight the 4C Spider’s supercar stance. Inspired by the 4C Spider Concept, an all-new, Akrapovic dual-mode center-mounted performance exhaust system will be available on the 4C Spider (late availability).

On each side of the all-new 4C Spider, the sculpted air intakes spring a muscular and dynamic form that lead elegantly into the headlamps. Highlighting its exotic monocoque is a carbon fiber windshield frame, which promotes strength and lightness, while providing the attachment points for the removable, stowable cloth roof, or available exposed carbon fiber hardtop (late availability).

Leading from the 4C Spider’s windshield and down the hood are two muscular hood forms, which naturally conclude at the signature Alfa Romeo shield-shaped grille and emblem. Together with the two side air intakes designed in the front fascia, the 4C Spider forms the famous “Trilobo,” a significant facet of Alfa Romeo’s distinctive design.

Performance-focused cockpit The all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider’s cockpit is inspired from racing, purpose built with only the essential driving components stylistically integrated.

The Alfa Romeo 4C Spider features two composite-framed sport seats with standard leather and an exposed carbon fiber monocoque that exemplifies its race-inspired technologies. Furthermore, a driver-oriented cockpit with flat-bottom, leather performance steering wheel with paddle-shifters and aluminum pedals speak to the brand’s racing spirit. For an upscale look, the fully wrapped premium-leather interior with accent stitching is standard on the Alfa Romeo 4C Spider, as are unique carbon fiber vent surrounds. Highlighting the use of advanced technology is a 7-inch full-color driver information display (DID) cluster, which displays vehicle information through high-impact graphics to keep the driver focused on the road, or track, ahead.

New to the Alfa Romeo 4C lineup is the addition of an Alpine premium radio. Designed for audiophiles, this new head unit enables the 4C Spider to offer its passengers premium sound quality and multiple connectivity and media options, including handsfree Bluetooth phone, Bluetooth streaming, USB port, iPod interface and CD/MP3 capabilities. In addition, the Alpine radio provides access to HD radio and SiriusXM Radio for high-definition broadcast audio.

A vivid array of colors, materials and design details Adding to the excitement of owning an Alfa Romeo are the personalization options that each client can select.

Seven exterior colors are available for the 4C Spider, and include: Rosso Alfa, Black, White, Basalt Grey Metallic, Rosso Competizione Tri-coat, Madreperla White Tri-coat and all-new Giallo (yellow).

Complementing the 4C Spider’s exterior are six interior combinations, which include two seat material choices: Black leather with Red accent stitching, Red leather with Red accent stitching, new Black leather with Giallo accent stitching, and exclusive to the Track Package – Black racing leather seats with microfiber inserts and Red or Yellow accent stitching.

For a bespoke look, and all-new to the 4C model lineup, a contrasting Tobacco leather with Black accent interior will be available later in the model year. This premium configuration features the dual color treatment on the instrument, door panels and steering wheel.

With the arrival of the 4C Spider are four all-new wheel designs, which include staggered fitting 17 x 7.0-inch (front) and 18 x 8.0-inch (rear) alloy wheels in Silver or Dark finish. For added style and performance, larger 18 x 7.0-inch (front) and wider 19 x 8.5-inch (rear) forged wheels in Silver or Dark Grey finish are also available. Completing the look are four brake caliper color choices, including Silver (standard) or available Red, Yellow, or Black.

Mid-engine layout with a unique set of technological solutions Thanks to its mid-engine layout, advanced technology and compact size, the all-new 2015 Alfa Romeo 4C Spider demonstrates its precision, agility and performance credentials with a top speed of 160 miles per hour (mph), 0-to-60 mph acceleration blasts in an estimated 4.1-seconds, 1.1 g of lateral acceleration and 1.25 g of maximum braking deceleration.

Delivering the ultra-lightweight architecture needed for maximum performance and dynamic efficiency, Alfa Romeo engineers looked to Formula 1 and only the most advanced supercars for state-of-the-art materials. The result is a monocoque chassis made entirely of unilateral, “pre-preg” carbon fiber layers that are hand-laid for extraordinary stiffness and strength. At 236 pounds, the highly exotic carbon fiber monocoque chassis delivers a material performance that is three-times stronger and seven-times lighter than steel. Completing the competition-grade architecture are front- and rear-chassis structures and an engine-mounting frame made from lightweight aluminum.

