Νέα οδηγία από την FIA για την μέτρηση της πίεσης του καυσίμου

Σχετικά άρθρα

F12015GP01AUS_JK1672242

Πριν ακόμα τελειώσει ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, η FIA εξέδωσε νέα οδηγία για την μέτρηση της πίεσης του καυσίμου, η οποία θα πρέπει να εφαρμοστεί το αργότερο μέχρι το τρίτο Grand Prix του πρωταθλήματος, στην Κίνα. Όπως ξέρεις, από πέρσι η Formula 1 θέλησε να δείξει το οικολογικό της προφίλ και σε μια παράλληλη προσπάθεια για να μην απομονωθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, έθεσε όρια στην συνολική κατανάλωση καυσίμου (100 κιλά ανά αγώνα), αλλά και την ροή καυσίμου προς τον κινητήρα (100 κιλά ανά ώρα).

Μέχρι σήμερα, οι τεχνικοί της ομοσπονδίας επέβλεπαν την όλη διαδικασία με μετρητές ροής. Το σύστημα διαθέτει μια αντλία στη δεξαμενή καυσίμων, η οποία αντλεί καύσιμο μέσω του αισθητήρα ροής και στέλνει το καύσιμο στην αντλία υψηλής πίεσης άμεσου ψεκασμού, στις κεφαλές των κυλίνδρων. Επειδή όμως ο μετρητής βρίσκεται στην δεξαμενή καυσίμου, σε απόσταση από τα μπεκ ψεκασμού, η FIA θεωρεί πως οι ομάδες θα μπορούσαν να συσσωρεύουν καύσιμο κατά τη διάρκεια περιόδων χαμηλής ζήτησης από τον κινητήρα, το οποίο στη συνέχεια θα μπορούσε να αντλείται προς τον κινητήρα σε μεγαλύτερη πίεση ή/και ρυθμό ροής καυσίμου, από ό,τι προβλέπεται από τους κανονισμούς. Αυτό, θα οδηγούσε σε αύξηση της ιπποδύναμης του κινητήρα.

Για να εξαλειφθούν οι όποιες αμφιβολίες, η FIA θέλει να παρακολουθεί τη ροή καυσίμου σε μεγαλύτερο βάθος και όχι απλά από τον μετρητή ροής καυσίμου. Με βάση την οδηγία, η ομοσπονδία θέλει οι ομάδες να μετρούν την πίεση σε πολλαπλά σημεία στο σύστημα, ώστε να κλείσουν οποιεσδήποτε τρύπες στον τεχνικό κανονισμό 5.10.5 που αναφέρει πως:

Κάθε διάταξη, σύστημα ή διαδικασία, της οποίας η χρήση ή/και το αποτέλεσμα οδηγεί σε αύξηση του ρυθμού ροής καυσίμου, μετά το σημείο μετρήσεως, απαγορεύεται.

Όπως αναφέρθηκε, τα συστήματα θα πρέπει να βρίσκονται στα μονοθέσια μέχρι το Κινέζικο Grand Prix, στις 12 Απριλίου. Όμως, η FIA ζήτησε από τις ομάδες να κινηθούν επί του θέματος όσο το δυνατόν νωρίτερα, για να έρθει σε επαφή με αυτές και να αξιολογήσει τα ίδια τα συστήματα, καθώς και το πως θα συνεργάζονται αυτά με την καθιερωμένη ECU.

ΠηγήAutosport

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα