[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive NIssan X-Trail15

Ότι είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα για την Toyota, κάτι ανάλογο είναι για την Nissan τα SUV και τα crossover, αφού έχουν γίνει πλέον μέρος του DNA της. Ούτε λίγο, ούτε πολύ έχει στη γκάμα της σε παγκόσμιο ή τοπικό επίπεδο, αν δε ξεχνάω κάποιο, 9 μοντέλα (Juke, Qashqai, X-Trail, Murano, Pathfinder, Patrol, XTerra, Terrano, Armada).

Η εμμονή των εταιριών, και δη της Nissan σε τέτοια μοντέλα, δεν είναι τυχαία καθώς στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα SUVs και τα Crossovers, ξεπέρασαν για πρώτη φορά σε πωλήσεις τα sedans το 2014, με τη τάση να συνεχίζεται. Το X-Trail ουσιαστικά είναι το πρώτο σύγχρονο SUV της Nissan στην Ευρώπη, με τη πρώτη γενιά να παρουσιάζεται το 2000, ενώ ακολούθησε το Murano δύο χρόνια αργότερα.

Το X-Trail μπορεί να μην έχει την ίδια εντυπωσιακή πορεία πωλήσεων με το Qashqai, αλλά τα νούμερα του είναι εξίσου μεγάλα. Στην εγχώρια αγορά από το 2001 που εμφανίστηκε η πρώτη γενιά, αλλά και με την δεύτερη, που παρουσιάστηκε το 2007, κατάφερε και πούλησε πάνω από 10.000 μονάδες. Αντίστοιχα στην Ευρώπη το νούμερο ήταν 1,7 εκατ. αυτοκίνητα. Με την κυκλοφορία του νέου μοντέλο οι ιθύνοντες της εταιρίας ευελπιστούν να πουλάνε περί των 500.000 μονάδων ετησίως και δε βρίσκω κανένα λόγο να μην το επιτύχουν.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Οδική Συμπεριφορά
  • Χώροι/πρακτικότητα
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Βάρος
  • Επιδόσεις

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive NIssan X-Trail02

Πριν το δούμε για πρώτη φορά από κοντά στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2013, είχαμε προϊδεαστεί για το πως θα μοιάζει το νέο X-Trail από την άνοιξη του 2012, όταν στην τότε έκθεση της Γενεύης η Nissan είχε παρουσιάσει το Hi Cross Concept. Όπως θα δεις οι συγγένειες τους είναι παραπάνω από εμφανείς, με αρκετά δανεισμένα στοιχεία από την έκδοση παραγωγής. Το μεγάλο SUV διαθέτει μυώδη σώμα που συνδυάζει τη δύναμη και το πνεύμα της περιπέτειας με ένα κομψό, σπορ προφίλ, έχοντας χρωμιομένα διακοσμητικά, μαύρα προστατευτικά πλαστικά και αεροτομή.

Test Drive NIssan X-Trail23

Αυτά ενισχύονται από λεπτομέρειες όπως οι εμπρόσθιοι προβολείς ημέρας LED, ενώ ορισμένες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με πλήρη φωτισμό LED, τόσο στη χαμηλή όσο και στην κύρια δέσμη των προβολέων πορείας. Επίσης, λεπτομέρειες όπως η αυτόματα ανοιγόμενη πίσω πόρτα και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή προσδίδουν πρακτικότητα και πολυτέλεια. Σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, το νέο Nissan X-Trail έχει πιο στιλάτη σχεδίαση με ανάγλυφες μυώδεις γραμμές, ενώ συνολικά το X-Trail ακολουθεί το αισθητικό προφίλ, που λάνσαρε το νέο Qashqai με τη χαρακτηριστική V γρίλια. Αν εξαιρέσεις το εμφανώς μεγαλύτερο μέγεθος, πρέπει να το παρατηρήσεις κάποια δευτερόλεπτα για να ξεχωρίσεις ποιο μοντέλο είναι, εκτός και αν το δεις από πίσω, καθώς εκεί εντοπίζονται οι μόνες εμφανείς διαφοροποιήσεις με τα οριζόντια φώτα, τα οποία εμφανίζουν το γνώριμο πλέον “μπούμερανγκ” σχήμα, ενώ η πίσω κολόνα σε σχήμα D, παραπέμπει στο Juke και στο Qashaqai.

