Fiat_500_fivedoor_hatchback_render_01

H Fiat έχει αναμφισβήτητα και αδικαιολόγητα καθυστερήσει πολύ την νέα γενιά του Punto και μέχρι τη παρουσίαση του νέου μοντέλου η μοναδική επιλογή για τη supermini κατηγορία είναι το γερασμένο μοντέλο.

Ο αντικαταστάτης του μοντέλου ενδέχεται να τοποθετηθεί το στην οικογένεια του Fiat 500, με όνομα 500 Plus και το ιταλικό omniauto, μέσω των παρακάτω φωτογραφιών, μας δείχνει πως θα μπορούσε το νέο αυτοκίνητο. Οι επιρροές από το ανανεωμένο 500, που οδηγήσαμε στο Τορίνο, είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Επίσης, διαθέτει αρκετά στοιχεία και από το μεγαλύτερο 500Χ και αν τελικά παρθεί η απόφαση να μεγαλώσει και άλλο η γκάμα των μοντέλων με το όνομα 500, δεν αποκλείω καθόλου η έκδοση παραγωγής να είναι πολύ κοντά στις συγκεκριμένες φωτογραφίες.

Μέχρι στιγμής ξέρουμε ότι το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το γερασμένο πλέον FIAT Punto θα παρουσιαστεί το 2016. Όμως, ενώ το 2016 δεν είναι και τόσο μακριά, η Ιταλική εταιρία φαίνεται διχασμένη ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει για το compact hatch. Η μία “σχολή”, που έχουμε δει να εκφράζεται μέσω του τέως επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρίας, Lorenzo Ramaciotti, λέει ότι το επόμενο Punto θα μπορούσε να ενταχθεί στη γκάμα του Panda. Υπάρχει όμως και ο αντίλογος, που ισχυρίζεται πως θα ήταν καλύτερα για το μικρό hatchback να πάρει αποστάσεις από την γκάμα του 500 και να σταθεί μόνο του ως ένα πρακτικό αλλά λιγότερο designάτο αυτοκίνητο, με τον τον επικεφαλής της FIAT, Olivier Francois, να έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ότι το το καινούριο αυτοκίνητο είναι πονοκέφαλος.

Τι μπορεί να κάνει η FIAT για να κάνει τον υποψήφιο αγοραστή να προτιμήσει το Punto έναντι των υπολοίπων; Θα μπορούσε να παρουσιάσει ένα ρετρό όχημα στο στυλ του 500… ας πούμε το 600. Όχι ότι είναι απλό σύμφωνα με τον Francois, αλλά θα μπορούσε να γίνει. Όλα είναι ανοιχτά στην FIAT. Ανοιχτό για παράδειγμα, είναι και το ενδεχόμενο επέκτασης της γκάμας του 500, τόσο προς τα πάνω, όσο και προς τα κάτω. Όλα όμως, κρίνονται από το αν συμφέρουν και αν θα βγάλουν λεφτά για την εταιρία. Ευτυχώς ή δυστυχώς, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πρέπει να αυξηθούν τα περιθώρια κέρδους, να γίνουν συνέργειες, να πωληθούν πολλά αυτοκίνητα…

Ο αντικαταστάτης του Punto, θα βασίζεται σε μία μακρύτερη εκδοχή της μικρής αρχιτεκτονικής της Fiat-Chrysler που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή, η μήκους 3.840 χιλιοστών Lancia Ypsilon. Θα τοποθετηθεί ανάμεσα στο 3-θυρο 500 και το μεγαλύτερο 500L και θα κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας, σε ένα εργοστάσιο που σύμφωνα με πληροφορίες, η Fiat θα επενδύσει 564 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση του. Η μεταφορά της παραγωγής του Punto στην Πολωνία, έχει να κάνει με την ελάφρυνση του φόρτου εργασίας του εργοστασίου στο Melfi της Ιταλίας, εκεί που κατασκευάζεται τώρα το Punto, έτσι ώστε να παράγει το Jeep Renegade εκεί.