[nextpage title=”Πρόλογος” ]

F1 Cars

Ακόμη ένα πρωτάθλημα Formula 1 είναι προ των πυλών και όλοι μας περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τις αλλαγές από πέρσι. Νέοι πιλότοι με μπόλικο ταλέντο, έμπειροι πιλότοι σε νέες θέσεις, τέταρτος κατασκευαστής κινητήρων και νέοι στόχοι από τις περισσότερες ομάδες. Σύμφωνα με τα –μέχρι στιγμής- λεγόμενά σου, αδιαμφισβήτητο φαβορί παραμένει η Mercedes, ενώ η είσοδος της Honda στο παιχνίδι και η βελτίωση της Ferrari, σου δίνουν μια μικρή ελπίδα για ένα πιο “χιτσκοκικό” φινάλε στο φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Όχι ότι διαφωνούμε, αλλά οι συντάκτες του AutoBlog.gr αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας προβλέψεις, για το ξεκίνημα τουλάχιστον του φετινού πρωταθλήματος, βασιζόμενοι σε:

  • Δηλώσεις οδηγών και Αγωνιστικών Διευθυντών.
  • Όλα όσα είδαμε στις χειμερινές δοκιμές.
  • Χρόνο τον οποίο έχουν αφιερώσει οι ομάδες στην εξέλιξη του φετινού τους μονοθεσίου.
  • Οικονομική κατάσταση της κάθε ομάδας.
  • Ικανότητα ανθρώπων σε θέσεις κλειδιά.
  • Εξέλιξη εγκαταστάσεων ομάδας.
  • Power unit.
  • Τύχη και λοιπούς εξωτερικούς παράγοντες.
Ομάδα Γύροι Jerez km Γύροι Βαρκελώνη km Άθροισμα km
Mercedes 516 2.284 824 3.835 6.119
Sauber-Ferrari 382 1.691 863 4.016 5.707
Toro Rosso-Renault 353 1.563 853 3.970 5.533
Ferrari 349 1.545 833 3.876 5.421
Williams-Mercedes 278 1.230 791 3.681 4.911
Red Bull-Renault 166 735 777 3.616 4.351
Lotus-Mercedes 190 841 728 3.388 4.229
McLaren-Honda 79 349 301 1.400 1.749
Force India-Mercedes 0 0 361 1.680 1.680

 

Μετά από ένα καλά μελετημένο σύστημα βαθμολόγησης της κάθε ομάδας και έπειτα από πολύ σκέψη για ένα ώριμο και δίκαιο σύστημα αξιολόγησης… δεν βγάλαμε κανένα πόρισμα, οπότε γράψαμε το όνομα της κάθε ομάδας σε ένα χαρτάκι και τα πετάξαμε όλα σε ένα μπολ. Η σειρά με την οποία διαλέξαμε κατά τύχη τις ομάδες ήταν:

[/nextpage]

[nextpage title=”Πασχαλίδης” ]

Mercedes

Mercedes AMG

Οι συστάσεις νομίζω πως είναι περιττές για τους Πρωταθλητές. Η Mercedes έχει καταφέρει να μεταφέρει πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στη φετινή σεζόν, ένα πλεονέκτημα που δημιούργησε μέσα από σκληρή δουλειά των τελευταίων ετών, έχοντας στο πλευρό της πόρους και ικανότατο εργατικό δυναμικό. Ο συνδυασμός της περσινής, σχεδόν απόλυτης κυριαρχίας και των πολύ μικρών αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς για φέτος, κάνει τους αντιπάλους να φοβούνται πως οι Γερμανοί θα προχωρήσουν σε ακόμη έναν “υγιή περίπατο”, διαλύοντας τις όποιες ελπίδες έχουν για ανταγωνισμό όσον αφορά την κορυφή.

Η W06 ήταν το μονοθέσιο που διήνυσε τη μεγαλύτερη απόσταση στις χειμερινές δοκιμές και το εντυπωσιακό είναι ότι, για τα 6.000+ αυτά χιλιόμετρα, χρησιμοποίησε μόλις ένα power unit. Στην αξιοπιστία -και την απόδοση- του μονοθεσίου, δεσπόζουσα σημασία είχε το εκπληκτικό power unit, για το οποίο η Mercedes πήρε και παίρνει δεδομένα από 4 ομάδες, κάτι που δε συμβαίνει σε κανέναν άλλο κατασκευαστή, δίνοντας πληθώρα πληροφοριών στους τεχνικούς, για τη βελτίωσή του. Έξοχη αξιοπιστία, όμως τι έγινε με την ταχύτητα στις δοκιμές; Μετά από ένα χαλαρό 4ήμερο στη Χερέθ, θέλησαν να μας δείξουν μέρος από την ταχύτητα τους και αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι, εν αντιθέσει με τους άλλους, χρησιμοποιούσαν τη μαλακή και όχι την πολύ μαλακή γόμα για τα ταχύτερα περάσματά τους.

Ομάδα Πιλότος Τέστ/Ημέρα Χρόνος Γόμα
Mercedes N.Rosberg 2/2 1:22.792 Μαλακή
Williams-Mercedes V.Bottas 2/4 1:23.063 Πολύ μαλακή
Ferrari K.Raikkonen 2/3 1:23.276
Sauber-Ferrari F.Nasr 2/4 1:24.023 Πολύ μαλακή
Lotus-Mercedes R.Grosjean 1/2 1:24.067 Πολύ μαλακή
Toro Rosso-Renault C.Sainz Jr 2/3 1:24.191
Red Bull-Renault D.Ricciardo 1/2 1:24.574 Μαλακή
Force India-Mercedes N.Hulkenberg 2/3 1:24.939
McLaren-Honda K.Magnussen 2/3 1:25.225

 

Ένα εξαιρετικά δυνατό όπλο που συμβάλλει στην απλησίαστη ανταγωνιστικότητα της Mercedes είναι το οδηγικό της δίδυμο. Οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg θα έχουν ξανά τη δική τους κόντρα για τις νίκες και το πρωτάθλημα, γεγονός που κάνει τους Πρωταθλητές να τρίβουν τα χέρια τους, αν βέβαια δεν υπάρχουν επαφές μεταξύ τους. Ο χαρακτήρας του φαβορί της Mercedes ενισχύεται και από το γεγονός ότι δεν φαίνεται να υπάρχει μια ομάδα εδραιωμένη στη δεύτερη θέση ώστε να την κυνηγά, καθώς ο ανταγωνισμός για τις θέσεις από 2 έως 5 προβλέπεται αρκετά σκληρός, και μόλις έδωσα πάσα για την επόμενη ομάδα.

Williams

Williams F1 Team

Η ομάδα του Grove αποτέλεσε τη μεγαλύτερη έκπληξη πέρυσι όσον αφορά τις ομάδες. Μπορεί να τερμάτισε στην 3η θέση, ωστόσο προκάλεσε πονοκέφαλο κάποιες φορές στους Πρωταθλητές, όπως έγινε σε μεγάλο βαθμό στην Αυστρία, ενώ κατάφερε να μείνει ανταγωνιστική μέχρι το τέλος της σεζόν. Και γιατί να μη συμβεί αυτό και φέτος; Ξεκάθαρα οι τεράστιες περσινές αλλαγές στους κανονισμούς “έκατσαν κουτί” στη Williams, η οποία ευνοείται φυσικά από το γεγονός ότι τα περσινά μονοθέσια αποτέλεσαν εργαστήριο εξέλιξης για τα φετινά, δίχως σπουδαίες αλλαγές.

Το 2014, το μεγαλύτερο όπλο των Βρετανών ήταν ο γερμανικός κινητήρας. Αυτό θα συμβεί ξανά, μ’ ένα ακόμα καλύτερο power unit, στη δύναμη, την κατανάλωση και την οδηγική συμπεριφορά. Η αξιοπιστία και η απόδοση του power unit δε θα πρέπει, λοιπόν, ν’ αποτελούν πρόβλημα για τη Williams· αντιθέτως μάλιστα! Τι συμβαίνει, όμως, με το υπόλοιπο μονοθέσιο; Οι τεχνικοί στο Grove, με ηγέτη τον Pat Symonds, έδειξαν πέρυσι ότι μπορούν να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μέχρι και τον τελευταίο αγώνα ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Αυτό σίγουρα μπορεί να συμβεί ξανά, με τα οικονομικά της Williams είναι καλύτερα από πέρυσι, αλλά σίγουρα δε φημίζεται γι’ αυτό.