Test Drive NIssan X-Trail08

Συνολικά έχει ένα αρκετά όμορφο και αρμονικό σχέδιο, διαθέτοντας μια ισχυρή οπτική έμφαση στην περιοχή των τροχών, με σήμα κατατεθέν τους μεγάλους θόλους, ενώ εντυπωσιάζει με το μέγεθος του. Είναι χτισμένο πάνω στην CMF πλατφόρμα του ομίλου Nissan-Renault και έχει αυξήσει όλες του τις διαστάσεις σε σχέση με τον προηγούμενο μοντέλο. Έτσι το μήκος του φτάνει πλέον στα 4.640 χλστ. (+17 χλστ.), το πλάτος στα 1.820 χλστ. (+30 χλστ.) και το ύψος στα 1.710 χλστ. (-5 χλστ.). Θεαματική ήταν η αύξηση του μεταξονίου από τα 2.630 στα 2.705 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος διατηρείται στα 210 χιλιοστά. Μια πρόχειρη σύγκριση με το Qashqai δείχνει ότι το νέο X-Trail είναι 266 χλστ. μακρύτερο, 14 χλστ. φαρδύτερο και 105 χλστ. υψηλότερο.

Test Drive NIssan X-Trail05

Παρά την αύξηση του όγκου του αυτοκινήτου, η εκτεταμένη χρήση νέων υλικών έχει επίσης συμβάλλει καταλυτικά στη μείωση του συνολικού βάρους. Για παράδειγμα, η πίσω πόρτα, κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά αντί για χάλυβα, μια κίνηση που εξοικονομεί πάνω από 7 κιλά στο σύνολο του αυτοκινήτου, ενώ τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας έχουν βελτιστοποιηθεί με παχύτερα υλικά. Παράλληλα περίπου 49% της κατασκευής του σώματος του νέου X-Trail είναι από υψηλής αντοχής χάλυβα, κάτι που μειώνει το βάρος κατά περίπου 90 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Αυτό κυμαίνεται από 1.580 μέχρι 1.615 κιλά (ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού και την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων) για την τετρακίνητη έκδοση και 1.500 μέχρι 1.550 κιλά για την δικίνητη.

Στο τομέα της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, η Nissan διαπρέπει με τον καλύτερο τρόπο, καθώς απέσπασε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive NIssan X-Trail62

Μηχανικά το αυτοκίνητο έχει τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς στα πλαίσια του downsizing και της συγγένειας με τη Renault, το νέο X-Trail εξοπλίζεται αποκλειστικά με τον νέο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα της γαλλικής εταιρίας. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος dCi 130 turbodiesel κινητήρας, με κωδική ονομασία R9M, όπως δηλώνει το όνομα του αποδίδει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. Έχει σχέση συμπίεσης 15,4:1, και είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους και προηγμένους κινητήρες στην κατηγορία του και διαθέτει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου αλλά και με μειωμένες εκπομπές CO2.

Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει το σύστημα χαμηλής πίεσης ανακύκλωσης των καυσαερίων, αλλά και θερμικής διαχείρισης μέσω της βαλβίδας (που κλείνει κατά τις κρύες εκκινήσεις, εμποδίζοντας το νερό να κυκλοφορεί γύρω από τους θαλάμους καύσης για ταχύτερη προθέρμανση), για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου αλλά και CO2.

Test Drive NIssan X-Trail39

Το ιαπωνικό SUV είναι διαθέσιμο σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, καθώς επίσης προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Με το νέο μοτέρ να είναι κατά πολύ καθαρότερο από τον κινητήρα του απερχόμενου μοντέλου, η έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων εκπέμπει CO2 μόλις 129 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει 141,9 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ η έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής με την τετρακίνηση και και την 7-θέσια διάταξη εκπέμπει 139 γρ/χλμ., που μεταφράζεται σε τέλη ύψους 152,9 ευρώ. Αντίστοιχα, η Xtronic έκδοση που είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με δικίνητη μετάδοση έχει εκπομπές ρύπων στα 135 γρ/χλμ. και τέλη €148,5.

