2010-lotus-evora-hood-badge-photo-354721-s-1280x782

Η Proton προσπαθεί να κατασκευάσει αυτοκίνητα στην Κίνα εδώ και αρκετό καιρό αλλά οι κοινοπραξίες που δοκίμασε απέτυχαν. Η μητρική της Lotus όμως φαίνεται πως βρήκε συνεργάτη στο “πρόσωπο” της Goldstar Heavy Industries και θα ξεκινήσει να κατασκευάζει sports cars της Αγγλικής φίρμας στην Quanzhou της Κίνας στο εγγύς μέλλον.

Μέχρι στιγμής, καμία άλλη πληροφορία δεν έχει γίνει γνωστή αλλά όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, το εργοστάσιο στο οποίο θα κατασκευάζονται οι Lotus, θα παράγει και τους κινητήρες γι’ αυτές. Δεν ξέρουμε ποιο ή ποια μοντέλα θα παράγονται εκεί αλλά ήταν προφανές ότι μία τέτοια κίνηση ήταν απαραίτητη για την Lotus που ψάχνει να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Σε σχετικά νέα –όχι με την εταιρία, αλλά με την χώρα-, οι κατασκευαστές στην Κίνα αρχίζουν να συνειδητοποιούν αυτό που συνειδητοποίησαν οι Αμερικάνοι πριν από αρκετές δεκαετίες: Πρέπει να είσαι σε κορυφαίο επίπεδο για να συναγωνιστείς με τους ξένους. Και αν οι πωλήσεις δείχνουν κάτι, είναι ότι οι Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν είναι στο επίπεδο που πρέπει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αυτό της Xiali που μπορεί να μην ήταν κάποια φοβερή και τρομερή εταιρία, αλλά είχε σημαντικό μερίδιο στα προσιτά αυτοκίνητα. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Xiali παρουσίασε ζημιές και αυτή τη φορά, είναι της τάξης των $280 εκατομμυρίων. Αν συνεχίσει έτσι, την τρίτη χρονιά ζημιών, η εταιρία βγαίνει από το χρηματιστήριο. Σύμφωνα με μαρτυρίες –πρώην πλέον- ιδιοκτητών αυτοκινήτων της Xiali, τα αυτοκίνητα ήταν αναξιόπιστα και κακοφτιαγμένα οπότε στην επόμενη αγορά τους, προτίμησαν ένα μοντέλο ξένου κατασκευαστή. Πόσο πίσω είναι εταιρίες σαν την Xiali; Φέτος αναμένεται να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο που θα εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο…