European Automobile Dealerships As Ukraine Crisis Affects Russian Vehicle Market

Με την αξία του Ρωσικού ρουβλιού να έχει μειωθεί κατά 50% μέσα στο 2014 και την Ρωσική αγορά να συρρικνώνεται μέρα με την ημέρα, οι κατασκευαστές κάνουν ότι μπορούν για να περιορίσουν τις απώλειες τους εκεί.

Για παράδειγμα, η Nissan αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές στα μισά μοντέλα της κατά 5-8% και να σταματήσει να παίρνει παραγγελίες για κάποια άλλα. Και όλα αυτά, ενώ ο Ghosn θέλει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Renault-Nissan στη Ρωσία από το 35% που είναι τώρα, στο 40%. Βέβαια, ο Carlos Ghosn εμφανίζεται ρεαλιστής αλλά ταυτόχρονα αισιόδοξος αφού από τη μία δηλώνει πως “όταν το ρούβλι πέφτει, είναι σφαγή για όλους […] ο κόσμος χάνει λεφτά, όλοι οι κατασκευαστές χάνουν λεφτά” ενώ από την άλλη είναι σίγουρος πως η Ρωσική αγορά θα σταθεροποιηθεί σύντομα.

Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε, η Nissan ανακοίνωσε πως θα διπλασιάσει την παραγωγή στο εργοστάσιο της Αγ. Πετρούπολης, όπου μεταξύ άλλων 4 μοντέλων θα παράγεται και το νέο X-Trail, στα 100.000 αυτοκίνητα. Η αύξηση της παραγωγής, είναι μέρος μίας επένδυσης ύψους €167 εκατομμυρίων που θα δημιουργήσει 1.500 νέες θέσεις εργασίας. Στόχος της Nissan, είναι να αυξήσει την παραγωγή στην Ρωσία σε τέτοιο σημείο, όπου μέχρι το 2016, το 90% των αυτοκινήτων που θα πουλά εκεί, να παράγεται τοπικά. Παράλληλα, δήλωσε πως θα επανεπενδύει το 90% των κερδών της για να συνεχίσει να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και να τονώσει την οικονομία.