1701030

Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά τα τελευταία χρόνια, οι πωλήσεις αυτοκινήτων υπερπολυτελείας, έχουν αυξηθεί δραματικά. Η Rolls-Royce πηγαίνει από χρονιά-ρεκόρ σε χρονιά-ρεκόρ, οι πωλήσεις της Bentley αυξάνονται, το ίδιο και αυτές της Lamborghini κ.ο.κ.


Συγκεκριμένα, τα τελευταία 5 χρόνια, οι ταξινομήσεις “ultra-premium” αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο, έχουν αυξηθεί κατά 154%! Σημαντικό μέρος αυτής της αύξησης, οφείλεται σε μάρκες όπως η Maserati και η Porsche που πουλούν πολλά αυτοκίνητα αξίας μικρότερης των $100.000 αλλά ακόμα και αποκλείοντας αυτές τις φίρμες, η αύξηση είναι της τάξης του 62%! Και σαν να μην έφτανε αυτό, προβλέψεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση κατά 40% έως το 2020.

Ο λόγος; Απλός. Προσφορά και ζήτηση. Στο τέλος του προηγούμενο έτους, περίπου 211.000 άνθρωποι είχαν περιουσία μεγαλύτερη των $30 εκατομμυρίων! Γι’ αυτούς, η αγορά ενός αυτοκινήτου που κοστίζει $100.000, είναι παρόμοια υπόθεση με την αγορά ενός μεταχειρισμένου αξίας $1.500 για τον μέσο Αμερικάνο… Αν βέβαια, ρίξουμε λίγο τις απαιτήσεις μας και μιλήσουμε για οποιονδήποτε έχει περιουσία μεγαλύτερη των $10 εκατομμυρίων, τότε μιλάμε για ένα group που περιλαμβάνει σχεδόν 700.000 ανθρώπους!

Και δεν είναι τυχαίο που οι κατασκευαστές, ακολουθούν το χρήμα. Η κατηγορία αυτοκινήτων υπερπολυτελείας στην Κίνα, μεγάλωσε από το 12% στο 27% μέσα στα τελευταία 5 χρόνια ενώ ο ρυθμός με τον οποίο “δημιουργούνται” πολυεκατομμυριούχοι όχι μόνο εκεί, αλλά και στην υπόλοιπη Ασία, την Μ. Ανατολή, ακόμα και την Αφρική, είναι αρκετά υψηλός. Με λίγα λόγια, τα πράγματα μπορεί να πάνε καλά για τις “ultra-premium” αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα, αλλά θα πάνε ακόμα καλύτερα στο εγγύς μέλλον. Μακροπρόθεσμα, κανείς δεν μπορεί να ξέρει.