Στις δοκιμές, η FW37 έδειξε δυνατή -δίχως να πούμε wow- μέσα από τα 5 παρά κάτι χιλιάδες συνολικά χιλιόμετρα, ωστόσο το Circuit de Catalunya-Barcelona δεν ταιριάζει ιδιαίτερα στη Williams. Κάτι που θα πρέπει να περιμένουμε είναι η βελτιωμένη συμπεριφορά “μεγάλης” ομάδας που χρειάζεται να δείξουν οι Βρετανοί, κυρίως μέσα από τις στρατηγικές επιλογές, όπως και τον πιο έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των Felipe Massa και Veltteri Bottas. Ο Φινλανδός έβαλε τα γυαλιά στον Βραζιλιάνο πέρυσι, και φυσικά ο Massa θα πρέπει να δώσει μια απάντηση γι’ αυτό φέτος, προς τέρψιν -για ευνόητους λόγους- της Williams, αλλά ο Bottas δεν θα είναι τόσο εύκολος αντίπαλος. Ωστόσο, ο καθένας, σχεδόν σε όλα τα Grand Prix, δε θα έχει να πολεμήσει μόνο με τον team-mate του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Πρατανόπουλος” ]

Red Bull

MONTMELO, SPAIN - MARCH 03: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives during day two of Red Bull Racing filming at Circuit de Catalunya on March 3, 2015 in Montmelo, Spain. (Photo by Michael Regan/Getty Images)

Η ομάδα από το Milton Keynes έχει κατακτήσει τα 4 από τα 5 τελευταία πρωταθλήματα και μόνο η αλλαγή των κινητήρων των μονοθεσίων φαίνεται πως έχει βάλει φρένο στις επιτυχίες της. Ακόμη και με αυτό τον τρόπο, κατάφερε να τερματίσει δεύτερη στο περσινό πρωτάθλημα και -εκτός της Mercedes- ήταν η μόνη ομάδα που κατάφερε να πάρει νίκη το 2014. Μια μεγάλη έκπληξη, αν αναλογιστεί κανείς τις καταστροφικές δοκιμές της την περσινή χρονιά.

Αν υπάρχει ένας άνθρωπος που μπορεί να εκμηδενίσει το μειονέκτημα ενός αδύναμου κινητήρα, χρησιμοποιώντας με έξυπνο τρόπο την αεροδυναμική, τότε αυτός είναι ο Adrian Newey. Όπως είπε και ο ίδιος, κάποια αναπάντεχη νίκη στο φετινό πρωτάθλημα θα ήταν ό,τι καλύτερο για την ομάδα, αλλά φαίνεται πως η φετινή χρονιά θα είναι μεταβατική για τη Red Bull. Η Renault χρειάζεται χρόνο για να βελτιώσει το power unit της και τα πολιτικά παιχνίδια ανάμεσα στις 2 εταιρίες μπορεί να επιδράσουν αρνητικά πάνω στην ανταγωνιστικότητα της ομάδας. Αν προσθέσει κανείς και την σταδιακή απομάκρυνση του Newey από το αγωνιστικό τμήμα της Red Bull, καθώς και την αλλαγή ομάδας από τον Sebastian Vettel, τότε καταλαβαίνει κανείς πως έχει αρχίσει μια νέα εποχή για τους Αυστριακούς.

Από τις δοκιμές εξέλιξης δεν μπορεί να βγάλει κάποιος εύκολα συμπεράσματα για την ταχύτητα της RB11. Πάντοτε η Red Bull έπαιζε κρυφτούλι στα χειμερινά τεστ και το ίδιο συμβαίνει και φέτος. Παρ’ όλα αυτά, οι οδηγοί της ομάδας παραδέχτηκαν πως το μονοθέσιο δεν έχει την δυναμικότητα που θα ήθελαν, αλλά αυτό οφείλεται περισσότερο στον τρόπο με τον οποίο περνάει η δύναμη του κινητήρα της Renault στην άσφαλτο και λιγότερο με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου. Ανάλογα με τις αναβαθμίσεις που θα φέρνουν φέτος Red Bull και Ferrari και ανάλογα με το πόσο “βολεύει” η κάθε πίστα τις δύο ομάδες, θα βλέπουμε και την αντίστοιχη ομάδα πιο ψηλά. Οι Ricciardo και Vettel μπορούν κάλλιστα να γίνουν οι πρωταγωνιστές των φετινών παρασκηνίων, δίνοντάς μας “επικίνδυνες” μάχες, στις οποίες ηττημένος θα είναι ο πιλότος με τον μικρότερο εγωισμό εκείνη τη μέρα.