Για την επίτευξη αυτών των εντυπωσιακά χαμηλών μεγεθών, οι μηχανικοί της Nissan έκαναν κάτι αρκετά περισσότερο από το να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τις επιδόσεις του κινητήρα και της μετάδοσης. Έτσι, αφετέρου βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας εκπληκτικά αποτελέσματα, και παρά το γεγονός ότι το νέο X-Trail, έχει μεγαλύτερο εμβαδόν επιφάνειας από το προηγούμενο μοντέλο, έχουν υιοθετηθεί πολλά νέα χαρακτηριστικά, προκειμένου να αντισταθμίσουν την αύξηση του μεγέθους. Για παράδειγμα, οι νέας σχεδίασης, αεροδυναμικοί πλαϊνοί καθρέπτες, το νέο σπόιλερ που καλύπτει την εξάτμιση, αλλά και τα πίσω πάνελ, συνδράμουν και αυτά ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,33 Cd.

Test Drive NIssan X-Trail03

Μπορεί οι επιδόσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο να μην είναι αυτοσκοπός, παρόλα αυτά το νέο X-Trail δε χωλαίνει αισθητά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάστηκε μόλις 11 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 186 χλμ/ώρα. Από την άλλη η εργοστασιακή μικτή κατανάλωση που δηλώνεται για την έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με τη πραγματική που είδα στο trip computer έπειτα από περίπου 1.200 χλμ να ήταν κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 60 λίτρα, μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία περίπου 800 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive NIssan X-Trail30

Όσο εντυπωσιακή ήταν η αλλαγή στο σχεδιασμό του εξωτερικού, έτσι και το εσωτερικό του νέου X-Trail διακατέχεται από αέρα ολοκληρωτικής μεταμόρφωσης. Με το που καθίσεις στο υπερυψωμένο κάθισμα η πρώτη εικόνα που αντικρίζεις είναι ένα εξαιρετικά γνώριμο ταμπλό. Οι αλλαγές σε σχέση με το Qashqai που είχαμε δοκιμάσει είναι πραγματικά ελάχιστες, και χωρίς υπερβολή θα έλεγα ότι έχει υιοθετηθεί η copy/paste τακτική.

Προφανώς υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χώρο, και μια σειρά από premium χαρακτηριστικά, που κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη, άνετη και πιο χαλαρή. Το ταμπλό πολλαπλών επιπέδων έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη σαφήνεια και την ευκολία στην οδήγηση, με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί με το πλέον εργονομικό σχεδιασμό, το σύστημα Infotainment και τους αεραγωγούς, που επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί στο δρόμο, χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του. Η οθόνη 7 ιντσών είναι υψηλής ανάλυσης και φιλοξενεί το τελευταίας γενιάς σύστημα NissanConnect, αλλά και με μια πλειάδα από χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας με smartphone.

Test Drive NIssan X-Trail69

Ο πίνακας οργάνων φιλοξενεί το σύστημα απεικόνισης των λειτουργιών υποστήριξης του οδηγού, καθώς και μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη πέντε ιντσών που βρίσκεται ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Αυτή η οθόνη εμφανίζει, μεταξύ άλλων, πληροφόρηση από τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.

Όλη η καμπίνα των επιβατών του, είναι επενδυμένη με πολύ υψηλής ποιότητας υλικά, ενώ υπάρχουν χρωμιωμένες και piano black λεπτομέρειες, όπως και δέρμα με ραφές που κάνουν αντίθεση. Η γενική εικόνα που αφήνει το εσωτερικό είναι εξαιρετική, που μαζί με την πολύ υψηλή εργονομία αποδεικνύει την εξαιρετική και μελετημένη δουλειά που έχουν ρίξει οι μηχανικοί της εταιρίας. Χαρακτηριστικά η Nissan αναφέρει ότι η επένδυση των θυρών όπως και αυτή της κεντρικής κονσόλας, είναι οκτώ φορές παχύτερη από αυτό που προσφέρει ο ανταγωνισμός, σε αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας.

