[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_25

Είσαι Ευρωπαίος, αλλά σ’αρέσουν τα μοντέλα της Dodge. O Marchionne σε σκέφτηκε και βάφτισε το Dodge Journey για την Ευρωπαϊκή αγορά Fiat Freemont. Οι λόγοι πίσω από την απόφαση του Groupo είναι απλοί. Το μοντέλο πληροί τα απαραίτητα Euro-Specs και υπήρχε η ανάγκη να βρεθεί αντικαταστάτης για το Fiat Ulysse και το Croma που όπως και να το κάνουμε οι πωλήσεις τους δεν ήταν εντυπωσιακές. Τώρα θα σκέφτεσαι ότι είναι πολύ…αμερικάνικο για τα ευρωπαϊκά στερεότυπα, πόσο μάλλον για να το πουλήσουν για Fiat και θα έχεις δίκιο!

Γι αυτό και οι Ιταλοί του Centro Stile προσπάθησαν και το βελτίωσαν στα σημεία. Έτσι, σχεδίασαν νέους προφυλακτήρες, νέα γρίλια και LED πίσω φωτιστικά σώματα για να το φέρουν στη γραμμή της Fiat, ενώ αλλαγές φέρει και η ανάρτηση, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των δρόμων της Γηραιάς Ηπείρου, σε σχέση με τις αχανέστατες λεωφόρους των Αμερικάνικων Πολιτείων.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το Dodge Journey παρουσιάστηκε στα μέσα του 2008 και το σχέδιο του είναι αποτέλεσμα του επικεφαλής σχεδιασμού της Chrysler, Ryan Nagode, ενώ βασίζεται σε μια εξελιγμένη πλατφόρμα του Dodge Avenger.

Το 2011 το Journey υπέστη ένα μικρής έκτασης facelfit, και με την εξαγορά της Chrysler από τον όμιλο της Fiat να δίνει τη δυνατότητα για πολλές συνέργειες, για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τεχνολογίας και για την παρουσίαση νέων μοντέλων, ακόμα και σε κατηγορίες στις οποίες οι δύο όμιλοι δεν έχουν ιδιαίτερη παράδοση, το Fiat Freemont έγινε ο πρώτος καρπός της παραπάνω συνεργασίας. Το πρωτοείδαμε στην έκθεση της Γενεύης το 2011, με το όνομα του να δημιουργεί μια αίσθηση ελευθερίας, της περιπέτειας και της δυνατότητας αντιμετώπισης οποιουδήποτε προβλήματος μπορεί να εμφανιστεί στην καθημερινότητα. Η ταυτότητα του Freemont συνδυάζει ένα πολυτελές πολυχρηστικό SUV, λόγω της εμφάνισης, των διαστάσεων, των τεχνικών προδιαγραφών του και της επιλογής 4Χ4, με χαρακτηριστικά πολυμορφικών και των station wagon, λόγω των μεγάλων εσωτερικών χώρων, των 7 θέσεων, των διαφόρων «έξυπνων» λύσεων τοποθέτησης μικρών και μεγάλων αντικειμένων, του μεγάλου χώρου αποσκευών και της δυνατότητας αναδίπλωσης των καθισμάτων.

Test_Drive_Fiat_Freemont_81

Σύμφωνα με την Fiat, το Freemont έχει ως στόχο να καλύψει τις ποικίλες ανάγκες των οικογενειών και εκείνες όσων αναζητούν ένα ευρύχωρο, άνετο και ευέλικτο όχημα για την εξυπηρέτηση των ξέφρενων ρυθμών της καθημερινής ζωής ή του ελεύθερου χρόνου του Σαββατοκύριακου και μπορώ να πω ότι στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του τίκαρε όλα τα παραπάνω, καθώς όπως θα δεις και από τις φωτογραφίες δεν είχε κανένα πρόβλημα για εξόρμηση στα χιόνια (ναι ο Παρνασσός είχε λίγα το Πάσχα).