Ferrari

TEST F1 BARCELLONA 2015

Η δημοφιλέστερη ομάδα της Formula 1 τα έχει βρει σκούρα τα τελευταία χρόνια. Πρώτα η κυριαρχία της Red Bull και τώρα μια νέα εποχή επίδειξης δύναμης από τη Mercedes, σε συνδυασμό με την απαγόρευση των δοκιμών και τις συνεχείς ενδο-εταιρικές ανακατατάξεις, έχουν γονατίσει την Ιταλική ομάδα. Για ακόμη μια χρονιά, η Ferrari θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να κερδίσει. Θα τα καταφέρει; Δύσκολα… είναι η πρώτη απάντηση που μου έρχεται στο μυαλό.

Με ένα νέο οδηγό που έχει τους αριθμούς, αλλά θέλει να αποδείξει ότι έχει και το ταλέντο, ο οποίος αντικαθιστά έναν πιλότο που έχει το ταλέντο, αλλά θέλει να αποκτήσει και τους αριθμούς. Με έναν διαφορετικό βασιλιά να κάθεται στον κόκκινο θρόνο και με νέα προσέγγιση στα προβλήματα που εμφανίζονται, το 2015 θα είναι μια μεταβατική χρονιά για τους Ιταλούς. Το περσινό πρωτάθλημα φαινόταν χαμένο από νωρίς, οπότε οι άνθρωποι της Scuderia αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στο να φτιάξουν μια καλή βάση για το ’15. Ο κινητήρας φαίνεται πως θα είναι η Αχίλλειος πτέρνα και την φετινή χρονιά, αν και με σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με πέρυσι. Τα προβλήματα στο στήσιμο του μονοθεσίου -λογικά- έχουν λυθεί, ενώ έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια στην μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας του power unit, μέσω των MGU-K και MGU-H.

Ομάδα Πιλότος Ημέρα Χρόνος Γόμα
Ferrari Κ.Raikkonen 4 1:20.841 Μαλακή
Sauber-Ferrari F.Nasr 3 1:21.545 Μαλακή
Mercedes N.Rosberg 3 1:21.982
Williams-Mercedes F.Massa 3 1:22.276
Toro Rosso-Renault M.Verstappen 4 1:22.553
Lotus-Mercedes P.Maldonado 3 1:22.713
Red Bull-Renault D.Ricciardo 1 1:23.338
McLaren-Honda J.Button 4 1:27.660

 

Παρόλο που είδαμε τη Ferrari να κυριαρχεί στη Jerez, οι μάχες για το βάθρο θα είναι πολύ δύσκολες για τους Ιταλούς και την φετινή χρονιά, και το πιθανότερο είναι να γίνονται μετά από κάποιο στραβοπάτημα των πρωτοπόρων. Με ένα πολύ έμπειρο οδηγικό δίδυμο, με την αγάπη των Tifosi, με τις πολύ καλές εκκινήσεις και με τη βαριά και γεμάτη ιστορία φανέλα της Ferrari, όμως, είναι πολύ πιθανό να δούμε τους Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel να ανεβαίνουν στο βάθρο. Όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο θα θέλει η Ferrari να “κυνηγήσει” κάποια θέση στο φετινό πρωτάθλημα, εν όψει των μελλοντικών αλλαγών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αναγνώστου” ]

Lotus

Lotus Test

Η φετινή Lotus Mercedes μπορούμε να πούμε ότι έχει πολλά κοινά με την περσινή Williams, η οποία ήταν και η ομάδα έκπληξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2014. Σίγουρα η βρετανική ομάδα το 2014 έκανε μεγάλα λάθη όσον αφορά το μονοθέσιο, με αποκορύφωμα τη διπλή μύτη η οποία και ήταν το σήμα κατατεθέν του περσινού μονοθεσίου. Επίσης, μεγάλο μειονέκτημα της Ε22 ήταν και ο κινητήρας της Renault, ο οποίος όπως όλοι είδαμε είχε τα δικά του προβλήματα.

Με την παρουσίαση της Ε23, η Lotus για το 2015 εγκαινίασε μια νέα συνεργασία με την ομάδα της Mercedes, όσον αφορά τους κινητήρες. Πλέον η ομάδα του Enstone διαθέτει στην πλάτη του νέου μονοθεσίου της, τον ισχυρότερο κινητήρα του grid και συνάμα τον πιο αξιόπιστο. Η νέα Ε23 εκτός από νέο κινητήρα διαθέτει και νέα μύτη, το σχέδιο της οποίας είναι κοντά σε αυτό της Mercedes W06. Η Lotus θα διατηρήσει και το 2015 το ίδιο οδηγικό δίδυμο, με τους Grosjean και Maldonado να δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την πρόοδο της ομάδας μέσα στον χειμώνα.

