Mercedes-Benz_GLA200_by_VATH09

Ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος VÄTH παρουσίασε το πακέτο του για την Mercedes-Benz GLA 200, η οποία όπως ξέρεις φοράει από το εργοστάσιο έναν τετρακύλινδρο 1.600άρη κινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 250 Nm ροπής.


Χάρη στο χέρι των μηχανικών της εταιρία η ιπποδύναμη αυξήθηκε στα 184 άλογα, ενώ η ροπή έφτασε τα 310 Nm, με το κόστος της μηχανικής αναβάθμισης να είναι €850, συν €200 εργατικά (τιμές χωρίς ΦΠΑ). Για την πραγματοποιηθεί η αύξηση αυτή, τοποθετήθηκε νέα εξάτμιση (€1.690), που αυξάνει την ιπποδύναμη κατά 5 με 8%, ενώ αντί αυτής μπορείς με €2.890 (+€550 για τοποθέτηση) να τοποθετήσεις εξάτμιση με ανοξείδωτο σύστημα βαλβίδων, με τις διπλές απολήξεις να έχουν οβάλ σχήμα. Ακόμα, η VÄTH ζητάει €390 (+ €200 τοποθέτηση) για να σου αναβαθμίσει τα φρένα με νέα σωληνάκια και αγωνιστικό υγρό φρένων Castrol SRF.

Διάβασες επίσης: Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz GLA 200

Τέλος, έχεις την επιλογή να τοποθετήσεις στην Mercedes-Benz GLA200 18άρες ζάντες μαύρες πολυάκτινες ζάντες, διαστάσεων 8.5 x 18 για τον εμρός άξονα και 9.5 x 18 για τον πίσω στη τιμή των €864, με τους αποστάτες να τους χρεώνει 250 ευρώ.

Δελτίο Τύπου

VAETH automobile and engine techniques at the Bavarian Hoesbach – this is a name with indeed worldwide reputation. Besides ordinary performances in fields of car ennobling, like power improvement, chassis tuning, light alloy rims or made of carbon aerodynamics, the tuning master shows excellent work when it matters to “reanimate” classic cars.

By the way, the X 156 is everything else than a classic car – it is nothing else than the internal code for the Mercedes-Benz GLA class. A GLA 200 with serial maximal values of 156 HP (= 115 kW) and 250 Nm of max, torque has been subjected by the VAETH team to an optimization. Now, by means of the V20 tuning kit for 850 Euro plus 200 Euro for mounting, the 1.6 liters engine splutters now 184 PS (= 135 kW) with 310 Nm of torque thanks to the individual engine electronics fine tuning.

A 270 EVO made of VA stainless steel down pipe sports exhaust system with 200 cells tri metal cat offers five to eight percent more of performance for only 1,690 Euro plus 250 Euro for mounting. The likewise made of VA stainless steel axle back valve exhaust system with each one oval end pipe in 110 x 90 mm and crimped end pipe edges on the right and left have been installed by the VAETH professionals, demanding 2,890 Euro plus 550 Euro for mounting, including electrics kit.

The braking system has also been modified, namely by steel flex tubes including type approval and Castrol SRF racing braking fluid. Therefore, VAETH demands 390 Euro and 200 Euro for mounting.

Single-piece VAETH 18” rims in black with matching tires are installed on the front axle in 8.5 x 18” (420 Euro) and on the rear in 9.5 x 18” (444 Euro), together with the indispensable rim mounting set for 250 Euro.