01-Melbourne-Preview-4k-EN

Το Albert Park απαιτεί καλή μηχανική πρόσφυση από τα μονοθέσια, με την επιτάχυνση και το φρενάρισμα να παίζουν κομβικό ρόλο στην επίτευξη γρήγορων γύρων. Η πίστα είναι προσωρινή, πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει αρκετό λάστιχο στρωμένο στην αγωνιστική γραμμή, ταλαιπωρώντας τα ελαστικά και κυρίως το πίσω αριστερά, που θα δουλεύει υπερωρίες.

Η Pirelli δεν προχώρησε σε μεγάλες αλλαγές στις φετινές γόμες, μένοντας ικανοποιημένη από τα όσα είδε το χειμώνα στην πίστα της Βαρκελώνης. Όμως, όπως είναι φυσικό, τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα μπορούν να βγουν μόνο σε πραγματικές συνθήκες αγώνα, με τον Paul Hembery να δηλώνει για το εναρκτήριο Grand Prix της χρονιάς:

Ακριβώς όπως και πέρυσι, ορίσαμε τη μέση και μαλακή γόμα, οι οποίες καλύπτουν το ευρύ φάσμα χρήσης που είναι δυνατό να δούμε στην Μελβούρνη. Η νέα κατασκευή στο πίσω μέρος αυξάνει την πρόσφυση και βοηθά τους οδηγούς να βρεθούν στο γκάζι νωρίτερα: ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν σε ταχύτερους χρόνους φέτος.

Η συμπεριφορά των ελαστικών ήταν σύμφωνη με τις προσδοκίες μας κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, αλλά, φυσικά, δεν μπορείς να συγκρίνεις τις δοκιμές με τον πραγματικό αγώνα, με τους οδηγούς να πιέζουν στο όριο. Γι ‘αυτό, το Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη αναμένεται με ανυπομονησία από όλους.

Motor Racing - Formula One Testing - Test Three - Day 4 - Barcelona, Spain

Πέρυσι, οι πρώτοι εννέα συνδυασμοί ακολούθησαν την ίδια στρατηγική, των δυο pit-stop. Όμως, τα μονοθέσια ήταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης, άρα δεν πίεζαν τα Pirelli στο όριο, υπήρξε αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα, ενώ οι βροχερές κατατακτήριες του Σαββάτου βοήθησαν τους πιλότους, οι οποίοι εκίνησαν τον αγώνα με φρέσκια γόμα. Έτσι, κι ο Nico Hulkenberg θεωρεί πως η φθορά των ελαστικών μπορεί να ανοίξει τις επιλογές των ομάδων σε ό,τι αφορά την στρατηγική.

Είναι μια πίστα με μερικά καλά σημεία για προσπεράσεις και πολλά εξαρτώνται από το πώς θα φθαρούν τα ελαστικά, επειδή οι διαφορετικές στρατηγικές μπορούν να προσφέρουν νέες ευκαιρίες. Η καλή κάθετη δύναμη είναι απαραίτητη και αποτελεί την κύρια προτεραιότητα στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

Το timing των pit-stop, από πλευράς κίνησης στην πίστα, αλλά και για την αποφυγή πιο αργών συνδυασμών που φορούν διαφορετική γόμα, μπορεί είτε να φτιάξει, είτε να καταστρέψει τον αγώνα ενός πιλότου.

[Photo Copyrights: James Moy Photography/Force India, Pirelli]