Danill Kvyat

Τις ελπίδες της στη Renault είχε εναποθέσει η Red Bull Racing, προκειμένου να μειωθεί η διαφορά της από την κορυφή. Ωστόσο, είχαμε τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς ο  Renault Energy F1-2015 είναι σημαντικά πίσω από τους Mercedes-Benz PU106B Hybrid και Ferrari 059/4 τόσο σε αξιοπιστία, όσο και σε απόδοση, γεγονός που είχε δημιουργήσει κόντρα μεταξύ των δύο εταιρειών, αν και, βάσει των δηλώσεών τους, τα πράγματα φαίνεται τώρα πως είναι καλύτερα στις σχέσεις τους.

Ο αριθμός «4» αποτελούσε εφιάλτη για την ομάδα του Milton Keynes, καθώς ήδη ο Daniel Ricciardo θα φορέσει το 4ο και τελευταίο -μέχρι πρότινος- διαθέσιμο power unit, συνεπώς η συμφωνία για ακόμα έναν κινητήρα ήταν μια βοήθεια για την RBR. Σύμφωνα, όμως, με τον Christian Horner, επί κεφαλής της ομάδας, αυτό δεν είναι κάτι σπουδαίο, διότι προβλέπει πως μπορεί να χρειαστούν ακόμα και 9 power units!

Είναι απογοητευτικό. Σίγουρα θα χρειαστούμε περισσότερους από 4 κινητήρες. Χρησιμοποιήσαμε 3 κινητήρες σε 3 αγώνες. Για ‘μάς, ο αριθμός αυτός θα χρειαστεί ν’ ανέβει στους 7, 8 ή και 9 κινητήρες για τη χρονιά. Δυστυχώς, αυτοί είναι οι κανονισμοί και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι σπουδαίο γι’ αυτό.

Στην πραγματικότητα, η καλύτερή μας ευκαιρία είναι με τη Renault, και το αντίστροφο: έχουμε κερδίσει 50 αγώνες και 8 πρωταθλήματα μαζί, αλλά κάποιες φορές η απογοήτευση σε βγάζει εκτός εαυτού. Ο Dietrich δεν μιλάει πολύ συχνά, αλλά, όταν το κάνει, πρέπει ν’ ακούσεις. Είπε ότι η Renault θα πρέπει να κάνει καλύτερη δουλειά.

Τα προβλήματά μας δεν είναι βραχυπρόθεσμα και δε θα έχουμε βραχυπρόθεσμες λύσεις. Πρέπει ν’ αντέξουμε τον πόνο τώρα, και, αν αυτό είναι το θεμέλιο για το μέλλον, θα πρέπει να το κάνεις. Επίσης, πρέπει να βελτιώσουμε το μονοθέσιο. Αλλά, ρισκάρουμε με το set-up για να καλύψουμε άλλα προβλήματα που έχουμε. Έτσι, πρέπει να κάνεις έναν φαύλο κύκλο -λιγότερη κάθετη δύναμη κ.λπ-, κάτι που δημιουργεί άλλα προβλήματα.

Newey-Horner

Ένα ακόμα πλήγμα για τη Red Bull τα επόμενα χρόνια αναμένεται να είναι και η λιγότερη ενασχόληση του Adrian Newey με τα αυτοκίνητα. Ο Horner παραδέχεται ότι ο κορυφαίος σχεδιαστής στο άθλημα δουλεύει στην RB11 όπως και στα προηγούμενα μονοθέσια, όμως αυτό θα μειωθεί σημαντικά από την επόμενη σεζόν.

Έχει κάνει ένα βήμα πίσω, αλλά ασχολείται όπως κάθε άλλη φορά με την RB11· σίγουρα αυτό είναι ένα μονοθέσιο του Adrian. Η διαφορά θα είναι από το 2016 και μετά. Ναι, δε θα είναι τόσο κοντά μας πια, αλλά ήταν παρών στο Μπαχρέιν. Εξακολουθεί να εκπαιδεύει και να καθοδηγεί την τεχνική ομάδα.

Christian Horner

Όσο για την ιδέα του Bernie Ecclestone να έχουμε δύο διαφορετικούς τύπου κινητήρα από το 2017, μετά τον Bob Fernley, έρχεται ο Horner για να δηλώσει πως δεν θα πρέπει να απορριφθεί αμέσως.

Είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα. Θα πρέπει να την εξετάσουμε και να δούμε να θετικά και τα αρνητικά. Έχει γίνει και πριν, και μπορείς να έχεις διαφορετική ανταγωνιστικότητα σε διαφορετικές πίστες κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει λίγο τα πράγματα. Αξίζει σίγουρα μία καλή συζήτηση. Είναι σίγουρα ενδιαφέρον και πιστεύω ότι η Renault θα το σκεφτεί σοβαρά. Αλλά, είναι περισσότερο θέμα της Renault παρά δικό μου.

Υπάρχουν οι μηχανικοί για να εξασφαλίσουν ότι θα είναι ισότιμοι οι κινητήρες, αλλά θα πρέπει πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να κοιτάξουμε το concept. Στις μέρες μας, η προσομοίωση έχει μεγάλη ακρίβεια και μπορούμε να προσομοιώσουμε πώς θα είναι ο αποτέλεσμα, κάτι που θα μπορούσε να γίνει για να έχουμε μία ενημέρωση όχι για εικασίες. Αν έπρεπε να καταλήξουμε στους δύο τύπους κινητήρα, δεν ξέρω πόσο χρόνο θα χρειαζόμασταν. Ρωτήστε με σε έναν μήνα.