4451183CB1D2551

Την δεύτερη ημέρα των χειμερινών δοκιμών, ο Daniil Kvyat φρόντισε να καταστρέψει τη μια και μοναδική εμπρός αεροτομή της RB11, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, ενώ όπως θα διάβασες, χθες ήταν προβλήματα στο power unit της Renault που επηρέασαν την πρόοδο της Αυστριακής ομάδας.


Σύμφωνα με τον Cyril Abiteboul, ανησυχίες για την αντοχή ενός μικρού μεταλλικού άξονα που σχετίζεται με την αντλία νερού του ERS, ήταν το “χαζό εξάρτημα” που περιόρισε τα χιλιόμετρα των δυο ομάδων -αλλά κυρίως της Red Bull- που προμηθεύει με κινητήρες. Μάλιστα, το πρόβλημα αποκαλύφθηκε μέσα στην εβδομάδα σε δοκιμές στο δυναμόμετρο, με την Renault να μην προλαβαίνει να το διορθώσει έγκαιρα.

Ξέρουμε ποιο είναι το θέμα και ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Είναι απλά θέμα logistics, που δεν μας επέτρεψε να συμβεί αυτό εδώ. Είναι ένας μεταλλικός άξονας που πρέπει να αλλάξουμε, πρέπει να βελτιστοποιήσουμε και να επανεξετάσουμε το σχεδιασμό του.

Είναι κάτι που λειτουργούσε πολύ καλά πέρυσι, αλλά αποφασίσαμε να το αλλάξουμε και να βελτιώσουμε λίγο περισσότερο τη συνολική διαρρύθμιση του κινητήρα, για να βοηθήσουμε και τη Red Bull στην προσπάθειά της να έχει πολύ καλό packaging. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν ενδιαφερθήκαμε πραγματικά για το εν λόγω εξάρτημα.

Συνήθως, έχουμε πολύ συγκεκριμένες προσομοιώσεις, δοκιμές σχεδιασμού και το πρωτόκολλο επικύρωσης. Αλλά ειλικρινά, δεν το κάναμε γι’ αυτό το εξάρτημα, διότι είναι ένα τόσο χαζό εξάρτημα…

Από τη Renault στοχεύουν το λιγότερο σε 5 νίκες φέτος και για να επιτευχθεί αυτό, πίεσαν πολύ ώστε να κλείσουν την τεράστια διαφορά από την Mercedes. Έτσι, συμπλέοντας με τις απόψεις που εξέφρασε ο Ron Dennis, πίεσαν παραπάνω στον τομέα της απόδοσης, θυσιάζοντας μέρος της αξιοπιστίας τους.

Προσπαθούμε να κρατήσουμε τα πράγματα ήρεμα και υπό έλεγχο. Νομίζω ότι στρατηγικά, για αυτή και την επόμενη σεζόν, το μέγεθος της διαφοράς που έχουμε να αντιμετωπίσουμε δεν είναι αυτό που μπορείς να ανακτήσεις μέσα σε ένα χειμώνα.

Πρόκειται για ένα τέτοιο περιβάλλον, που δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να είμαστε “αργοί στα φρένα”. Και όταν το κάνεις αυτό, σε αυτήν την επιχείρηση, θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να πάρεις κάποια ρίσκα και να λύσεις θέματα μέσα στην πίστα.

[Photo Copyrights: Octane]