Μιας και είπαμε για πρόοδο, η Lotus κατάφερε με τους χρόνους που έκανε κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών να δείξει ότι το νέο της μονοθέσιο είναι γρήγορο και αξιόπιστο. Οι Grosjean και Maldonado καλούνται να δείξουν και να αποδείξουν στην πίστα, ότι η πρόοδος που έχει γίνει από την ομάδα δεν είναι απλά μια φούσκα δοκιμών! Τα οικονομικά προβλήματα δεν έφυγαν και ίσως παίξουν το σημαντικότερο ρόλο πάνω στην εξέλιξη του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Παρόλα αυτά, η φετινή ομάδα της Lotus Mercedes φαίνεται ότι θα μοιάζει περισσότερο με αυτή του 2013, παρά με την περσινή.

McLaren

10991709_10153015804646413_4664828378270040635_o

Όπως λέει και το σλόγκαν της νέας συνεργασίας της McLaren Honda, μια νέα εποχή ξεκινά. Αν θα είναι καλή, ακόμη δεν το ξέρουμε βέβαια… Η βρετανική ομάδα έφερε στο Woking ίσως τον καλύτερο οδηγό του grid, Fernando Alonso, και μαζί του κράτησε τον έμπειρο σε αγώνες και πληροφορίες όσον αφορά το στήσιμο ενός μονοθεσίου, Jenson Button. O Βρετανός κέρδισε τη θέση του στην McLaren από τον Kevin Magnussen, κυριολεκτικά στο τέλος, δείχνοντας ότι η ομάδα ήθελε έναν έτοιμο οδηγό (ήταν όμως σωστή αυτή επιλογή;). Ο δικός μας Πέτρος Προδρόμου, μαζί με τους Neil Oatley και Tim Goss, είναι οι δημιουργοί της νέας MP4-30. Όλοι βέβαια περίμεναν να δουν κατά την παρουσίαση του μονοθεσίου ένα άσπρο κόκκινο μονοθέσιο, εν αντιθέσει είδαν να κυριαρχεί το ασημί με το μαύρο με μία μονό γραμμή κόκκινου χρώματος, με την απουσία του κεντρικού χορηγού να είναι και φέτος παραπάνω από εμφανής.

Η συνεργασία μεταξύ των Honda και Mclaren φαίνεται ότι θα δοκιμαστεί πολύ, καθώς τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα. Ο συμπαγής σχεδιασμός του πίσω μέρους της MP4-30 προκαλεί ασφυξία στην PU των Ιαπώνων, με αποτέλεσμα η αξιοπιστία να είναι όνειρο απατηλό. Η McLaren συμπλήρωσε μόλις 1749 χιλιόμετρα δοκιμών και δήλωσε ως η πιο αναξιόπιστη ομάδα, καθώς κατάφερε να διανύσει τα μισά χιλιόμετρα από την προτελευταία του πίνακα, που ήταν η Lotus.

Ο προβληματισμός μου δεν είναι αν η McLaren-Honda θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, πράγμα που το θεωρώ δεδομένο, αλλά το γεγονός ότι το ξεκίνημα της περιόδου μπορεί να είναι καταστροφικό. Δε θα μου φανεί περίεργο αν η Βρετανο-Ιαπωνική ομάδα πολύ σύντομα να στραφεί στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2016. Σίγουρα θα εξελίξει και το φετινό μονοθέσιο στο έπακρο, αλλά οι κορυφαίες ομάδες είναι ακόμα μακριά σε αξιοπιστία. Σε απόδοση δε γνωρίζω να σου πω, διότι μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν που βρίσκονται. Το 2015 για την McLaren είναι γεμάτο ερωτήματα και ερωτηματικά. Άραγε θα εμφανίσει θετικό πρόσωπο στη συνέχεια του πρωταθλήματος; Μήπως το 2015 είναι απλά μία μεταβατική χρονιά; Ποια θα είναι η απόδοση του Button σε σχέση με τον Alonso (ο οποίος καλείται για άλλη μία χρονιά να ξεζουμίσει ένα μονοθέσιο); Ενώ το βασικό ερώτημα που κάνουν όλοι οι φίλοι της Βρετανικής ομάδας, είναι το αν θα δούμε από την McLaren ένα μονοθέσιο νικητή, ένα μονοθέσιο αντάξιο της παλιάς συνεργασίας τους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ζαχαρόπουλος” ]

