1132

Έπρεπε να φτάσουμε στον 5ο αγώνα για να σπάσει το ρόδι ο Nico Rosberg! Ο Γερμανός ήταν ανώτερος σήμερα και δικαίως πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη και την 9η στην καριέρα του. Κατώτερος των προσδοκιών εμφανίστηκε ο Lewis Hamilton και το καλύτερο που μπορούσε να πάρει ήταν η δεύτερη θέση, ακολουθώντας μάλιστα στρατηγική 3 pit stops.


Το βάθρο συμπληρώνει ο Sebastian Vettel, με την τρίτη θέση να είναι ό,τι καλύτερο για τον Γερμανό δεδομένων των συνθηκών, ωστόσο τα 45 δευτερόλεπτα από την κορυφή δεν είναι ό,τι θα ήθελε η Ferrari. Στην 4η θέση ο εξαιρετικός σήμερα Valtteri Bottas, που έπαιξε υποδειγματική άμυνα απέναντι στον Kimi Raikkonen στους τελευταίους γύρους. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean, Carlos Sainz και Daniil Kvyat, για την τελευταία θέση της 10άδας.

Απογοήτευση στο στρατόπεδο της McLaren: εκτός από την εγκατάλειψη του Fernando Alonso, η MP4-30 δεν έδειξε τη βελτίωση για την οποία έκαναν λόγο η Βρετανοί, και ο Jenson Button ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 16η θέση. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Ο καιρός ήταν για ακόμα μία μέρα ηλιόλουστος και οι θερμοκρασίες πριν από τον αγώνα ήταν διαμορφωμένες στους 25°C για τον αέρα και στους 45°C για το οδόστρωμα. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Rosberg, Hamilton, Vettel, Bottas, Sainz, Verstappen, Raikkonen, Kvyat, Massa και Ricciardo. Οι δύο McLaren βρισκόταν στις θέσεις 13 και 14.

Spanish GP Start

Μόλις τα κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Rosberg έφυγε όπως ήθελε, εν αντιθέσει με τον Hamilton που έχασε τη θέση του από τον Vettel, παραλίγο και από τον Bottas. Ο Raikkonen ανέβηκε 5ος και ο Alonso ήταν στην 12η θέση, 6 θέσεις μπροστά από τον Button, ο οποίος είχε μια κακή εκκίνηση.

Ασφυκτική ήταν η πίεση του Massa στον Sainz και τελικά ο Βραζιλιάνος βρέθηκε στην 7η θέση, στην αρχή του 3ου γύρου. Ο οδηγός της Williams συνέχιζε στο ίδιο τέμπο, με αποτέλεσμα να προσπεράσει και τον Verstappen για την 6η θέση. Προβλήματα για τον Grosjean, που βρέθηκε σε μερικές στροφές στην 11η θέση, από την 9η που ήταν, ενώ ο Maldonado είχε καταφέρει να περάσει και τον Sainz, ανεβαίνοντας 8ος. Ο οδηγός της Toro Rosso παραχώρησε την 9η θέση στον Ricciardo, έχοντας φανερά προβλήματα με την απόδοση της STR10.

1120110

Ο Rosberg ήταν ο ταχύτερος οδηγός και, στον 6ο γύρο, η διαφορά ήταν στα 4,3 δευτερόλεπτα, όσο ο Hamilton ξεκίνησε ν’ ανοίγει το flap της αεροτομής για να πλησιάζει αρχικά τον Vettel. Παράπονα για υποστροφή έκανε ο Button, από την 18η θέση, την ίδια ώρα που ο Maldonado, ξυπνώντας μνήμες από το 2012, πέρασε με άνεση και τον Verstappen, παίρνοντας την 7η θέση.

Στον 9ο γύρο, η Mercedes έκανε λόγο για «σχέδιο Β» στον Hamilton, ο οποίος έλεγε ότι δεν μπορούσε να πλησιάσει, όπως έδειχνε και η διαφορά των 1,4 δευτερολέπτων από τον Vettel, με τον Rosberg να σημειώνει κατά 1 δευτερόλεπτο ταχύτερο πέρασμα σ’ εκείνο τον γύρο. Ο Βρετανός απάντησε με πανομοιότυπο χρόνο στον 10ο γύρο, κατεβάζοντας τη διαφορά από τον Vettel στα 8 δέκατα.

324120

Τα pit stops ξεκίνησαν στον 11ο γύρο, από τους Kvyat και Button. Δύο γύρους αργότερα, το ίδιο έκανε και ο Hamilton, βάζοντας τη μέση γόμα, κάτι που δεν έγινε γρήγορα από τους μηχανικούς του, λόγω προβλήματος στον πίσω αριστερά τροχό. Στα pits οι Ricciardo και Verstappen, ενώ το ίδιο συνέβη για τους Vettel, Massa, Maldonado και Sainz στο τέλος του 14ου γύρου.

