Fiat-500X-Test-Drive-12

Έχει καιρό που η γκάμα της Fiat είναι σκιά του παρελθόντος της αλλά είναι η πρώτη φορά που ο Sergio Marchionne μας το λέει ξεκάθαρα. Ξεχάστε ότι ξέρατε για την Fiat.

Το 2014, Γερμανικές “premium” μάρκες όπως η Audi, η BMW και η Mercedes-Benz, ξεπέρασαν σε πωλήσεις στην Ευρώπη την Fiat. Αυτό είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς την γκάμα που προσφέρουν οι 3 Γερμανοί αλλά όχι και τόσο λογικό αν σκεφτείς την μέση τιμή πώλησης των μοντέλων τους. Σαν να μην έφτανε αυτό, ακόμα και μάρκες όπως η Skoda έχουν εξαφανίσει την ψαλίδα…

Σαν μαζικός κατασκευαστής, η Fiat δεν προσφέρει και ούτε σκοπεύει να προσφέρει την γκάμα προϊόντων που έχουν άλλοι μαζικοί κατασκευαστές. Η Fiat θα χάσει την γοητεία της σαν “γενική” μάρκα και θα εστιάσει σε αυτό που κάνει καλύτερα.

Δήλωσε ο Marchionne. Τι κάνει καλύτερα; Με μία ματιά στην γκάμα της, καταλαβαίνεις: Το Panda και το 500 με όλες τις εκδόσεις του. Ο αντικαταστάτης του Bravo περιμένουμε να λανσαριστεί στην αγορά το 2016 ενώ το γερασμένο πλέον Punto, το πάλε ποτέ best seller στην κατηγορία του, μάλλον θα αντικατασταθεί από κάποια έκδοση του 500. Ο Marchionne λέει ότι “τα οικονομικά δεν είναι εκεί” όσον αφορά σε μία ενδεχόμενη επένδυση που θα επιτρέψει στην Fiat να ξαναγίνει mass-market και να ανακτήσει το μερίδιο της στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Αυτό που θα δείτε μέσα σε επόμενα 5-10 χρόνια είναι μία αλλαγή και ένας αναπροσδιορισμός του μεριδίου μας, ως αποτέλεσμα δύο πραγμάτων. Ένα, της παγκοσμιοποίησης της Jeep και δύο, την παρουσίαση της Alfa Romeo ως ένας παγκόσμιος κατασκευαστής premium-sport αυτοκινήτων.