481462449-1

Το φετινό Grand Prix θα είναι το δέκατο έβδομο που θα διεξαχθεί στην Μαλαισία και στην πίστα της Sepang. Μια πίστα που πρωτοεμφανίστηκε το 1999 στο καλεντάρι της Formula 1 και της οποίας το συμβόλαιο λήγει στο τέλος του 2015. Όπως είναι λογικό, οι διοργανωτές βρίσκονται εδώ και καιρό σε συζητήσεις με τον Bernie Ecclestone, χωρίς, όμως, να φτάσουν σε συμφωνία.

Ο Bernie διαχειρίζεται τις συμβάσεις με τις πίστες και με το νέο προφίλ του σπορ να έχει οδηγήσει σε κατήφορο τα νούμερα της τηλεθέασης, αλλά και τα εισιτήρια, οι διοργανωτές αρνούνται να υπογράψουν συμβόλαια με τα υπέρογκα ποσά που ζητάει που ο Βρετανός. Έτσι, χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Αργεντινή είναι εκτός προγράμματος και πολλές ιστορικές πίστες είτε αποτελούν παρελθόν (Imola, Magny-Cours), είτε βρίσκονται ένα βήμα πριν την έξοδο (Monza).

Είμαστε ακόμα σε συζητήσεις με την FOM και μελετάμε τους όρους της συμφωνίας. Θέλουμε μια win-win κατάσταση. Υπάρχουν αρκετά ζητήματα με τα οποία δεν είμαι ακόμα ικανοποιημένος και αν μπορούμε να τα συζητήσουμε περαιτέρω, θα ανανεώσουμε το συμβόλαιό μας για άλλα τρία χρόνια.

Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος της Sepang, Mokhzani Mahathir, ο οποίος έκανε γνωστό πως η κρατική Petronas είναι πολύ κοντά στο να υπογράψει την επέκταση της συνεργασίας της με την Πρωταθλήτρια Mercedes, κάτι που πιστεύει πως θα βοηθήσει στο να παραμείνει η πίστα στο πρόγραμμα.

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 13: Infiniti Red Bull Racing team consultant Dr Helmut Marko looks on in the garage during practice for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 13, 2015 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Όσο για τον κατήφορο που λέγαμε, η Red Bull υπολόγισε την πτώση στην τηλεθέαση για το 2014 στο 26 τοις εκατό(!) πράγμα που επηρεάζει σαφέστατα την εμπορική σημασία της Formula 1. Μάλιστα, ο Helmut Marko πήγε κι ένα βήμα παραπέρα, κατηγορώντας την Mercedes και την σημερινή ηγεσία της FIA, ζητώντας έναν δυναμικό πρόεδρο και φέρνοντας σαν παράδειγμα τον Max Mosley.

Σύμφωνα με την έρευνά μας, η μείωση στην τηλεθέαση το 2014 ήταν στο 26 τοις εκατό. Οπότε, αν αυτό συνεχιστεί και οι κανονισμοί παραμείνουν οι ίδιοι, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε: “Ποιά είναι η αθλητική και η εμπορική αξία της Formula 1;”

Τα αυτοκίνητα είναι εύκολα στην οδήγηση. Αυτό είναι ένα επιχείρημα που δεν το προβάλουμε μόνο εμείς. Κάθε πρωτοεμφανιζόμενος μπορεί πλέον να είναι άμεσα ανταγωνιστικός, διότι τα αυτοκίνητα είναι εύκολο να τα ελέγξεις στο όριό τους, αλλά και από την πλευρά της δύναμης τα αυτοκίνητα του GP2 είναι σχεδόν τα ίδια.

Μόνο όταν κανείς δεν θα παρακολουθεί την Formula 1 πια, τότε θα αμφισβητήσουν την αξία της νίκης τους (στην Mercedes). Χρειαζόμαστε μια ηγεσία που θα επιβάλει τις αποφάσεις. Ακριβώς όπως συνέβαινε όταν ήταν πρόεδρος της FIA ο Max Mosley.