Οι Ευρωπαίοι το αγκάλιασαν, με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει τις 50.000, ενώ παγκοσμίως πάνω από 500.000 Freemont και Journey έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η χαμηλή τιμή του, αφού το αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Toluca στο Μεξικό (στο ίδιο που κατασκευάζεται και το 500 για την Αμερικανική αγορά) και εισάγεται στην Ευρώπη χωρίς δασμούς και έτσι μπορεί να έχει σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνετο στον ανοιχτό δρόμο
  • Σύγχρονο εσωτερικό
  • Απεριόριστοι χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Όχι καθαρόαιμο εκτός δρόμου
  • Κάκιστο αυτόματο κιβώτιο

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_05

Το Freemont φωνάζει από μακριά το μέγεθος τους, τις ογκώδης διαστάσεις του και τον boxy σχεδιασμό με τις καθαρές σχεδιαστικές του γραμμές. Διαθέτει άφθονες ακμές, μεγάλους θόλους τροχών και αντίστοιχους τροχούς, αλλά και μεγάλη απόσταση από το έδαφος (183 χλστ.), χαρίζοντας του έτσι ελευθερία κινήσεων. Οι δυναμικές “μυώδεις” γραμμές του, δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία πως πρόκειται για ένα καθαρόαιμο SUV, αλλά δε συνάδουν καθόλου με τη σχεδιαστική ταυτότητα της ιταλικής εταιρίας, κάτι που αναπόφευκτα σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα το αναγνωρίσει για Fiat το μη έμπειρο μάτι. Παρόλα αυτά, το σύνολο με τις 19άρες ζάντες αλουμινίου, τις μπάρες οροφής, τη πίσω αεροτομή, τα πίσω σκούρα κρύσταλλα και άλλες λεπτομέρειες ενισχύουν το κύρος και την αισθητική, που θέλει να του χαρίσει η ιταλική εταιρία.

Test_Drive_Fiat_Freemont_09

Το μήκος του φτάνει τα 4.888 χλστ., το πλάτος του τα 1.878 χλστ, το ύψος του τα 1.791 χλστ, ενώ το μεταξόνιο του είναι 2.890 χλστ. Τα παραπάνω νούμερα, εκτός του ότι το κάνουν αρκούντως επιβλητικό, εγγυώνται μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία, με το μεταξόνιο να είναι υπεύθυνο για τη μετατροπή του σε μικρό λεωφορείο και άνετη μετακίνηση 7 ατόμων ή σε εξοχικό με ρόδες με αχανέστατο χώρο για πράγματα. Ο λόγος είναι ότι ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται από 145 λίτρα στην 7-θέσια διάταξη, σε 540 όταν βυθίσεις στο πάτωμα τη τελευταία σειρά θέσεων, και φτάνει τα 1461 λίτρα σε…2-θέσια διάταξη, όπου με ένα στρωματάκι κοιμούνται άνετα δύο άτομα καθώς δημιουργείται μια εντελώς flat επιφάνεια.

Κλείνοντας τα περί αυτοκινήτου, το Freemont έχοντας πάρει σαν Journey, πολύ καλή βαθμολογία στα τεστ πρόσκρουσης του αμερικάνικου οργανισμού NHTSA, δεν αντιμετώπισε δυσκολία στα να κατακτήσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP, με ικανοποιητική βαθμολογία σε όλους τους επιμέρους τομείς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_91