Force India

Motor Racing - Formula One Testing - Test Three - Day 3 - Barcelona, Spain

Περνάμε λοιπόν και στο πίσω μέρος του grid, ξεκινώντας με την Force India, εκεί όπου πέρα από τους χρόνους και τα χιλιόμετρα των ομάδων, θα μας απασχολήσει ακόμη περισσότερο και το οικονομικό κομμάτι. Τα τελευταία χρόνια η ομάδα του Vijay Mallya έχει κάνει μικρά, αλλά σταθερά βήματα προς τα εμπρός και προέρχεται από την πιο παραγωγική σεζόν στην ιστορία της. Δεν ήταν, όμως, μόνο το βάθρο στο Μπαχρέιν, η συγκομιδή βαθμών ή η έκτη θέση στο πρωτάθλημα που εντυπωσίασαν κατά την περσινή χρονιά, όσο το γεγονός πως η ομάδα σταθεροποιήθηκε στο group των πρωτοπόρων, με ένα ισορροπημένο μονοθέσιο.

Η Force India έχει δημιουργήσει παράδοση τα τελευταία χρόνια, ξεκινώντας δυνατά το πρωτάθλημα, χάνοντας όμως σε ρυθμό εξέλιξης. Δυστυχώς, η αργοπορημένη εμφάνιση της VJM08, που κάλυψε μόλις 1.680 km στην πίστα, κάνει ακόμη πιο εμφανή τα οικονομικά ζητήματα της ομάδας και σίγουρα θα πλήξει την ανταγωνιστικότητά της. Μεγάλο της ατού παραμένει ο κινητήρας της Mercedes, αλλά και το οδηγικό δίδυμο των Nico Hulkenberg και Sergio Perez, που συνδυάζει ταλέντο και εμπειρία και μπορεί να κάνει –ποιοτικά- την διάφορα σε σχέση με τις ομάδες που βρίσκονται γύρω της.

Βαρόμετρο για το 2015 θα αποτελέσει η έναρξη του πρωταθλήματος και παρότι οι μηχανικοί της ομάδας έχουν περιθώρια να εξελίξουν τη -νέα ακόμη- VJM08 και να βελτιώσουν το στήσιμό της, εάν η διαφορά από τον ανταγωνισμό είναι πολύ μεγάλη, δύσκολα θα μαζευτεί με περιορισμένο budget κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κυρίως, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην φόρμα της ομάδας από το τρίτο Grand Prix και μετά, όπου θα φτάσουν οι πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις, έπειτα από το shakedown και τους πειραματισμούς στους δυο πρώτους αγώνες. Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως έχουν υπάρξει αναφορές για b-spec μονοθέσιο στο Silverstone, στο μέσο του πρωταθλήματος, που αναμένεται να δώσει κάποια ώθηση στην ομάδα.

Toro Rosso

F1 Testing In Barcelona - Day Two

Η Toro Rosso είναι ίσως η ομάδα στην ουρά του grid, που βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση, αφού απολαμβάνει τη στήριξη της “μεγάλης αδελφής” Red Bull. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως όλα είναι ρόδινα. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει από πέρσι η RBR, στο νέο πλαίσιο κανονισμών, έχουν επαναφέρει στο προσκήνιο τον ισχυρό δεσμό με την Αυστριακή ομάδα.