Thanks to the monocoque’s inherent rigidity, Alfa Romeo engineers were able to minimize structural differences between the 4C Spider and 4C Coupe. For a technical look, header strength and to keep the center of gravity low, the 4C Spider features a unilateral carbon fiber windshield frame that is adhered and bolted to the monocoque chassis. In addition, a specially contoured aluminum rollbar (underneath the black or carbon fiber “halo”) provides mounting points for the new rear decklid, while unique upper body brackets and a high-strength steel engine compartment cross beam maximize torsional rigidity.

Alfa Romeo engineers continued the use of state-of-the-art materials by creating the bodywork entirely of SMC (sheet molded compound), a low-density, high-strength composite material that is 20 percent lighter and dimensionally more rigid than steel. Engineers even optimized the Alfa Romeo 4C Spider’s windshield and side windows by using 10 percent thinner glass to reduce weight by up to 15 percent.

Finally, two sport seats feature a carbon fiber and fiberglass reinforced-composite structure to deliver the strength and seating position needed for performance driving.

The heart and soul: the all-aluminum 1750 cc turbocharged engine with direct injection The engine is the “beating heart” of any Alfa Romeo, and for the all-new 2015 4C Spider, it beats to an innovative, all-aluminum 1750 cc turbocharged and intercooled engine with dual (intake and exhaust) continuous variable-valve timing (VVT) that delivers 237 horsepower – or an impressive 136 horsepower-per-liter.

To ensure exceptional performance and drivability on the racetrack or city streets, the 1750 cc turbocharged engine features cutting-edge technologies. High pressure direct-injection (2,900 psi / 200 bar) with multi-hole fuel injectors provide a more even spray. To increase performance, while reducing oil consumption and emissions, the cylinder head inlet ducts have an optimized design, while cylinder liners are made from thin cast-iron. The addition of an electric thermostat helps the 1750 cc turbo engine reduce warm-up times and tailpipe emissions. Minimizing vibration at higher engine speeds, the engine’s crankshaft features eight counter weights. Last, intake and exhaust systems are optimized for Alfa Romeo 4C Spider’s mid-engine layout.

A new generation turbocharger features a pulse-converter exhaust manifold to exploit pressure waves and boost torque at low-engine speeds. A waste gate valve adjusts turbo pressure and improves the engine’s efficiency. Advanced turbo technology enables the Alfa Romeo 4C Spider to maximize torque at low engine speeds and deliver more response to driver input by increasing combustion efficiency and turbine speed, all while eliminating turbo lag. As a result, torque delivery is instantaneous, with a peak of 258 ft.-lb. (350 N•m); 80 percent of which is available at only 1,700 rpm.

Three available exhaust systems, including an all-new Akrapovic dual-mode system From the 4C Spider Concept to production, the all-new Alfa Romeo 4C Spider will offer its most hardcore motorsport enthusiasts an all-new Akrapovic dual-mode exhaust system with Alfa Romeo’s signature resonant sound (late availability).

Developed in cooperation with the racing exhaust experts at Akrapovic, this beautifully crafted titanium system consists of two center-mounted tailpipes, computer-optimized asymmetrical mufflers with a dual-mode exhaust valve system and link pipe with resonator to eliminate in-cabin droning. For a technical look that emphasizes 4C Spider’s lightweight design, a carbon fiber bezel surrounds the Akrapovic center mounted exhaust tips.

Like the 4C Coupe, the Alfa Romeo 4C Spider will also offer the standard exhaust system and a racing exhaust system. Similar in design, the optional racing exhaust removes the muffler, and instead integrates a uniquely designed asymmetric Y-shape system after the catalyst. For added style, the racing exhaust system features integrated dual concentric exhaust tips.

Advanced technological solutions: Alfa TCT twin-clutch and Alfa DNA selector technologies further make the 4C Spider an extension of the driver Teamed to the all-aluminum 1750 cc turbocharged engine is a paddle-shifting Alfa TCT (twin-clutch transmission) tuned specifically for the all-new Alfa Romeo 4C Spider. With its uniquely calibrated software that adjusts with the Alfa DNA selector system, the Alfa TCT’s gearshifts are designed to become most aggressive in the Dynamic and Race modes. Further making this Alfa Romeo an extension of the driver are rev-matching paddle shifts and precise gear changes as quick as 130 milliseconds at full throttle.