Για τη κίνηση του, ενώ θα περίμενες κάτω από το καπό να βρίσκεται κάποιος θηριώδης Pentastar 3,6 λίτρων (με αυτόν που εφοδιάζεται στην Αμερική), η λύση που επιλέχθηκε ήταν πιο κοντά στα Ευρωπαϊκά δεδομένα αλλά και εύκολη για τους Ιταλούς, αφού ο κινητήρας είναι από την FPT (Fiat PowerTrain Technologies)! Αυτός δεν είναι άλλος από έναν 2,0-λιτρο (1.956 κ.εκ) τετρακύλινδρο Multijet ΙΙ diesel κινητήρα με άμεσο ψεκασμό “Common Rail”, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και υδραυλικά ωστήρια, με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας και κεντρικά τοποθετημένο intercooler. Η απόδοση του είναι 170 άλογα στις 4.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φτάνει τα 350 Nm πλήρως διαθέσιμα από τις 1.750 έως 2.500 σ.α.λ., ικανά να κινήσουν απλά αξιοπρεπώς το βάρους 2004 κιλών αμάξωμα. Έτσι, για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11,1 δευτ. (2 άτομα + 20 κιλά), ενώ η τελική του ταχύτητα θα φτάσει τα 190 χλμ/ώρα. Πληροί τις προδιαγραφές του Euro5, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 194 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €494,70. Από θέμα κατανάλωσης, η μέση μικτή που ανακοινώνει το ιταλικό εργοστάσιο είναι 7,3 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική που έγραψε το trip computer στα σχεδόν 1500 χλμ να είναι 9, 3 λίτρα/100 χλμ. Πολλά από τα χιλιόμετρα έγιναν σε εθνική οδό όπου εκεί το “ιταλικό” αυτοκίνητο “έκαιγε” σχεδόν 8 λίτρα/100χλμ με προϋπόθεση τη ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 130 χλμ/ώρα. Σε ότι αφορά το ρεζερβουάρ του, αυτό χωρά 77,6 λίτρα πετρελαίου και με 9,3 λίτρα μέση κατανάλωση ανά 100 χλμ, σημαίνει πως μπορείς να διανύσεις κοντά στα 835 χλμ.

Test_Drive_Fiat_Freemont_63 Test_Drive_Fiat_Freemont_64

Και αν οι 170 ίπποι μπορεί να σου φάνηκαν λίγοι (που δεν είναι, καθώς του χαρίζει καλές ρεπρίζ), το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, προέλευσης και κατασκευής Chrysler, είναι αυτό που αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα στο Freemont, όπως θα αναλυθεί και παρακάτω. Η κίνηση περνάει μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης σε όλους τους τροχούς. Αυτό διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο που χρησιμοποιεί αισθητήρες ολίσθησης για να ανιχνεύσει την πρόσφυση κάθε τροχού και να αποφασίσει πότε να μεταφέρει την κατάλληλη ροπή στους πίσω τροχούς. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μειωμένη πρόσφυση στους τροχούς (σε εδάφη με λάσπη, χιόνι, πάγο, νερό) ρυθμίζει τη μεταφορά ροπής με τη χρήση ελεγχόμενης σύζευξης (ΕCC) για να εξασφαλίσει μέγιστη πρόσφυση και απρόσκοπτη οδήγηση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το Freemont είναι ένα μπροστοκίνητο όχημα κάτι που σημαίνει ότι έχει μειωμένη κατανάλωση μέσω των μικρότερων τριβών, αφού η τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητη. Επιπλέον, η παραπάνω λύση τετρακίνησης (ECC) καθιστά το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο, πιο ακριβές και πιο φθηνό, από ένα αντίστοιχο σύστημα Viscous ή Torsen.

 

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]Test_Drive_Fiat_Freemont_70

Ανοίγεις την πόρτα και βλέπεις ένα πολυτελέστατο σαλόνι να σε περιμένει. Οι διαφορές με το “αδερφό” Journey δεν είναι μεγάλες και ο σύγχρονος σχεδιασμός του, μαζί με τα μαλακά πλαστικά και τα υλικά υψηλής ποιότητας, συναρμολογημένα σωστά, χαρίζουν στους επιβάτες ένα όμορφο, άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον. Στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του εσωτερικού περιλαμβάνεται και το οδηγοκεντρικό ταμπλό με ασημένιες και χρωμιωμένες λεπτομέρειες , οι οποίες κάνουν όμορφη αντίθεση με το μαύρο πλαστικό, προσδίδοντας μια στιλιστική νότα.