Στον 15ο γύρο έκαναν τη δική τους αλλαγή οι Rosberg, Bottas και Grosjean, και αμέσως μετά ο Maldonado, ο οποίος είχε πρόβλημα με την πίσω αεροτομή, μιας και το δεξί κάθετο στήριγμα είχε σπάσει, προφανώς μετά από κάποια επαφή. Ο Hamilton συνέχιζε να κατεβάζει τη διαφορά από τον Vettel, ενώ ο Raikkonen είχε μπει για τη δική του αλλαγή, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ο Alonso, που δεν είχε μπει για αλλαγή, είχε ανέβει στην 7η θέση.

0134

Ταχύτερος οδηγός στην πίστα ήταν ο Hamilton και άλλαζε συνεχώς γραμμές σε μια προσπάθεια να προσθέσει άγχος στον Vettel, τον οποίο έπρεπε να περάσει αν ήθελε να έχει ελπίδες για την πρώτη θέση. Για πρώτη φορά στα pits έμπαινε ο Alonso, βάζοντας τα σκληρά, όταν ο Kvyat ανέβηκε στην 9η θέση, περνώντας τον Verstappen.

Στον 25ο γύρο, η πρώτη 10άδα ήταν: Rosberg, (6,3)Vettel, (1,3)Hamilton, (9,5)Bottas, (9,8)Raikkonen, (2,1)Massa, (23,6)Ricciardo, (3,8)Grosjean, (9,1)Kvyat και (2,9)Verstappen. Ο Alonso ήταν στην 14η θέση, 7 δευτερόλεπτα μακριά από την 10άδα, όταν ο Maldonado, παρά την πληγωμένη αεροτομή, πέρασε τον Button για την 17η θέση.

10658631

Δράμα για τη McLaren στον 26ο γύρο: ο Alonso, έχοντας φανερό πρόβλημα με τα φρένα, μπήκε στα pits και δεν κατάφερε να σταματήσει στη σωστή θέση. Ο Honda RA615H έσβησε μετά από εντολή της McLaren και ο Ferni ήταν η πρώτη εγκατάλειψη στον αγώνα, κάτι που αυτομάτως σήμαινε ότι οι ελπίδες για τους πρώτους φετινούς βαθμούς μετατίθενται για το Μονακό.

Το δεύτερο pit stop για τον Hamilton ήρθε στο τέλος του 32ου γύρου. Δεν υπήρξαν καθυστερήσεις, και η σκληρή γόμα μπήκε κανονικά στην W06 του Βρετανού, όπως έκανε και ο Massa πίσω του. Ο Πρωταθλητής έπεσε στην 6η θέση, πίσω από τον Raikkonen, τον οποίο δεν άργησε να προσπεράσει. Ο Βρετανός πίεζε όσο μπορούσε και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με 1:29.910, όσο ο Vettel δεν είχε μπει για νέα ελαστικά, κάτι που σήμαινε ότι ο Γερμανός βρισκόταν σε στρατηγική 2 pit stops.

64168

Σύμφωνα με τη McLaren, το πρόβλημα του Alonso δεν αφορά τον Button, με τις μάχες ν’ απουσιάζουν στην πίστα στον 37ο γύρο. Ο Verstappen μπήκε για τη δεύτερή του αλλαγή στο τέλος του 38ου γύρου, τη στιγμή που ο Hamilton περνούσε με άνεση τον Bottas για την 3η θέση.

Στον 40ο γύρο, ο Vettel έβαλε τη σκληρή γόμα, ενώ, έναν γύρο αργότερα, ο Raikkonen επέλεξε τη μέση γόμα για να τελειώσει τον αγώνα. Σκληρά και για τον Bottas, μια κίνηση που δείχνει ότι ο Φινλανδός δε θα έπαινε ξανά για αλλαγή. Ο Grosjean προσπέρασε τον Kvyat για την 9η θέση, ενώ ο Rosberg μπήκε λίγο αργότερα, ώστε να βάλει μέχρι το τέλος και αυτός τη σκληρή γόμα.

_G7C4774

Ο Raikkonen είχε βρεθεί πίσω από τον Massa μετά το pit stop του και πέρασε τον πρώην team-mate του στον 48ο γύρο, με τη Williams να βάζει μέσα τον Βραζιλιάνο στον επόμενο γύρο, όσο ο Maldonado βρισκόταν στο box της Lotus, μετά από προτροπή της ομάδας για εγκατάλειψη.

Ο Rosberg πλησίαζε τον πρωτοπόρο Hamilton στα 1,8 δευτερόλεπτα, στον 50ο γύρο, ωστόσο ο Βρετανός είχε ακόμα ένα pit stop και το μόνο που μπορούσε να σκέφτεται ήταν η δεύτερη θέση. Ο Lewis άφησε την γλυκιά πρώτη θέση στον 51ο γύρο, προκειμένου να βάλει τη μέση γόμα, κάτι που τον έριξε στην 2η θέση, άνετα μπροστά από τον Vettel.

