Nissan GT-R LM NISMO

Πριν αρχίσεις να πυροβολείς με λογικά επιχειρήματα όπως “ακόμα δεν ξεκίνησε το πρωτάθλημα” και “στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό”, επέτρεψε μου να εξηγηθώ. Ξέρω καλύτερα από τον καθένα πως όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος αλλά εξακολουθώ να πιστεύω πως η Nissan έχει κερδίσει, ότι και να γίνει στο WEC γενικότερα ή στο Le Mans ειδικότερα.

Επιχείρημα Νο1: Τόλμη και λιγότερο γοητεία.

Nissan GT-R LM NISMO

Όμορφο δεν το λες… τουλάχιστον όχι αντικειμενικά όμορφο. Έχει όμως κάτι το γοητευτικό πάνω του και αυτό το αποδίδω στην τόλμη που επέδειξε η Nissan στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις σημαντικές επιλογές που πήρε κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του GT-R LM Nismo. Θέλει θάρρος και θράσος για να κατεβάσεις εν έτη 2015 προσθιοκίνητο πρωτότυπο αγωνιστικό. Όμως αυτό ακριβώς έκανε η Nissan και έχει τους λόγους της. Όπως αναφέρει ο Ben Bowlby οι κανονισμοί είναι πολύ αυστηροί όσον αφορά στην αεροδυναμική του πίσω μέρους… πολύ λιγότερο όμως για το εμπρός.

B9Vc-HbIEAAfogQ

Αφού λοιπόν βρέθηκε το παραθυράκι, η Nissan το εκμεταλλεύτηκε κάνοντας το εμπρός splitter να λειτουργεί ως αντεστραμμένη πτέρυγα και για να φεύγει ο αέρας από το κάτω μέρος του πρωτότυπου, έχουν δημιουργηθεί δύο τεράστια τούνελ που διατρέχουν ολόκληρο το μήκος του. Πόσο τεράστια; Άνετα χωρά ένας μηχανικός σε κάθε ένα από αυτά! Η κατανομή βάρους είναι κοντά στο 65:35 (εμπρός-πίσω) και το όλο setup είναι σε επίπεδο που οποιοσδήποτε χωρίς τις ανάλογες γνώσεις αδυνατεί να κατανοήσει πλήρως.

Επιχείρημα Νο2. Περισσότερη τόλμη.

nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-by-marshall-pruett-51

Ηλεκτρισμός; Τι είναι αυτό; Όχι, η Nissan δεν ακολούθησε τον δρόμο των Audi, Porsche και Toyota. Αντ’ αυτού, επέλεξε ένα καθαρά “μηχανικό” υβριδικό σύστημα με περιστρεφόμενο βολάν. Ένας δίσκος ατσαλιού και carbon, βάρους 8 κιλών περιστρέφεται μέσα σε κενό. Τα νούμερα που συνοδεύουν το σύστημα είναι απλά γελοία. Ο δίσκος αυτός, μπορεί να αυξήσει τον ρυθμό περιστροφής του κατά 19.000 σ.α.λ. το δευτερόλεπτο με μέγιστο ρυθμό περιστροφής, τις 60.000 σ.α.λ. Σε αυτή την ταχύτητα, η περιφέρεια του τροχού υπόκειται σε επιτάχυνση που αγγίζει τα 47.000 Gs ενώ η ταχύτητα, αγγίζει το Mach 2. Ναι, αν δεν ήταν το κενό, το GT-R LM Nismo θα έκανε το δικό του “sonic boom”. Επειδή δεν θέλω να εκφραστώ χυδαία, θα πω μόνο “AWESOME”!!!

Επιχείρημα Νο3. Δοκιμές με νόημα.

B9HoOWrCEAE5VV4

Η Nissan κάνει δοκιμές. Πραγματικές δοκιμές. Το πλάνο είναι το GT-R LM Nismo να είναι τετρακίνητο. Ο twin-turbo V6 των 3 λίτρων με τα 550 περίπου άλογα, κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς ενώ το KERS κινεί τους πίσω και όταν/αν χρειάζεται, τους μπροστά. Όμως στις δοκιμές, το πρωτότυπο της Nissan είναι αμιγώς προσθιοκίνητο αφού τα πίσω ημιαξόνια δεν έχουν “συνδεθεί” ακόμα. Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός των δοκιμών. Το ενδιαφέρον είναι όμως ότι μπορεί να μείνει έτσι. Όχι από ανάγκη αλλά επειδή θα ήταν ενδιαφέρον. Η απόφαση θα παρθεί με την ολοκλήρωση των δοκιμών και αφού η εταιρία μαζέψει δεδομένα και για τις δύο διατάξεις.

Nissan GT-R LM Nismo detail 1

Επίσης, να σημειώσουμε ότι ενώ οι εξατμίσεις στο καπό είναι σίγουρα φοβερά εντυπωσιακές και εγώ προσωπικά, περίμενα πώς και πώς να δω φλόγες να ξεπροβάλλουν από εκεί όταν πέφτει το φως, η Nissan μάλλον θα τις αλλάξει αφού αποσπούν την προσοχή των δικών της αλλά και άλλων οδηγών! Κρίμα…

Επιχείρημα Νο4. Δημοσιότητα κύριοι.

nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-by-marshall-pruett-58

Ναι, η Nissan δοκιμάζει ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια αλλά δεν το κάνει σε κάποια κρυφή γωνία με ασφυκτικά μέτρα ασφαλείας και παραδειγματικές τιμωρίες για όποιον τολμήσει να διαρρεύσει οτιδήποτε. ΟΛΑ είναι ανοιχτά. Δημοσιογράφοι έχουν κληθεί στις δοκιμές και τους έχει δοθεί το ελεύθερο να τραβούν φωτογραφίες για οτιδήποτε τους κεντρίσει το ενδιαφέρον. Παρευρίσκονται στα briefings, μιλούν με τους μηχανικούς και τους οδηγούς. Το κλίμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί “φιλικό” αν δεν ήταν τόσο επαγγελματικό! Έτσι κερδίζεις πριν καν πατήσεις τις ρόδες σου στην πίστα.

B9Pxv8_CYAItBLh

Όλος ο κόσμος μιλάει για αυτό το περίεργο αγωνιστικό. Και μιλάει γιατί α. έχει κάτι να πει αφού δεν καλύπτονται τα πάντα από ένα πέπλο μυστικότητας και β. έχει κάτι να πει αφού το GT-R LM Nismo είναι ρηξικέλευθο, καινοτόμο και αντικομφορμιστικό. Δεν είναι “μία από τα ίδια” αλλά το αποτέλεσμα της “out of the box” σκέψης των μηχανικών και της τόλμης της Nissan να προχωρήσει με αυτό το concept. Θα πετύχει; Κανείς δεν ξέρει. Σε μερικές εβδομάδες, η Nissan έχει δοκιμές στο Sebring και εκεί θα είναι τόσο η Audi, όσο και η Porsche. Εκεί θα έχουμε ένα δείγμα γραφής αλλά και πάλι, δοκιμές είναι οπότε κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι κάνουν οι ομάδες. Έχει σημασία όμως το αν θα πετύχει; ΦΥΣΙΚΑ και έχει. Καμία εταιρία δεν έχει σκοπό να σπαταλήσει χρήματα. ΟΜΩΣ, το GT-R LM Nismo, για τον ένα λόγο ή τον άλλο θα μείνει στην ιστορία ενώ άλλοι ηττημένοι –αν υποθέσουμε ότι δεν θα πετύχει- ξεχνιούνται γρήγορα και εύκολα.