mario illien

Το σημείο που προκάλεσε τις περισσότερες αντιδράσεις πέρυσι και συνεχίζει να απασχολεί μέχρι σήμερα, δεν είναι άλλο από τον ήχο των νέων power units. Αυτά, ναι μεν καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, όμως, σκότωσαν παράλληλα ένα από τα πιο σημαντικά και γνωστά στοιχεία της Formula 1, τη βαρβαρότητα του ήχου που προέρχεται από τα μονοθέσια.


Ως γνωστόν, ο Mario Illien συνεργάζεται πλέον με τη Renault, κι έχει να προτείνει μερικές λύσεις σχετικά με τη βελτίωση του ήχου. Αρχικά, υποστηρίζει την αλλαγή θέσης της wastegate (συσκευή του υπερσυμπιεστή που ρυθμίζει την πίεση με την οποία τα καυσαέρια μπορούν να περάσουν στο στρόβιλο), η οποία δεν “φυσάει” απευθείας στην ατμόσφαιρα, αλλά προς την εξάτμιση.

Η συγκεκριμένη λύση έχει το εξής αρνητικό: Θα δημιουργεί εμφανή διαφορά μόνο όταν οι μπαταρίες του ERS θα είναι πλήρως φορτισμένες, πράγμα που σημαίνει πως στον αγώνα τα πράγματα θα εξακολουθούν να είναι υποτονικά την περισσότερη ώρα. Από την άλλη, η FIA έχει καθορίσει τη θέση της wastegate, για να μην χρησιμοποιείται για αεροδυναμικούς σκοπούς.

(Η wastegate) Δεν “φυσάει” απευθείας στην ατμόσφαιρα, αλλά εντός της εξάτμισης, η οποία είναι πολύ μεγάλη και αρκετά παχιά, οπότε ο ήχος χάνεται. Με άλλη διάταξη, ο ήχος του κινητήρα θα περνάει κατευθείαν προς τα έξω και θα ακούγεται πολύ καλύτερα. Αλλά στον αγώνα, το όφελος θα είναι μικρότερο.

Όμως και η FIA πιθανότατα ανησυχούσε πως θα χρησιμοποιούνταν (η wastegate) για ορισμένα αεροδυναμικά κόλπα.

Ως λογική συνέχεια των παραπάνω, μια άλλη λύση θα ήταν η μικρότερη εξάτμιση, που δεν θα πνίγει τον ήχο μέχρι αυτός να εξέλθει της διάταξης. Τέλος, σε περίπτωση που προχωρήσουν οι σκέψεις που υπάρχουν για αύξηση της ιπποδύναμης, κι αν αυτό γίνει σε συνδυασμό με τη βελτίωση του ήχου, δεν αποκλείεται να δούμε τη λύση του bi-turbo, με τον Illien να πιστεύει πως κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με την αύξηση της ροής καυσίμου, θα δημιουργήσει σαφή βελτίωση.