Οι πιλότοι και οι μηχανικοί της STR ξόδεψαν πολλά χιλιόμετρα δοκιμάζοντας πειραματικές χαρτογραφήσεις για τον Renault Energy F1-2015, κάνοντας το χατίρι της Red Bull, που μπορούσε να εστιάσει στο δικό της πρόγραμμα. Χαρακτηριστικά, άνθρωποι που βρέθηκαν στις πίστες δοκιμών της Χερέθ και της Βαρκελώνης, ανέφεραν πως οι RB11 και STR10 παρήγαγαν πολύ διαφορετικό ήχο, παρότι είναι οι δυο μοναδικές ομάδες με κινητήρα Renault. Κι αυτό μας φέρνει σε άλλον ένα αρνητικό παράγοντα στο δρόμο προς την πέμπτη θέση, που έχουν θέσει ως στόχο οι άνθρωποι της Toro Rosso. Τα λιγότερα κατά 7 χιλιάδες χιλιόμετρα που έγραψε το Γαλλικό power unit σε σχέση με το κορυφαίο της Mercedes και τα 2.300km λιγότερα από τον κοντινότερο ανταγωνιστή, την Ferrari, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Επίσης, το ταλαντούχο, αλλά άπειρο οδηγικό δίδυμο της ομάδας, είναι σίγουρο πως θα υποπέσει κάποια στιγμή σε λάθη, τα οποία είτε θα στερήσουν βαθμούς σε αγώνες ή θα δυσκολέψουν τη ζωή της ομάδας από τις κατατακτήριες ή τις ελεύθερες δοκιμές. Σε αυτό τον τομέα, να προσθέσουμε πως δεν υπάρχει μια γνωστή “σταθερά” στην ομάδα, όχι απλά για να συγκρίνουμε τους νέους πιλότους, πράγμα που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέτος, αλλά για να βρει τα όρια του νέου μονοθέσιου και να πραγματοποιήσει απευθείας αντιπαραβολή με το περσινό. Εδώ, πρέπει να τονιστεί πως η STR θα χάσει σίγουρα και σε ρυθμό εξέλιξης, αφού οι πιλότοι της, όσο καλοί κι εάν είναι, στερούνται εμπειρίας μέσα σε μονοθέσια Formula 1.

Sauber

Barcelona F1 Test 26/02-01/03/15

Ξανά στις πίσω θέσεις περιμένουμε την Sauber, η οποία θεωρούμε πως έπαιξε στις δοκιμές ένα παιχνίδι που ξέρει καλά: Άδεια μονοθέσια-γρήγοροι γύροι-προσπάθεια προσέλκυσης νέων χορηγών. Εξάλλου, είναι γνωστό τοις πάσι πως οι Ελβετοί χρειάζονται ενίσχυση στον τομέα αυτό, με ένα μονοθέσιο κενό από χορηγούς. Ειδικοί αναλυτές θωρούν πως η C34 σχεδιαστικά είναι απλό μονοθέσιο, χωρίς ριζοσπαστικές λύσεις και όχι τόσο διαφορετικό από τον προκάτοχό του, δικαιολογώντας εν μέρει και τα όσα είπαμε πιο πάνω. Πολλά θα εξαρτηθούν από τα χρήματα που θα φέρουν στην ομάδα οι δυο οδηγοί/χορηγοί, αλλά κι από τα βήματα εξέλιξης του power unit της Ferrari.

Από τα δεδομένα της Pirelli στα τεστ της Βαρκελώνης, παρατηρούμε πως οι Felipe Nasr και Marcus Ericsson έχουν σημειώσει τα μεγαλύτερα stint με την μέση και την σκληρή γόμα. Αυτό μπορεί να σημαίνει ένα από δυο πράγματα: Είτε η Sauber κατάφερε φέτος να επιστρέψει στα “ευγενικά” ως προς τα λάστιχα μονοθέσια, που την βοήθησαν τόσο πολύ τα προηγούμενα χρόνια, ή απλά η C34 δεν παράγει τα απαιτούμενα αεροδυναμικά φορτία, διαιωνίζοντας το πρόβλημα της C33. Όμως αυτό, θα το διαπιστώσουμε μόνο όταν ξεκινήσουν οι επίσημες διαδικασίες.

Τεστ/Ημέρα Γόμα Μεγαλύτερο stint Οδηγός-Ομάδα
Πολύ μαλακή 5 Multiple
1/2 Μαλακή 16 Bottas-Williams
3/1 Μέση 26 Ericsson-Sauber
Σκληρή 27 Nasr,Bottas
1/4 Ενδιάμεση 7 Vettel-Ferrari
Βρόχινη 0

 

Ferrari και Sauber είναι οι μοναδικές με το Ιταλικό κινητήριο σύνολο στις πλάτες των μονοθεσίων τους, αντιμετωπίζοντας παρόμοιο ζήτημα με της Renault, τουλάχιστον από πλευράς συλλογής δεδομένων. Μέσα από φωτογραφίες παρατηρήθηκε και η διαφορετική προσέγγιση της Sauber ως προς την ψύξη του power unit, μεταφέροντας στο πίσω μέρος του μονοθεσίου τα ψυγεία νερού και λαδιού. Αντίθετα, η Ferrari συνεχίζει πακετάροντάς τα στα side-pods.

