Ron Dennis

Οι πρώτες δοκιμές του συνδυασμού McLaren-Honda, στο τεστ του Abu Dhabi που πραγματοποιήθηκε με το τέλος της σεζόν 2014, δεν εξελίχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, αφού το μονοθέσιο συμπλήρωσε ελάχιστους γύρους. Την πρώτη ημέρα των χειμερινών δοκιμών το σκηνικό ήταν παρόμοιο και ο Fernando Alonso κατάφερε να συμπληρώσει μόλις 6 γύρους, εξαιτίας προβλημάτων στα ηλεκτρικά του μονοθεσίου.


Ο Ron Dennis έχει θέσει ψηλά τον πήχη, ενώ τονίζει πως πρωταρχικός στόχος είναι η απόδοση και όχι η αξιοπιστία, αφού διαφορετικά το κενό με την Mercedes δεν θα μπορούσε να κλείσει. Ιδιαίτερη έμφαση στην MP4-30 έχει δοθεί στο packaging κινητήρα-κιβωτίου, με την ομάδα να ακολουθεί στα χνάρια της Williams, με ένα κιβώτιο πολύ μικρό σε μάζα και διαστάσεις.

Το πίσω μέρος του αμαξώματος του νέου αυτοκινήτου μας έχει συρρικνωθεί και τυλιχθεί γύρω από μια απίστευτα συμπαγή μονάδα ισχύος της Honda. Έχουμε ακόμη εφεύρει και μια νέα φράση για να περιγράψουμε τη σχεδιαστική φιλοσοφία του: “Το αυτοκίνητο F1, μεγέθους μηδέν”.

Μερικές από τις τεχνολογίες που έχουμε εισάγει στο σύστημα κίνησης, δεν υπήρχαν πριν. Τα προβλήματα που έχουμε βιώσει απορρέουν από το έντονο packaging στο εσωτερικό του κινητήρα, αλλά για αυτό υπάρχουν οι δοκιμές. Αν βρίσκεσαι πίσω σε οποιοδήποτε άθλημα, το να φτάσεις τους μπροστά απαιτεί από εσένα να επιταχύνεις πιο γρήγορα από ό,τι εκείνοι τρέχουν, αλλιώς δεν θα τους προλάβεις.

Αν έχουμε πάρει κάποια υπολογισμένα τεχνικά ρίσκα; Ναι. Αυτά σχετίζονται με τεχνολογίες που είμαστε οι πρώτοι που εξελίσσουμε και θα εργαστούμε σκληρά για να βρούμε πλεονεκτήματα στην απόδοση. Και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξέρουμε ούτε στην Αυστραλία πως τα πάμε. Περιμένω ότι θα περάσουν δύο ή τρεις αγώνες, πριν πραγματικά δούμε που πατάμε.

McLaren Honda Button, jerez 2015 pre-season test

Το αφεντικό του McLaren Technology Group απέδωσε τα εύσημα στον Peter Προδρόμου και την ομάδα του, οι οποίοι δημιούργησαν νέα και πρωτοποριακά εξαρτήματα, που συνάδουν με τη φιλοσοφία της MP4-30.

Ο κινητήρας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της “μεγέθους μηδέν” φιλοσοφίας μας. Ο Peter Προδρόμου και η ομάδα του, πρέπει να πω πως έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως το επίπεδο λεπτομέρειας, και η ακρίβεια της κατασκευής των εξαρτημάτων έχει ξεπεράσει τα οποιαδήποτε πρότυπα της McLaren κατά το παρελθόν.

Η κομψότητα μερικών αεροδυναμικών λύσεων, ο τρόπος που έχουν τοποθετηθεί μέσα στην ανάρτηση, οι αγωγοί των φρένων και όλα αυτά τα πράγματα, πιστεύουμε ότι βρίσκονται σε τέτοιο επίπεδο, που ποτέ δεν ήμασταν σε θέση να επιτύχουμε στο παρελθόν.

Τέλος, ο Dennis αναφέρθηκε και στον χρωματισμό της νέας McLaren-Honda. Από τον επίσημο λογαριασμό Twitter της ομάδας, έγινε γνωστό πως εκείνος των δοκιμών θα αλλάξει, με την ομάδα να ρωτά τους φίλους της εάν προτιμούν το πορτοκαλί ή το άσπρο-κόκκινο χρώμα, κάτι που στην αρχή δεν φάνηκε να αρέσει ιδιαίτερα στον CEO και Πρόεδρο του Group.

Υπάρχουν άνθρωποι που λένε “Γιατί δεν το κάνετε πορτοκάλι;” και ρωτάω “Γιατί;”. “Αυτό ήταν το παλιό χρώμα της McLaren”, μου απαντούν. Γιατί στο διάολο θέλουμε να πάμε προς τα πίσω; Αυτός είναι ο χρωματισμός της McLaren, ήταν πάντα ένας συνδυασμός αυτών των χρωμάτων και αυτό θα αλλάξει μόνο για εμπορικούς λόγους.

Ναι θα μπορούσε να αλλάξει το χρώμα, ναι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι πιο τολμηρό, θα μπορούσαμε όλα αυτά τα πράγματα, αλλά δώστε μου ένα λόγο. Και αν είναι μόνο για να είναι αισθητικά πιο ευχάριστο, αυτός δεν είναι αρκετός λόγος για μένα.

Επομένως, μήπως να περιμένουμε ανακοινώσεις για βασικό χορηγό και μια δεύτερη παρουσίαση της MP4-30, πριν την έναρξη της νέας σεζόν;