Test_Drive_Fiat_Freemont_37 Test_Drive_Fiat_Freemont_74

Ο σχεδιασμός του ταμπλό επουδενί δε φωνάζει Fiat, αλλά αυτό δεν ξενίζει στο μάτι καθώς έχει ευρωπαϊκή αισθητική. Η εργονομία του είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα και δεν απαιτεί πολύ χρόνο ώστε να προσαρμοστείς πλήρως και να απομνημονεύσεις τις λειτουργίες του. Τη παράσταση, όμως, κλέβει η οθόνη αφής των 8,4 ιντσών, τοποθετημένη στο σωστό ύψος στη κεντρική κονσόλα. Μέσω αυτής ελέγχεις τα πάντα, από το ηχοσύστημα και το σύστημα πολυμέσων, μέχρι τα θερμαινόμενα καθίσματα, το τριζωνικό κλιματισμό και το navigation. Πλεονασματικοί κρίνονται οι διακόπτες που υπάρχουν ακριβώς κάτω από την οθόνη, οι ρυθμίσεις περισσότερων εκ των οποίων βρίσκονται και στην οθόνη. Ιδιαίτερη μνεία χρίζει και το εξαιρετικό σε απόδοση ηχοσύστημα της Alpine με πολύ καθαρό, μεστό και δυνατό ήχο.

Test_Drive_Fiat_Freemont_33 Test_Drive_Fiat_Freemont_66

Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά το μεγαλύτερο ατού του Freemont είναι οι διαθέσιμοι χώροι και η ευμεταβλητότητα των καθισμάτων. Συνολικά 32 διαφορετικές ρυθμίσεις δέχονται τα καθίσματα που θα ικανοποιήσουν με το παραπάνω κάθε απαίτηση οικογενειάρχη, ενώ θα αποτελέσει και τη χαρά μιας παρέας.Όπου και να ακουμπήσεις στην καμπίνα θα βρεις δέρμα, ενώ τα καθίσματα του οδηγού/συνοδηγού παραπέμπουν σε πολυθρόνες σαλονιού όπου με το παχύ υποβραχιόνιο, κάθεσαι αναπαυτικά και απολαμβάνεις τα μεγάλα ταξίδια. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, με την πανοραμική ορατότητα να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.

Test_Drive_Fiat_Freemont_53 Test_Drive_Fiat_Freemont_56

Η πρόσβαση στη μεσαία και τελευταία σειρά γίνεται πολύ εύκολα, καθώς οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών βοηθώντας έτσι τον χειρισμό των καθισμάτων. Κάθε ένα από αυτά της δεύτερης σειράς σύρεται αυτόνομα εμπρός/πίσω και θα φιλοξενήσει άνετα τρία άτομα, αν και η οθόνη που βρίσκεται στον ουρανό για την διασκέδαση των επιβατών περιορίζει λίγο τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια.

Test_Drive_Fiat_Freemont_48 Test_Drive_Fiat_Freemont_50

Τα δύο ακριανά καθίσματα μπορούν να εξοπλιστούν με ενσωματωμένο booster, που ουσιαστικά πρόκειται για ενσωματωμένο παιδικό καθισματάκι. Τέλος, περνώντας στη τελευταία σειρά με όχι ιδιαίτερες παραχωρήσεις θα βολευτούν 2 σχετικά μικρόσωμοι ενήλικες.

Test_Drive_Fiat_Freemont_52 Test_Drive_Fiat_Freemont_59

Για τους διαθέσιμους αποθηκευτικούς χώρους μπορώ να σε κουράσω αναφέροντας τους, έναν-έναν, αλλά θα σε παραπέμψω στις φωτογραφίες για να δεις ότι μπορείς να βρεις ακόμα και εκεί που δε φαντάζεσαι, με το αίσθημα της πρακτικότητας να φτάνει σε δυσθεώρητα ύψη από το γεγονός ότι υπάρχουν 25 διαφορετικοί αποθηκευτικοί χώροι, που θα σε κάνουν να ξεχνάς που έχεις αφήσει τι. Χαρακτηριστικοί είναι αυτοί στο πάτωμα στα πόδια των επιβατών της μεσαίας σειράς, αυτός κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ενώ στο χώρο αποσκευών εκτός από τους διάφορους κρυφούς χώρους και πρίζες ρεύματος, υπάρχει και επαναφορτιζόμενος φακός! Κάπως έτσι εξηγείται πως στις αμερικάνικες ταινίες όταν ο πρωταγωνιστής χάνεται στο δάσος, έχει πάντα έναν φακό που θα τον σώσει! Όπως προείπα, στην οροφή εκτός από την οθόνη του multimedia συστήματος, υπάρχει και το σετ χειριστηρίων του κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες καθώς και τους αντίστοιχους αεραγωγούς.

Test_Drive_Fiat_Freemont_79 Test_Drive_Fiat_Freemont_68

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_51

Και πάμε στο χρώμα του χρήματος, που αποτελεί άλλο ένα αβαντάζ του Freemont σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το Freemont προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, που χρησιμοποιούν τον 2,0-λιτρο diesel MultiJet II των 170 ίππων. Η πρώτη (Urban) είναι προσθιοκίνητη, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και εξαιρετικά πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, Keyless Entry και εκκίνηση κινητήρα με κουμπί, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, τηλεχειρισμό κεντρικού κλειδώματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ράγες οροφής, φιμέ πίσω κρύσταλλα, cruise control, ηχοσύστημα RadioCD/MP3/DVD Player με οθόνη αφής 8,4” και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ανοιχτής συνομιλίας μέσω Bluetooth, θύρα USB & Aux, προβολείς ομίχλης, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, συναγερμό, ζάντες αλουμινίου 17”, μπάρες οροφής, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και πολλά άλλα, με το κόστος της να ανέρχεται στα €32.950, όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €30.150, ενώ με τη τρέχουσα προωθητική προσφορά της Fiat (-€2.000), η τιμή μειώνεται στα €28.150.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ακριβότερη έκδοση Lounge και κοστίζει €37.950, με €1.000 επιπλέον για το μεταλλικό κόκκινο Charleston χρώμα. Με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά, η παραπάνω τιμή πέφτει στα €33.150 με τον εξοπλισμό του πρακτικά να περιλαμβάνει τα πάντα. Έτσι, επιπλέον της Urban διαθέτει σύστημα ενεργούς τετρακίνησης, που αναλύει συνεχώς τις συνθήκες οδήγησης και πρόσφυσης και κατανέμει αντίστοιχα τη ροπή στους δύο άξονες (μέχρι 50% στον πίσω άξονα), αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, δερμάτινο σαλόνι, πίσω κάμερα στάθμευσης, ηλεκτρικό καθίσματα εμπρός, ηλεκτρονικό σύστημα πλοήγησης Garmin, 6 ηχεία με subwoofer και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με ελαστικά 225/55, ηλιοροφή, σύστημα multimedia κ.α. Περιττό να αναφέρω ότι για να επιτύχει τα 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών ασφάλειας EuroNCAP, διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό του όλα τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που αρμόζουν σε αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας. Αυτά είναι το σύστημα αποφυγής τραυματισμού πεζών Active Hood, 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα σε όλα τα καθίσματα, ESP, Hill Holder, TPMS (Tire Pressure Monitoring System για την παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών), Roll over Mitigation (για τον εντοπισμό τάσης ανατροπής και την αποφυγή της με τη βοήθεια του επιλεκτικού φρεναρίσματος των τροχών από το ESP), TSC (Trailer Sway Control για τον καλύτερο έλεγχο ρυμουλκούμενου, με τη συνεχή καταγραφή της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και τον έλεγχο της πρόκλησης απώλειας ευστάθειας από το ρυμουλκούμενο με τη βοήθεια επιλεκτικού φρεναρίσματος των τροχών από το ESP), Child Booster (ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα για παιδιά πίσω από τον οδηγό).