Προσωπικά, εκτιμώ πως ο Felipe Nasr θα αποτελέσει οδηγό έκπληξη, βοηθώντας με την ταχύτητά του την ομάδα. Ο 22χρονος μπορεί να μην έχει εμπειρία στο κορυφαίο πρωτάθλημα και θα πρέπει να του δοθεί χρόνος μέχρι να αισθανθεί άνετα στο νέο του περιβάλλον, έχει όμως συμπληρώσει 68 αγώνες στο GP2.

Manor

manor_gp_motorsport

Για την Manor δεν υπάρχουν και πολλά για να αναλύσει κάποιος. Η ομάδα έδειξε πέρσι πως μπορεί να κινηθεί προς τα εμπρός, για να προκύψουν στην πορεία τα αναμενόμενα οικονομικά προβλήματα, αφού οι τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς έσπρωξαν στα όριά τους –και σε κάποιες περιπτώσεις πέρα από εκεί- τις μικρότερες ομάδες.

Έχοντας χάσει μέρος των περιουσιακών της στοιχείων, με τους περσινούς κινητήρες της Ferrari, χωρίς καθόλου δοκιμές και χωρίς κάποιον αξιόλογο πιλότο στο τιμόνι του νέου μονοθεσίου, μόνο δυο ερωτήματα έχουν να απαντηθούν: Θα καταφέρει να βρεθεί στο φετινό grid, ξεπερνώντας το εμπόδιο του 107 τοις εκατό; Και δεύτερον, θα καταφέρει να βγάλει ολόκληρο το φετινό πρωτάθλημα;

[/nextpage]

[nextpage title=”Επίλογος” ]

F1

Όλες οι ομάδες παραδέχονται την ανωτερότητα της Mercedes όσον αφορά το φετινό πρωτάθλημα. Ναι, σίγουρα υπάρχουν δηλώσεις από ανθρώπους της Ferrari που μιλούν για μία-δύο νίκες φέτος, όπως υπάρχουν και δηλώσεις της Mercedes που λένε πως οι Ferrari και Williams είναι καλές. Τι σημαίνει όμως καλές; Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και σύμφωνα με αγωνιστικούς διευθυντές και πιλότους, οι πρώτες θέσεις στην Αυστραλία ανήκουν ήδη στη Mercedes.

Εκτός αυτού, το παρασκήνιο στη Formula 1 πάντα φανέρωνε πολλά περισσότερα από τις δοκιμές και από τα όσα λέγονται μπροστά στις κάμερες. Από τη στιγμή που η Mercedes κατάφερε να διατηρήσει τους κανόνες φέτος -και πολύ πιθανόν και το 2016- στα πλαίσια που ήθελε, τότε πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Ιδίως από τη στιγμή που -από πέρυσι κιόλας- έλεγαν όλοι το πόσο δύσκολο είναι να αλλάξει η δυναμική των ομάδων, χωρίς να αλλάξουν οι κανονισμοί.

Κινητήρας Χιλιόμετρα
Mercedes 16.939
Ferrari 11.128
Renault 9.884
Honda 1.749

 

Εμείς θα συμφωνήσουμε με τον αγαπημένο μας “πιλότο” και προσωπική μου έκπληξη της χρονιάς, τον Pastor Maldonado, όσον αφορά την δυναμική των ομάδων φέτος, τουλάχιστον για την αρχή του πρωταθλήματος και με μεγάλο ερωτηματικό τη McLaren. Ποιος ξέρει όμως, μπορεί οι Ιάπωνες και οι Βρετανοί να μας φέρουν τα πάνω κάτω, μπορεί η Ferrari ξαφνικά να θυμηθεί τον παλιό, καλό εαυτό της, ή μπορεί να ήρθε η ώρα να επιστρέψει στις νίκες η Williams. Μπορεί ακόμα να έφτασε η στιγμή να περάσει η μικρή, ζηλιάρα Toro Rosso τη μεγαλύτερη αδερφή της, ή μήπως λες η Manor να σκηνοθέτησε όλα αυτά τα “οικονομικά προβλήματα” για να ρίξει στάχτη στα μάτια των ανταγωνιστών της και να κάνει φέτος την έκπληξη;

Εμείς λέμε μακάρι σε όλα, για το καλό του θεάματος. Από όλους εμάς στο AutoBlog.gr, καλό πρωτάθλημα!

[/nextpage]