DLF_6591

Απ’ όσο γνωρίζουμε, κατασκευάστηκαν 106 McLaren F1 και από αυτές, οι 100 υπάρχουν ακόμα.

Το πρώτο πρωτότυπο, καταστράφηκε στη Ναμίμπια. Η XP2 χρησιμοποιήθηκε για crash tests ενώ οι υπόλοιπες 4 F1 καταστράφηκαν στα χέρια των ιδιοκτητών τους, τις εποχές που η αξία του αυτοκινήτου είχε πέσει στην αρχική τιμή πώλησης – τώρα, οι F1 πωλούνται για 8+ εκατομμύρια.

Την συντήρηση των F1, έχει αναλάβει πλέον το McLaren Special Operations τμήμα της Αγγλικής εταιρίας. Το πρόβλημα όπως μπορεί να καταλάβει ο καθένας, δεν είναι στις ικανότητες των μηχανικών αλλά στα εξαρτήματα που μπορεί να χρειαστούν. Τα φωτιστικά σώματα για παράδειγμα, δεν κατασκευάζονται πλέον και το ίδιο ισχύει και για πλαϊνά παράθυρα. Φυσικά, η McLaren έχει τα blueprints και έχει κατασκευάσει τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή κάποιων εξαρτημάτων. Αυτό προφανώς κόστισε στην Αγγλική εταιρία αλλά όταν τράκαρε ο Rowan Atkinson την F1 του, ο λογαριασμός έφτασε το 1+ εκατομμύριο ευρώ, οπότε η όλη επιχείρηση είναι άκρως βιώσιμη.

DLF_6569

Δεν υπάρχει ζημιά υπερβολικά μεγάλη. Όλα επιδιορθώνονται και πολλές φορές, η επιδιόρθωση είναι ευκολότερη απ’ όσο πιστεύεις. Για παράδειγμα, αν ραγίσει το ανθρακονημάτινο chassis, οι μηχανικοί βρίσκουν το ράγισμα, κόβουν την “μπανιέρα” στο σημείο εκείνο και αντικαθιστούν εκείνο το συγκεκριμένο κομμάτι χωρίς να μειώνεται η ακαμψία του chassis. Ακόμα και η F1 που είχε τρακάρει στην Ιταλία θα φτιαχτεί. Για την ακρίβεια, το MSO έχει ήδη ξεκινήσει την δουλειά.

Αυτό που δυσκολεύει ιδιαίτερα το McLaren Special Operations, είτε το πιστεύεις είτε όχι, είναι τα ηλεκτρονικά. Προφανώς το λογισμικό υπάρχει αλλά τα chips δεν κατασκευάζονται πλέον και είναι σχεδόν αδύνατο να αποκτηθούν. Οι μηχανικοί έχουν ψάξει ακόμα και στο Ebay στο παρελθόν! Ελπίζω λοιπόν να έχουν στοκάρει 2-3 αποθήκες για την P1, γιατί αν δυσκολεύονται να βρούνε ηλεκτρονικά για ένα αυτοκίνητο που έχει ελάχιστα, τότε για την P1 που είναι ένας υπολογιστής με ρόδες μάλλον θα τραβάνε τα μαλλιά τους σε 20-30 χρόνια!