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_10
Για να ταιριάξει η Fiat ένα αμερικάνικων προδιαγραφών αυτοκίνητο στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, εξέλιξε το αυτοκίνητο έπειτα από εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων. Έτσι τα αμορτισέρ και ελατήρια έγιναν πιο σφιχτά ενώ διαφορετική είναι η γεωμετρία της ανάρτησης και τα σινεμπλόκ πιο σκληρά.

Test_Drive_Fiat_Freemont_87

Στο εμπρός άξονα συναντάμε ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson με κάτω κρεμαστά ψαλίδια στηριγμένα σε ένα υποπλαίσιο, αντιστρεπτική δοκό συνδεδεμένη στα αμορτισέρ, ενώ πίσω υπάρχει πολλαπλών συνδέσμων με υποπλαίσιο, αλουμινένια μπράτσα και αντιστρεπτική δοκό. Ανεπηρέαστο δεν έχει μείνει ούτε το τιμόνι, όπου οι μηχανικοί της Fiat το έκαναν αρκετά άμεσο και ακριβές για τα δεδομένα του όγκου του αυτοκινήτου. Έτσι με 11,6 μέτρα διάμετρο κύκλου στροφής, παρά τον μήκος του θα καταφέρει να ελιχθεί σχετικά άνετα.

Test_Drive_Fiat_Freemont_84

Το Freemont στο δρόμο απορροφά με ευκολία όλες τις ανωμαλίες, καταβροχθίζοντας κυριολεκτικά τα σαμαράκια. Είναι πολύ άνετο στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στις στροφές θα πάρει αναπόφευκτα κλίσεις, χωρίς να φοβίζουν καθώς βρίσκονται σε λογικά πλαίσια. Στις συνεχείς μεταφορές βάρους παρά το υψηλό κέντρο βάρους δε θα το νιώσεις “πλαδαρό” και μόνο μετά από αρκετή πίεση θα δυσανασχετήσει. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, κυρίως χάρη στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων που κρατά τους τροχούς σε συνεχή επαφή με τον δρόμο, και εμφανίζει την τυπική υποστροφική συμπεριφορά ενώ όταν παρεκτραπείς θα επέμβει γρήγορα το ESP.

Test_Drive_Fiat_Freemont_27

Πίσω από τις ζάντες κρύβονται μεγάλα φρένα διαστάσεων 302 και 305 χλστ. αντίστοιχα για τον εμπρός και πίσω άξονα, όπου επιβραδύνουν χωρίς κανένα πρόβλημα το ογκώδες αμάξωμα. Η αίσθηση του πεντάλ δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, καθώς έχει ένα μικρό νεκρό σημείο στην αρχή και μετά αρχίζει η ουσιαστική πίεση των δαγκάνων.

Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση (από δρόμο και αέρα) είναι υψηλού επιπέδου με μόνη παραφωνία το κλασικό κροτάλισμα των ιταλικών κινητήρων, ειδικά αν τον πιέσεις πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. Η ροπή του κινητήρα από χαμηλά βοηθάει μέσα στη πόλη ώστε να τραβήξει το αυτοκίνητο , αλλά το κιβώτιο θα κρατήσει σε αρκετές περιπτώσεις αδικαιολόγητα τη ταχύτητα και κατ’επέκταση ψηλά τις στροφές. Μοναδική λύση είναι η χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ, αν και πάλι δεν είναι πάντα υπάκουο. Αντίθετα στον αυτοκινητόδρομο θα επιλέξει γρήγορα την 6η σχέση και θα κρατήσει χαμηλά τις στροφές για καλύτερη οικονομία, αν και το kick down του θα ενοχλήσει σε ενδεχόμενο προσπέρασμα.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου γεμίζει αυτοπεποίθηση για εκτός δρόμους διαδρομές με την “on demand” τετρακίνηση να σε ξελασπώνει από μικρές δυσκολίες. Δεν ενδεικνύεται όμως για πολλά, καθώς τόσο οι μεγάλοι πρόβολοι, όσο και τα ασφάλτινα ελαστικά με τις μεγάλες ζάντες θα σε κρατήσουν από το να του βάλεις “δύσκολα”.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test_Drive_Fiat_Freemont_15

