F 015 Luxury in Motion concept

Στην έκθεση CES στις αρχές του έτους, η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει το F 015 Luxury in Motion concept, ένα νέο αυτόνομο αυτοκίνητο που μας δείχνει παράλληλα και ένα φουτουριστικό εσωτερικό για τα -πολύ-μελλοντικά της αυτοκίνητα. Και εκεί που μπορεί να πίστευες πως ίσως πρόκειται για κάποιο στατικό μοντέλο που δεν λειτουργεί, η Mercedes μας εκπλήσσει και μας δείχνει ένα video στο οποίο οι μηχανικοί της μας εξηγούν το πως λειτουργεί το αυτοκίνητο, που μπορεί να “επικοινωνήσει” με τους ανθρώπους, είτε είναι μέσα, είτε έξω από αυτό.

Πρόκειται για ένα πλήρως λειτουργικό όχημα με την τεχνολογία στο εσωτερικό του να πιστεύεις πως προέρχεται από το διαστημόπλοιο Entreprise. Να θυμίσω πως στο εσωτερικό, το πρωτότυπο μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να κάθονται αντικριστά. Τα καθίσματα, μόλις ανοίξουν οι πόρτες, στρέφονται ηλεκτρικά προς τα έξω κατά 30 μοίρες, ώστε οι επιβάτες να καθίσουν με άνεση. Ανάμεσα τους υπάρχει ένα τραπέζι ενώ συνολικά μέσα στο πρωτότυπο υπάρχουν 6 μεγάλες οθόνες που υποστηρίζουν λειτουργίες αφής, gestures και παρακολούθηση των ματιών για μείωση των περισπασμών.

Κίνηση παίρνει από ένα παρόμοιο powertrain κυψελών υδρογόνου που φορούσε το πρωτότυπο F 125! research vehicle που είδαμε το 2011. Αυτό, αποτελείται από 2 ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα απόδοσης 100 kW (136 ίππων) και 199 Nm ροπής ο καθένας, που συνδυαστικά παράγουν 200 kW (272 άλογα) με 395 Nm ροπής. Τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10 kWh, που φορτίζει μέσω ενός κινητήρα κυψελών υδρογόνου. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,7 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα. Το ντεπόζιτο υδρογόνου είναι χωρητικότητας 5,4 κιλών και αποθηκεύει το υδρογόνο υπό πίεση 700 bar. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 1.100 χλμ.

Καταναλώνει 0,6 κιλά υδρογόνου ανά 100 χλμ, με τις κυψέλες υδρογόνου να του δίνουν τόση ηλεκτρική ενέργεια ώστε να καλύψει 900 χλμ, με τα άλλα 200 χλμ της αυτονομίας να προέρχονται από την ενέργεια που έχουν, μέσω επαγωγικής φόρτισης, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.