Test Drive NIssan X-Trail56 Test Drive NIssan X-Trail57

Από θέμα χώρων, οι εξωτερικές διαστάσεις και το μακρύ μεταξόνιο συμβάλλουν τα μέγιστα για την καλύτερη και ανετότερη μεταφορά των επιβατών, με τη πρακτικότητα να είναι μεγάλο ατού για το νέο X-Trail. Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο για την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία κοστίζει €800. Και οι τρεις σειρές των καθισμάτων, είναι τοποθετημένες με αμφιθεατρικό τρόπο, με τα σημεία στερέωσης για τη δεύτερη και την τρίτη σειρά να είναι υψηλότερα από την πρώτη, αλλά στα δυο ανακλινόμενα καθίσματα της τρίτης σειράς καθισμάτων θα βολευτούν μόνο μικρόσωμοι ενήλικες ή παιδιά, καθώς ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετά περιορισμένος, με αυτόν για τα κεφάλα να είναι λίγο καλύτερος. Μόνο το θηριώδες Fiat Freemont, που είχαμε δοκιμάσει, είχε επαρκή χώρο στη τρίτη σειρά.

Test Drive NIssan X-Trail73

Η δεύτερη σειρά καθισμάτων διαθέτει συρόμενα και ανακλινόμενα καθίσματα, με δυνατότητες που επιτρέπουν να προσαρμοστεί στον χώρο αποσκευών, με βάση τόσο την άνεση όσο και τις ανάγκες τους, ενώ οι βαθιές πλάτες των εμπρός καθισμάτων, προσθέτουν εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών. Τέλος, στην πρώτη σειρά καθισμάτων, εσύ και ο/η συνοδηγός σου, απολαμβάνετε καθίσματα που έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση, καθώς προσφέρουν εξαιρετική υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης, μειώνοντας την κούραση στις μεγαλύτερες διαδρομές, ενώ και η πλευρική τους στήριξη είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο μεταξύ των καθισμάτων είναι αρκετά μεγάλος, και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ένα tablet 10 ιντσών, μέχρι και την Canon 60D.

Test Drive NIssan X-Trail71

Κλείνοντας τα του εσωτερικού, ξέρουμε ότι τα SUV, πλέον, εκτός από άνετους χώρους προσφέρουν και πολλές λύσεις για την τοποθέτηση των μικροαντικειμένων. Το X-Trail διαθέτει διπλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών, που παρέχει εννέα δυνατούς συνδυασμούς αποθήκευσης. Παράλληλα, για την πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών, παρέχεται η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα, ακόμα και με τηλεχειρισμό. Η χωρητικότητα του αν παραγγείλεις την 5-θέσια διάταξη φτάνει τα 550 λίτρα, με την 7-θέσια διάταξη πέφτει στα 445, ενώ όταν είναι ανασηκωμένη η τρίτη σειρά καθισμάτων, αυτή φτάνει τα 135 λίτρα. Εντυπωσιακό όμως είναι το νούμερο των 1.982 λίτρων, όταν αναδιπλωθούν όλα τα καθίσματα.

Test Drive NIssan X-Trail35

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η πολύ μεγάλη, ηλεκτρική πανοραμική οροφή επιτρέποντας στο φυσικό φως να διεισδύσει να φωτίσει τις σκουρόχρωμες ταπετσαρίες. Ανοίγει μέχρι τη μέση, παρέχοντας με αυτό τον τρόπο περισσότερο εξαερισμό, και διάθεση για παιχνίδι, αν και μειώνει αισθητά τον “αέρα” από τα κεφάλια της μεσαίας σειράς καθισμάτων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test Drive NIssan X-Trail38 Test Drive NIssan X-Trail37

Το νέο Nissan X-Trail προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Energy, το Acenta και το Techna. H τιμής της βασικής προσθιοκίνητης έκδοσης ξεκινάει από €28.390 χωρίς απόσυρση και πέφτει στα €26.960 με το όφελος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το τετρακίνηση 7-θέσιο Accenta Con με χειροκίνητο κιβώτιο με τη τιμή να ανέρχεται στα €35.440, ενώ με το όφελος απόσυρσις πέφτει στα €34.010 και διαθέτει το Nissan SafetyShield που απαρτίζεται από το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, την υποστήριξη προσοχής του οδηγού, το σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, τη προειδοποίηση απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, τη προειδοποίηση τυφλού σημείου, το σύστημα ανίχνευσης κινούμενων εμποδίων και τη υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων.