P-20150510

Με 7,5 δευτερόλεπτα από τον Vettel και 20 από τον Rosberg, το γεγονός ότι ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος, δεν συγκινούσε κανέναν, αντίθετα με τη μάχη για την 4η θέση: ο Bottas ήταν 3,4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Kimi στον 55ο γύρο, ωστόσο δεν μπορούσε να νιώθει ασφαλής, διότι ο οδηγός της Ferrari μείωνε με πολύ καλό ρυθμό τη διαφορά.

Το DRS δεν άργησε να ενεργοποιηθεί για τον Φινλανδό, όμως το προσπέρασμα δεν είναι εύκολη υπόθεση στην ισπανική πίστα. Το ενδιαφέρον όλων μας είχε συγκεντρωθεί εκεί, όσο κι αν ο Hamilton είχε φτάσει τη διαφορά του από την κορυφή στα 13 δευτερόλεπτα, στον 61ο γύρο, καθώς μόνο με πρόβλημα ο Γερμανός θα έχανε τη  νίκη.

52773

Μάχη για την 10η θέση είχαμε μεταξύ των δύο Toro Rosso, με τον Sainz να είναι τελικώς αυτός που πήρε τον βαθμό, μετά από προσπέρασμα στον 63ο γύρο. Ο «Iceman» συνέχιζε να πιέζει δίχως αποτέλεσμα τον Bottas, ο οποίος παράμενε αλάνθαστος, έχοντας εμπειρία από παρόμοιες καταστάσεις στο παρελθόν.

Ο Bottas δεν άφησε την 4η θέση μέχρι τον τερματισμό, έτσι τίποτε δεν άλλαξε μέχρι τη στιγμή που ο Rosberg είδε πρώτος την καρώ σημαία, κάτι που είχε να συμβεί από το περσινό Grand Prix στη Βραζιλία.

2452

Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Hamilton διατηρήθηκε φυσικά στην πρώτη θέση, όμως η διαφορά του από τον Rosberg μειώθηκε στους 20 βαθμούς. Ο Vettel βρίσκεται σταθερά στην 3η θέση, έχοντας μετά από την Ισπανία 80 βαθμούς, 28 περισσότερους από τον Raikkonen. Αλλαγή είχαμε στην 5η θέση, καθώς ο Bottas είναι πλέον 3 βαθμούς μπροστά από τον Massa.

Όσο για τους κατασκευαστές, μετά το σημερινό «1-2» -το 2ο φετινό- για τη Mercedes, οι Πρωταθλητές αύξησαν τη διαφορά από τη δεύτερη Ferrari στους 70 βαθμούς. Ανενόχλητη η Williams στην 3η θέση, με 81 βαθμούς, ενώ η Red Bull έφτασε συνολικά 30 βαθμούς. Η Lotus πλέον δεν ισοβαθμεί πλέον με την Toro Rosso, καθώς είναι 2 βαθμούς πάνω από την ιταλική ομάδα.

6502

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 21-24 Μαΐου, στους δρόμους του Μονακό.

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά Βαθμοί
1 Nico Rosberg Mercedes 1:41:12.555 25
2 Lewis Hamilton Mercedes 17.551 18
3 Sebastian Vettel Ferrari 45.342 15
4 Valtteri Bottas Williams 59.217 12
5 Kimi Raikkonen Ferrari 60.002 10
6 Felipe Massa Williams 81.314 8
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1 γύρος 6
8 Romain Grosjean Lotus 1 γύρος 4
9 Carlos Sainz Toro Rosso 1 γύρος 2
10 Daniil Kvyat Red Bull 1 γύρος 1
11 Max Verstappen Toro Rosso 1 γύρος 0
12 Felipe Nasr Sauber 1 γύρος 0
13 Sergio Perez Force India 1 γύρος 0
14 Marcus Ericsson Sauber 1 γύρος 0
15 Nico Hulkenberg Force India 1 γύρος 0
16 Jenson Button McLaren 1 γύρος 0
17 Will Stevens Marussia 3 γύροι 0
18 Roberto Merhi Marussia 4 γύροι 0
19. Pastor Maldonado Lotus Εγκατέλειψε 0
20. Fernando Alonso McLaren Εγκατέλειψε 0
Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 111
2 Nico Rosberg 91
3 Sebastian Vettel 80
4 Kimi Raikkonen 52
5 Valtteri Bottas 42
6 Felipe Massa 39
7 Daniel Ricciardo 25
8 Romain Grosjean 16
9 Felipe Nasr 14
10 Carlos Sainz 8
11 Max Verstappen 6
12 Nico Hulkenberg 6
13 Sergio Perez 5
14 Marcus Ericsson 5
15 Daniil Kvyat 5
16 Fernando Alonso 0
17 Jenson Button 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
20 Pastor Maldonado 0
21 Kevin Magnussen 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 202
2 Ferrari 132
3 Williams 81
4 Red Bull 30
5 Sauber 19
6 Lotus 16
7 Toro Rosso 14
8 Force India 11
9 McLaren 0
10 Manor 0