525743883-561041632013

Λιγότερες από 48 ώρες μας χωρίζουν από την πρώτη επίσημη διαδικασία της νέας χρονιάς, η οποία αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον από τους φίλους της Formula 1. Ήρθε λοιπόν η στιγμή, να ρίξουμε μια ματιά και στην πίστα που θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος, το Albert Park της Μελβούρνης.

Το Αυστραλιανό Grand Prix πρωτοεμφανίστηκε στο πρόγραμμα της Formula 1 το 1985 και από τότε αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του. Την πρώτη δεκαετία ύπαρξης του, ο αγώνας λάμβανε χώρα στην Αδελαΐδα, καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση στο καλεντάρι. Η πίστα θύμιζε Μονακό, με τσιμεντένιους τοίχους να περικλείουν τη διαδρομή μέσα στην πόλη και χάριζε αγώνες με μεγάλο ενδιαφέρον, αφού οι εγκαταλείψεις και τα απρόοπτα ήταν πολλά σε κάθε αγώνα. Το 1995, ο Mika Hakkinen είχε ένα σοβαρότατο ατύχημα στις δοκιμές της Παρασκευής, στο οποίο παρ’ ολίγον να χάσει τη ζωή του. Πλέον ήταν εμφανές, πως η ταχύτητα των μονοθεσίων είχε ξεπεράσει τα στάνταρ ασφάλειας της πίστας και από τον επόμενο χρόνο, το Grand Prix των καγκουρό μεταφέρθηκε στη Μελβούρνη.

Η πίστα στη Μελβούρνη είναι προσωρινή και αποτελεί μια από τις τρεις διαδρομές πόλης – 4 αν μετρήσουμε και τον αγώνα στον Καναδά – που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του 2014. Αποτελείται από 16 στροφές, οι οποίες περικυκλώνουν την τεχνητή λίμνη του πανέμορφου Albert Park. Το γεγονός πως η πίστα βρίσκεται μέσα στο πάρκο, σημαίνει πως τα 5.303 μέτρα μήκους της δεν έχουν υψομετρικές διαφορές. Η διαδρομή αρέσει στους οδηγούς, οι οποίοι εξιτάρονται από την αλληλουχία των γρήγορων στροφών 11-12, με μοναδικό πρόβλημα την σκονισμένη άσφαλτο, ιδιαίτερα κατά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Οι θεατές έχουν κι εκείνοι αγκαλιάσει με τη σειρά τους τον αγώνα και πάνω από 300,000 εισιτήρια κόβονται καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου.

Grands Prix: 18

Πολυνίκης οδηγός: 4 M. Schumacher

Πολυνίκης ομάδα: 6 FerrariMcLaren

Ταχύτερος γύρος: 1:24.125 – M. Schumacher (2004)

Με την αλλαγή από την Αδελαΐδα στη Μελβούρνη, το Αυστριανό Grand Prix άλλαξε και θέση στο πρόγραμμα, μεταφερόμενο στην αρχή του πρωταθλήματος. Αυτό σημαίνει πως, συχνά, τα μονοθέσια δεν βρίσκονται στο βέλτιστο σημείο της εξέλιξης τους και ότι οι οδηγοί είναι διατεθειμένοι να πάρουν παραπάνω ρίσκα στην προσπάθειά τους να κερδίσουν θέσεις και βαθμούς. Στον περσινό αγώνα, νικητής αναδείχθηκε ο Kimi Raikkonen με τη Lotus E21, εκκινώντας από την έβδομη θέση του grid. Οι μάχες ήταν πολλές κι ενδιαφέρουσες, με αυτές των Alonso-Hamilton και Raikkonen-Hamilton να ξεχωρίζουν.

Έτος Νικητής Ομάδα-κινητήρας Pole Position Ομάδα-κινητήρας
2013 K.Raikkonen Lotus-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2012 J.Button McLaren-Mercedes L.Hamilton McLaren-Mercedes
2011 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2010 J.Button McLaren-Mercedes S.Vettel Red Bull-Renault
2009 J.Button Brawn-Mercedes J.Button Brawn-Mercedes
2008 L.Hamilton McLaren-Mercedes L.Hamilton McLaren-Mercedes
2007 K.Raikkonen Ferrari K.Raikkonen Ferrari
2006 F.Alonso Renault J.Button Honda

Ειδικά φέτος, με τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς και τις ομάδες να έχουν αμφιβολίες για το εάν τα μονοθέσια τους είναι ικανά να καλύψουν τα 307.574 km του αγώνα (58 γύροι), το ενδιαφέρον θα είναι μεγαλύτερο. Ακόμα και οι κατατακτήριες δεν θα είναι ικανές να μας “δώσουν” νικητή, αφού η νέα μορφή της Formula 1 επιτρέπει εκπλήξεις από τις πιο πίσω θέσεις. Από τους εν ενεργεία οδηγούς ο Jenson Button έχει τις περισσότερες νίκες, 3 στον αριθμό, με το Raikkonen να ακολουθεί με μια λιγότερη.

Το πρόγραμμα του φετινού αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 03:30
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 07:30
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 05:00
Κατατακτήριες Σάββατο 08:00
Αγώνας Κυριακή 08:00

Bonus: Το Grand Prix της Μελβούρνης μας έχει χαρίσει ενδιαφέροντες αγώνες και εντυπωσιακά ατυχήματα, ας θυμηθούμε δυο από αυτά.

Martin Brundle – 1996

Ralf Schumacher και Barrichello – 2002

[Photo Copyrights: Mercedes AMG Petronas F1 Team]