Test Drive NIssan X-Trail46

Test Drive NIssan X-Trail64 Test Drive NIssan X-Trail65

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική ήδη έκδοση και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, Chassis Control (με Active Engine Brake, Active Trace Control & Body Motion Control), air-condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, cruise control και περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ζάντες αλουμινίου, φώτα ημέρας LED, πέντε ιντσών έγχρωμη οθόνη, Bluetooth με μικρόφωνο, hill start assist, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα, καθώς και ένα σύστημα διαχωρισμού των αποσκευών.

Τέλος, αν θελήσεις το αυτόματο κιβώτιο CVT θα πρέπει να πληρώσεις 1.900 ευρώ, και όπως προείπα είναι διαθέσιμο μόνο σε 4×2 μετάδοση. Περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές του X-Trail μπορείς να βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Test Drive NIssan X-Trail06

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα γράψεις θα καταλάβεις την επιλογή της ιαπωνικής εταιρίας να μετατρέψει το X-Trail σε ένα πολύ πιο φιλικό και άνετο αυτοκίνητο προορισμένο περισσότερο για καθημερινές μετακινήσεις. Έχει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ποιότητας κύλισης, με εκπληκτική ηχομόνωση κυρίως από το δρόμο, καθώς από τον κινητήρα δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια, με αυτόν να μην είναι καθόλου θορυβώδης. Δε θα πω ότι δεν καταλαβαίνεις ότι είναι πετρελαιοκινητήρας, αλλά έχει εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία, χωρίς την παραμικρή ύπαρξη κραδασμών.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο φωνάζει με σθένος την καταγωγή του και είναι αδιαμφισβήτητα προσανατολισμένο στις άνετες μετακινήσεις. Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό ανεξαρτήτου ταχύτητας, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να λάμπουν δια της απουσίας τους, όπως επίσης και η όποια ευαισθησία σε ανέμους. Όταν θελήσεις να κινηθείς σε επαρχιακή οδό ή σε μια ορεινή διαδρομή, το αμάξωμα θα εμφανίσει αναπόφευκτα κλίσεις, χωρίς όμως να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου, ή να μειώνεται η ασφάλεια των επιβατών, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών διαστάσεων 225/65 της Yokohama είναι υψηλά. Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πολύ καλή, τόσο από άποψη κραδασμών, όσο και ηχητική και σίγουρα συμβάλλουν το ψηλό προφίλ των ελαστικών με τις 17άρες ζάντες, καθώς στις 19άρες με το 55άρι θα είναι σίγουρα διαφορετικά. Η διάταξη της ανάρτησης είναι συμβατική για τέτοιου είδους μοντέλα, και στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω ανεξάρτητοι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Σε γενικές γραμμές το αμάξωμα δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, χάρη και στο σύστημα ελέγχου πλαισίου Nissan Chassis Control, δίνοντας την αίσθηση sedan αυτοκινήτου, χωρίς όμως να κρύβει το βάρος του σε όποιον προσπαθήσει να το οδηγήσει στα όριά του, αν και επουδενί δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο.

Test Drive NIssan X-Trail17

Από την άλλη, το X-Trail είχε χτίσει σοβαρό όνομα για τις εκτός δρόμου ικανότητες του, και ήταν αυτοκτονικό να μην υπάρχουν και στη τρίτη γενιά. Έτσι, οι εκδόσεις 4×4 εφοδιάζονται με το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης της Nissan, ALL MODE 4×4-i. Το σύστημα ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής κίνησης μεταξύ των δύο τροχών, αυτόματης λειτουργίας ή λειτουργίας Lock, για μόνιμη τετρακίνηση.

