Audi-TT-Euro-NCAP

Οι πωλήσεις της τρίτης γενιάς του Audi TT, ξεκίνησαν εντός του 2014, παραδόξως χωρίς να έχει δοκιμαστεί η ασφάλεια του από το Euro NCAP. Έστω και καθυστερημένα λοιπόν, ο Ευρωπαϊκός οργανισμός, δοκίμασε το Audi TT και το βαθμολόγησε με 4 αστέρια, αποσπώντας 81% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 68% στη προστασία παιδιών, 82% στη προστασία πεζών και 64% στα συστήματα ασφαλείας.

Ένας από τους βασικότερους λόγους για την βαθμολογία αυτή, είναι η έλλειψη συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Ενός συστήματος που κρίνεται σημαντικό και αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού ολοένα και περισσότερων αυτοκινήτων και πολλών Audi. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Audi TT είναι το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάζεται με βάση του νέους κανόνες που χρησιμοποιούν νέα πρωτόκολλα δοκιμών και crash test dummies.

Εκτός από το Audi TT, δοκιμάστηκαν και τα Renault Trafic και Opel Vivaro τα οποία δοκιμάστηκαν με το πρωτόκολλο “Βαρέως Οχήματος” –θυμίζω ότι από το 2016 και έπειτα, τα vans θα δοκιμάζονται με το πρωτόκολλο των επιβατικών- και τους απονεμήθηκε βαθμολογία 3 αστέρων. Το Renault Trafic πήρε 52% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 53% στη προστασία πεζών και 57% στα συστήματα ασφαλείας, με το Opel Vivaro να αποσπά και αυτό 52% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 53% στη προστασία πεζών και 57% στα συστήματα ασφαλείας.

Δελτίο Τύπου

The New Audi TT Peaks at Four Stars

Brussels, 25 February 2015 – The new Audi TT has been awarded a four star overall safety rating by Euro NCAP.

The third generation TT went on sale in 2014, surprisingly without a safety rating for the European market. Following last year’s controversy in the UK, Euro NCAP has taken the initiative to put the car to the test themselves.

The Audi TT achieved four stars overall, amongst other reasons due to the lack of latest advanced technologies such as autonomous emergency braking. This important technology is becoming more common and is already available on many other models in the Audi range.

The Audi TT is the first car tested by Euro NCAP under the new 2015 rating rules that use new and updated test protocols and crash test dummies. A new full-width rigid barrier frontal test has been added to complement the frontal offset deformable test. The full-width test specifies, for the first time in any European crash test, a small female driver and rear seat passenger. In recent years car structures have become stiffer, which has helped to reduce lower leg and head injuries as the passenger compartment is less prone to collapse. Higher structural stiffness however also means higher comportment decelerations that need to be dealt with by the restraint systems in the front and rear seats during the crash. These decelerations can lead to severe injuries, especially to the chest of the more vulnerable, smaller or elderly occupants. Michiel van Ratingen, Euro NCAP Secretary General to say: ‘The scores obtained in the new full width impact test will provide further information on how safe occupants of different stature really are and will provide an incentive to improve the restraint systems in cars.’

Also published this month are the 3 stars Renault Trafic and its twin the Opel/Vauxhall Vivaro. Both vans were tested under the current ‘Heavy Vehicles’ protocol. From 2016 onwards, van testing will be aligned to the passenger vehicle testing, sharing essentially identical test protocols.