Αν ανήκεις σε εκείνους τους ανθρώπους που θα ήθελαν σήμερα να αγοράσουν ένα μεγάλο SUV, το Fiat Freemont θα πρέπει να βρίσκεται μέσα στις επιλογές σου. Το Ιταλοαμερικάνικο SUV απευθύνεται ταυτόχρονα, τόσο στους αγοραστές της κατηγορίας, λόγω της εμφάνισης, των διαστάσεων, των τεχνικών προδιαγραφών του και της επιλογής 4Χ4, όσο και σε εκείνους των πολυμορφικών και των station wagon, λόγω των μεγάλων εσωτερικών χώρων, των 7 θέσεων, των διαφόρων «έξυπνων» λύσεων τοποθέτησης μικρών και μεγάλων αντικειμένων, του μεγάλου χώρου αποσκευών και της δυνατότητας αναδίπλωσης των καθισμάτων.

Μπορεί να κινηθεί με περίσσεια άνεση στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους, αλλά παρότι δεν έχει κατασκευαστεί ώστε το βουνό να είναι το δεύτερο σπίτι του, δεν θα πει όχι αν κάποια στιγμή θελήσεις να κάνεις μια εξόρμηση σε μια εκτός δρόμου διαδρομή. Με χώρους για μετακόμιση, το Freemont, μπορεί να μεταφέρει με άνεση μια πολυπληθής οικογένεια με τις αποσκευές τους, με την προσφερόμενη άνεση να διαθέτει μια αμερικάνικη νότα, κάνοντας το, τόσο διαφορετικό, από ότι έχουμε συνηθίσει στην Ευρώπη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

FREEMONT 2.0 MTJ 170hp 4×4 LOUNGE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro5+ με DPF
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός 1956
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 170 (125) / 4000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 350 (35,7) / 1750 – 2500 σ.α.λ.
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής με υδραυλικά ωστήρια
Σχέση συμπίεσης 16.5:1
Τροφοδοσία καυσίμου Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας και intercooler
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m) 11.6
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά) 11.1
Μέγιστη Ταχύτητα: Km/h 184
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 60
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2890
Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm) 1571/1582
Μήκος / Πλάτος /Υψος (mm) 4888/1878/1745 (με μπάρες)
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) 145 (7 θέσεις) / 540 (5 θέσεις) / 1461 (2θέσεις)
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm D302 αεριζόμενοι
Πίσω: Ø mm D305 αεριζόμενοι
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson με κάτω κρεμαστά ψαλίδια στηριγμένα σε ένα υποπλαίσιο, αντιστρεπτική δοκό συνδεδεμένη στα αμορτισέρ
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων με υποπλαίσιο, αλουμινένια μπράτσα και αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ζάντες αλουμινίου 225/55 R19 99Η
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (κιλά) 2004
Μέγιστο Ρυμουλκούμενο Φορτίο (κιλά) 1100 (με φρένα) 450( χωρίς φρένα)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 77.6
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 1999/100)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 6.0
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 9.6
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 194
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 7.3
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Αυτόματο 6 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση Εμπρός (4Χ2) / στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρομαγνητικό σύνδεσμο (4Χ4)

[/nextpage]