Meeting Room

Η Formula 1 συνεχίζει να χάνει θεατές με πολύ γρήγορους ρυθμούς, αλλά  όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο αυτοκράτορας της F1,  Bernie Ecclestone, η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ είναι για τους λίγους και εκλεκτούς. Με αυτή τη λογική έχουν περάσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα σε συνδρομητικά κανάλια, έτσι ώστε να είναι αυξημένα τα έσοδα όλων των ομάδων και των ιδιοκτητών της επιχείρησης που λέγεται Formula 1. Γιατί η Formula 1 είναι πάνω από όλα επιχείρηση και μετά άθλημα, πρωτάθλημα, γενέτειρα τεχνολογίας ή οτιδήποτε θέλει ο καθένας μας να είναι.

Παρότι οι θεατές μειώθηκαν κατά 25 εκατ. το 2014 -μόνο από τη στροφή στα συνδρομητικά κανάλια- τα χρήματα που μοιράστηκαν πέρσι από τα τηλεοπτικά δικαιώματα στις ομάδες, ήταν κοντά στα 700 εκατ. ευρώ. Με τους νέους κανονισμούς να έχουν ενοχλήσει το μεγαλύτερο μέρος του κοινού της F1, πλέον επικρατεί ο “φόβος” στις ομάδες, πως τα έσοδά τους μπορεί να μειωθούν. Μπορεί η Formula 1 να παραμένει το ετήσιο πρωτάθλημα με το μεγαλύτερο αριθμό θεατών, αλλά όταν αυτά τα νούμερα πέφτουν σε όλες σχεδόν τις χώρες προβολής και όταν έχουμε να κάνουμε με εκατομμύρια ευρώ, όλοι θέλουν να έχουν και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.

Για τα μάτια του κόσμου, το PWG είναι υπεύθυνο για να βελτιώσει την εμπειρία των θεατών στη πίστα και να εξασφαλίσει ένα μέλλον στο άθλημα. Στην πραγματικότητα η νεοσύστατη ομάδα με επικεφαλής την Claire Williams δεν έχει καμία δύναμη, καθώς όλες οι αποφάσεις παίρνονται ούτως ή άλλως από το Strategy Group. Οι “σημαντικοί” παίκτες της Formula 1 που συμμετέχουν σε αυτές τις συναντήσεις κάνουν ότι μπορούν για να προωθήσουν τα συμφέροντά τους. Δεν είναι τυχαίο που στην τελευταία σύσκεψη στο Παρίσι η κάθε ομάδα ήθελε να αλλάξει ότι την συνέφερε.

Ecclestone - Horner

Ferrari και Red Bull θέλουν άμεση αλλαγή στους κινητήρες, ενώ οι Mercedes και McLaren δεν θέλουν. Αντιθέτως, οι McLaren και Red Bull θέλουν αλλαγές στους κανονισμούς περί αεροδυναμικής, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες τις αποφεύγουν. Η Red Bull θέλει γρήγορες και άμεσες αλλαγές, ενώ η Mercedes θέλει να το σκεφτεί, προφανώς για να διατηρήσει το αβαντάζ που έχει. Διαφωνίες οι οποίες προσπαθούν να κάνουν την κάθε ομάδα όσο πιο ανταγωνιστική γίνεται, με την πρόφαση του καλού του αθλήματος. Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις των ομάδων περιέχουν ιδέες για φαρδύτερα μονοθέσια, με φαρδύτερα ελαστικά, τετραψήφιες ιπποδυνάμεις και χαμηλότερη πίσω αεροτομή.

Η Mercedes θέλει χρόνο για να μελετήσει αν αυτές οι προτάσεις θα είναι καλές για το άθλημα και να σιγουρευτεί με έρευνες και δημοσκοπήσεις, πως αυτό είναι που θέλει το κοινό, βάζοντας και τη ταμπέλα “αυξημένα κόστη” σε οποιαδήποτε πρόταση αλλαγής. Όλα αυτά, φυσικά, από την ομάδα που ξόδεψε budget της τάξης των 400+ εκατ. ευρώ για την κατάκτηση του περσινού πρωταθλήματος.

Arrivabene

Η Ferrari θέλει γενικότερη αλλαγή του αθλήματος με σκοπό την αύξηση του θεάματος και τη μείωση του κόστους, κάτι το οποίο διαλαλεί από την περίοδο Montezemolo, αλλά μετά το απογοητευτικό ξεκίνημα του 2014. Μερικές αλλαγές για το 2016, περισσότερες αλλαγές για το 2017, έτσι ώστε τα χρήματα που θα ξοδέψουν οι ομάδες να μοιραστούν στους προϋπολογισμούς 2 ετών. Η πρόταση της Ferrari για νέο V8 twin-turbo κινητήρα, απορρίφτηκε πανηγυρικά.

Η Red Bull πρότεινε ξανά το πάγωμα των υβριδικών στοιχείων του power unit και την εξέλιξη μόνο του πάνω μέρους του κινητήρα (κυλινδροκεφαλή, βαλβίδες κ.τ.λ), καθώς θεωρεί πως η αφαίρεση του περιοριστή ροής καυσίμου, που πρότεινε η Mercedes, θα αυξήσει τα έξοδα του προμηθευτή κινητήρων της ομάδας, της Renault.

Lauda-Wolff-Ecclestone-Horner

Το μόνο στο οποίο συμφωνούν οι ομάδες, είναι πως τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας από τον πίσω άξονα (κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος) και από το turbo (μέσω της MGU-H), πρέπει να παραμείνουν.

Όπως καταλαβαίνεις όλες οι ομάδες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τα προτερήματα που θεωρούν πως έχουν, είτε αυτό λέγεται κορυφαίος σχεδιαστής, είτε κινητήρας, είτε τεράστιο budget, είτε φωνή του κόσμου… Οι συζητήσεις θα συνεχίσουν μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή που θα απογοητεύει λιγότερο τους περισσότερους και θα γεμίζει περισσότερο τις τσέπες των λίγων.