TEST PRE-CAMPIONATO F1/2015

Ως το κορυφαίο και πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο άθλημα στον πλανήτη, η Formula 1 έχει τερατώδη δύναμη σε όλους τους τομείς της. Ένας από αυτούς είναι η προώθηση των λογότυπων διαφόρων εταιρειών (ξέρεις, εννοώ τις γνωστές διαφημίσεις), οι οποίες πληρώνουν αδρά για μία θέση πάνω στο μονοθέσιο ή στις φόρμες των οδηγών. Κάποιες, όμως, ομάδες ή καλύτερα κάποιοι Όμιλοι έχουν τη δυνατότητα να διαφημίσουν δίχως κόστος τις δικές τους εταιρείες ή τα δικά τους προϊόντα.


Μία εξ αυτών είναι η Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Όμιλος στον οποίο ανήκει η Alfa Romeo. Πώς σχετίζεται η Alfa Romeo με τη Formula 1; Νομίζω πως είναι μια πολύ εύκολη ερώτηση, γι’ αυτό θα δώσω χωρίς κάποια καθυστέρηση την απάντηση. Σίγουρα, θα πρόσεξες πως στη νέα Ferrari SF15-T δεν υπάρχει το λογότυπο της FIAT, αλλά της Alfa Romeo, με προφανείς σκοπούς. Τα πράγματα, βέβαια, αντιστράφηκαν μετά από πολλά χρόνια, διότι στην αγωνιστική Alfa Romeo 8C-35, πίσω στην δεκαετία του 1930, υπήρχε το λογότυπο της Ferrari.

1935_Alfa_Romeo_Tipo_C_8C_35

Η πτωτική πορεία των πωλήσεων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνδυασμό με τα σχέδια του Sergio Marchionne, επί κεφαλής της FCA, για μια αναγεννημένη Alfa Romeo τα επόμενα χρόνια, είχαν σαν αποτέλεσμα να δούμε το φιδάκι με τον σταυρό στο ιταλικό μονοθέσιο, ώστε να συμβάλει και η Ferrari με τον τρόπο της στην πορεία της ομοαίματης εταιρείας προς τα ψηλά, διότι θα είναι υπερβολικό να μιλάμε για κορυφή.

Η χρονιά που υπάρχει στα πλάνα της FCA είναι το 2018 (μην ξεχνάμε ότι τότε θ’ αποχωρήσει ο Marchionne από τη θέση του), με τον στόχο των συνολικών πωλήσεων να κάνει λόγο για 7.000.000 οχήματα εκείνη τη χρονιά. Από αυτές, θέλει τα 400.000 οχήματα να έχουν πάνω τους το λογότυπα της Alfa Romeo, η οποία θα βγάλει στην αγορά 8 μοντέλα μέχρι τότε, προκειμένου να γίνει ο συνολικός αυτός στόχος όσο πιο ρεαλιστικός γίνεται.

Alfa Romeo Giulia Renderings

Η επίθεση έχει ήδη ξεκινήσει με την φοβερή και τρομερή 4C Spider, αλλά η ημερομηνία που θα πρέπει να έχει σημειωθεί από όλους στα ημερολόγια μας (και στο μυαλό μας) είναι η 24η Ιουνίου, δηλαδή σε κάτι περισσότερο από 4 μήνες, όταν θα παρουσιαστεί επισήμως το -πισωκίνητο- αντίπαλο δέος των Audi A4, BMW 3-Series και Mercedes-Benz C-Class, και θα ονομάζεται πιθανότατα Giulia.

Για τα 8 αυτά μοντέλα, έχει υπολογιστεί ότι θα πρέπει να βγουν από τα ταμεία περί τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το χρήμα θα πρέπει ν’ αποτελέσει ένα από τα βασικότερα όπλα σου όταν θέλεις να βρεθείς απέναντι από εταιρείες με ονόματα όπως Audi, BMW και Mercedes. Η πραγματική αντεπίθεση θα ξεκινήσει ουσιαστικά το 2016, αφού το μόνο αυτοκίνητο που θα δούμε φέτος είναι η Giulia και τα υπόλοιπα να έρχονται την επόμενη 3ετία, μαζί με το νέο SUV.

Όσο για τα οικονομικά, τα καθαρά κέρδη της FCA για τη χρονιά που μας πέρασε ανήλθαν στα 632 εκατομμύρια ευρώ, με έσοδα αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2013 και τις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου να φτάνουν τα 4.608.000 οχήματα σε όλες τις αγορές, αριθμός που τονίζω ξανά ότι στοχεύουν να γίνει 7.000.000 για το 2018 (και μέσω διπλασιασμού των πωλήσεων για την Jeep). Ένα μεγάλο μέρος των κερδών θα πρέπει να προορίζεται για την Alfa Romeo, και, προκειμένου να μειωθεί το κόστος, η FCA μιλά με άλλες εταιρείες για τον περιορισμό του κόστους, που συνεπάγεται αύξηση των κερδών, φυσικά.

Alfa Romeo Logo

Τα σχέδια για το μέλλον μπορεί να είναι φιλόδοξα, αλλά αυτό δε σημαίνει πως χαρακτηρίζονται ουτοπικά. Η Alfa Romeo είναι μια ιστορική εταιρεία που αξίζει να βρίσκεται πιο ψηλά στις πωλήσεις και νομίζω πως όλοι μας θέλουμε να δούμε το σχέδιο του Marchionne άκρως επιτυχημένο σε μερικά χρόνια από τώρα.

Στις σχετικές ειδήσεις, η «πώληση της Ferrari» από την FCA, κάνει ορισμένους αναλυτές να πιστεύουν πως η Ferrari, στη προσπάθεια της να γίνει ακόμη πιο επικερδής, θα πρέπει να βγάλει στην αγορά και άλλα είδη πολυτελείας αλλά και πολυτελείς υπηρεσίες, όπως πολυτελή ξενοδοχεία, αρώματα, ρολόγια κτλ..