Test Drive NIssan X-Trail40

Στη λειτουργία Auto, το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα και τη ροπή του κινητήρα, προλαμβάνοντας έτσι το σπινάρισμα των τροχών και κατανέμοντας τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με τις ανάγκες (από 100%-0% έως και 50%-50%) σε ταχύτητες έως και 80 χλμ/ώρα. Πάνω απ’αυτή την προαναφερόμενη ταχύτητα , το σύστημα αντιδρά σε εκδήλωση σπιναρίσματος, μετατοπίζοντας την κίνηση στον πίσω άξονα έως ότου αποκαταστήσει την πρόσφυση.

Test Drive NIssan X-Trail12

Όταν κινείσαι σε χαμηλές ταχύτητες ή θες να κάνεις σοβαρό off-road κλειδώνει ισόποσα τη κατανομή και μπορεί να πάει εύκολα εκεί που δύσκολα θα σκεφτόσουν να πας με ένα απλό crossover. Έτσι, με το διακόπτη στη λειτουργία Lock, που δίνει στο X-Trail τη δυνατότητα μόνιμης τετρακίνησης, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, τα καλά ελαστικά, η γωνία προσέγγισης 18,1 μοιρών και αποφυγής 26,5 μοιρών αποδεικνύουν ότι παρά τον πιο soft συνολικό του χαρακτήρα, είναι αρκετά ικανό και εκτός δρόμου. Δεν είναι το σκληροτράχηλο off-road του παρελθόντος, καθώς δεν έχει ούτε τα κατάλληλα ελαστικά, αλλά ούτε και ο συμπλέκτης του επιτρέπουν για το κάτι παραπάνω. Τέλος, σύμφωνα με την εταιρία το αυτοκίνητο μπορεί να περάσει από λιμνάζοντα νερά βάθους μέχρι και 35 εκατοστών.

Test Drive NIssan X-Trail09

Όπως προείπα, σε καθημερινή χρήση είναι άνετο και φιλικό προς τον οδηγό, αν και τα 11,2 μέτρα του κύκλου στροφής, αλλά και οι αυξημένες του εξωτερικές διαστάσεις, θα δυσκολέψουν σίγουρα τη συνεχή χρήση στην πόλη. Ο κινητήρας του δένει αρμονικά με το πλαίσιο, χαρίζοντας τον κατάλληλο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, διαθέτοντας από πολύ χαμηλά αρκετή ροπή για ξένοιαστες διαδρομές. Δεν υπάρχει ενοχλητικό ξέσπασμα δύναμης, όντας άκρως γραμμικός, με το 6άρι κιβώτιο να έχει λίγο χαλαρή αίσθηση, όπως ομοίως και το σύστημα διεύθυνσης. Αλλά δικαιολογούνται από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ και φρένα του είναι ιδιαίτερα δυνατά και σταθερά σε διάρκεια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test Drive NIssan X-Trail61

Ο στόχος της Nissan με το νέο X-Trail ήταν να προσεγγίσει νέο κοινό που ενδιαφέρεται για ένα πλούσιο τεχνολογικά, υπερσύγχρονο, μοντέρνο, μεγάλων διαστάσεων SUV, χωρίς να στερείται περιπετειώδεις ανησυχίες. Είναι δεδομένο ότι δεν είχαν στο μυαλό τους να εξελίξουν σε νέο επίπεδο το παλιότερο X-Trail, αλλά πήραν την άκρως επιτυχημένη συνταγή του Qashqai και την τροποποιήσαν δεόντως. Αυτός είναι και ο λόγος που αυτομάτως έχει διευρύνει το αγοραστικό του κοινό, με τον σύγχρονο χαρακτήρα του να είναι αυτός που γνωρίζει ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία.

Γενικά ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα που έχω οδηγήσει, παρά του ότι έχει χάσει το χαρακτήρα του καθαρόαιμου τετρακίνητου, έχοντας μεταλλαχτεί σε σύγχρονο SUV. Το νέο X-Trail έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με τα Qashqai και Juke τη γκάμα των crossover της Nissan, διαθέτοντας πολλά όπλα στη φαρέτρα του, όπως το πολύ καλό επίπεδο πρακτικότητας που του προσφέρει η 7-θέσια διάταξη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]