1968-dodge-charger-rt-426-hemi-engine-2

Στις 30 Απριλίου 2015, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 85 ετών ο Tom Hoover, ο άνθρωπος πίσω από τον θρυλικό 426 HEMI V8, το Plymouth AAR ‘Cuda του 1970, το Dodge Li’l Red Express του 1978 και πολλά άλλα.


Ο Hoover, είχε δύο masters: ένα στη φυσική και ένα στο automotive engineering και έπιασε δουλειά στην Chrysler το 1955. Ήταν ένας εκ των ηγετών ενός group νέων μηχανικών που ονομάστηκαν Ramchargers που εξαιτίας της δίψας για motorsport και πιο συγκεκριμένα για το drag racing δημιούργησαν το “High and Mighty”, ένα 1949 Plymouth Business Coupe που έθεσε μία σειρά εθνικών ρεκόρ. Οι επιτυχίες του “High and Mighty”, οδήγησαν με τη σειρά τους στο πρώτο αγωνιστικό πακέτο για τα Dodge του 1962 – το Maximum Performance Wedge 413. Την επόμενη χρονιά, η χωρητικότητα του Max Wedge όπως ονομαζόταν χαϊδευτικά, έφτασε τις 426 κυβικές ίντσες ή τα 7 λίτρα.

The-Max-Wedge-Story.jpg

Ο επόμενος σταθμός στην καριέρα του Hoover, ήρθε όταν όντας επικεφαλής του Race Engine Group της Chrysler, του ανατέθηκε ο στόχος της νίκης στον Daytona 500 του 1964. Το πλάνο ήταν απλό. Χρησιμοποίησε το block του Max Wedge με τις ημισφαιρικές κυλινδροκεφαλές που είχαν εξελιχθεί για τα Indycars αλλά ποτέ δεν έτρεξαν… και εγένετο 426 ΗΕΜΙ. Ο κινητήρας ήταν τόσο καλός που απαγορεύτηκε από τα NASCAR έναν χρόνο αργότερα! Βέβαια, οι κανονισμοί άλλαξαν ξανά για το 1966 και η Chrysler εξέλιξε έναν HEMI παραγωγής για να μπορεί να ομολογκάρει την αγωνιστική έκδοση. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι πρακτικά όλοι οι κινητήρες στα σύγχρονα Top Fuel και Funny Car βασίζονται στο design του 426 HEMI.

Καλό ταξίδι Tom Hoover και σε ευχαριστούμε ακόμα και από εδώ που έχεις περισσότερες πιθανότητες να ακούσεις Ferrari παρά το βαρύ, νωχελικό βρυχηθμό του τεράστιου HEMI V8…