For driving convenience in Dynamic, Natural or All-weather modes, the Alfa Romeo TCT gearbox can utilize an “auto” mode.

Instantaneously optimizing the Alfa Romeo 4C Spider’s level of performance is the brand’s innovative Alfa DNA selector. With four modes, including “Race” mode, the Alfa DNA selector can optimize the engine, transmission, Alfa Electronic Q2 differential and electronic stability control (ESC) calibrations to the levels needed by the driver. With a touch of the Alfa DNA selector, the driving dynamics of the Alfa Romeo 4C Spider can be changed to (in order of increasing capability):

– All-weather – designed to ensure maximum control in adverse weather conditions and enables gentler accelerator input and special engine and brake control logic to match road speed and prevent skidding – Natural – enables grand touring comfort and smooth drivability for the Alfa TCT gearbox – Dynamic – enables improved driving performance via a more aggressive powertrain calibration and less intrusive ESC setting – Race – Available while in Dynamic mode, Race mode is the most extreme performance mode, putting the driver in total control of the car under race conditions. ESC and anti-slip regulation (ASR) are deactivated to allow the driver to control traction through the accelerator pedal. The Alfa Electronic Q2 differential control system remains active for fast exits out of corners or bends – In Race mode, launch control can be activated, allowing the Alfa Romeo 4C Spider to deliver 0-to-60 mph acceleration blasts as low as 4.1-seconds as soon as the driver releases the brake

Maximum road-holding suspension The all-new Alfa Romeo 4C Spider adopts race-derived solutions to ensure maximum agility and road holding performance. The front suspension is comprised of a “superimposed” double wishbone configuration for direct and unfiltered feedback. At the rear, an advanced MacPherson suspension ensures superb road-holding attributes – even in the most extreme of maneuvers. Both front and rear suspensions are made from aluminum and high-strength steel. For the North American market, the Alfa Romeo 4C Spider is designed with stiffer springs, larger front- and rear-sway bars, and re-tuned shock absorbers.

Track Package For maximum handling performance, the all-new Alfa Romeo 4C Spider is available with the Track Package. This package includes high-performance shock absorbers with larger front- and rear-sway bars, larger and staggered fitting 18 x 7-inch (front) 19 x 8.5-inch (rear) forged-aluminum wheels with available Pirelli P-Zero “AR Racing” tires, performance flat-bottom steering wheel with microfiber inserts, carbon fiber exterior mirrors and carbon fiber gauge cluster bezel, plus the availability of Black leather performance seats with microfiber inserts and Red or Yellow accent stitching.

Enthusiast-desired “manual” steering In line with the Alfa Romeo 4C Spider’s ultra-lightweight design and desire for maximum agility and road feel, the conventional power steering system is removed altogether. Through a manual steering system and 15.7:1 quick-ratio steering, the Alfa Romeo 4C Spider provides the driver with maximum feel-of-the-road. Furthermore, an appropriate steering-wheel load is maintained thanks to the low overall weight of the car.

Powerful stopping power, up to 1.25 g of braking deceleration The Alfa Romeo 4C Spider’s brake system is designed for track use, where decisive braking even under the most intensive conditions is required. To deliver maximum stopping power and 1.25 g of braking deceleration, this Alfa Romeo is equipped with four self-ventilating perforated discs and Brembo four-piston aluminum calipers at the front axle.

Excellence handcrafted in Modena, Italy The Alfa Romeo 4C Spider combines two excellences – the racing and performance know how of Alfa Romeo engineering, plus the craftsmanship and manufacturing expertise of Maserati.

The very best technical and industrial expertise of the Alfa Romeo and Maserati brands were used to develop the 4C Coupe and all-new 4C Spider. Teamwork between the two brands included the integration of the Alfa Romeo Centro Stile with the well-known craftsmanship of the Maserati brand’s Modena workshop. In addition, the Alfa Romeo 4C Coupe and 4C Spider are boosted by the technological contributions of Italian suppliers, who are international leaders in manufacturing high-performance components.

This is a distinguishing trait of Alfa Romeo, a brand with a century of history that continues to be one of the most famous and popular ambassadors of Italian products around the world.