Jenson Button on track.

Ούτε ο πιο απαισιόδοξος φίλος της McLaren-Honda δεν θα προέβλεπε πως μετά από τα πρώτα 5 Grands Prix και το πρώτο Ευρωπαϊκό, η ιστορική ομάδα δεν θα είχε καταφέρει να σκοράρει ούτε ένα βαθμό. Το μεγαλύτερο μέρος του φταιξίματος για την απογοητευτική εικόνα, σίγουρα πέφτει στην Honda, που δεν κατάφερε να φτιάξει ένα αξιόπιστο και δυνατό κινητήριο σύνολο.

Οι αναβαθμίσεις στην Ισπανία δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα και ο επί κεφαλής της Honda Motorsports, Yasuhisa Arai, αποκάλυψε πως μετά το δεύτερο -και τελευταίο- τεστ εντός της σεζόν, θα ξοδευτούν τα διαθέσιμα “κλειδιά”. Τι θα αλλάξει όμως στον RA615H Hybrid; Ο Ιάπωνας αναλύει:

Δεν έχουμε το πλήρες σχέδιο για την χρησιμοποίηση των κλειδιών· σε ποιες περιοχές να τα χρησιμοποιήσουμε. Έχουμε ήδη ετοιμάσει ή επιβεβαιώσει ποιες περιοχές είναι πιο αποτελεσματικές. Ξέρω ότι κάνουμε το σχέδιο για την εφαρμογή κλειδιών από αγώνα σε αγώνα και το πόσα θα ξοδέψουμε· φτιάχνουμε αυτό το σχέδιο τώρα.

Ένας τομέας είναι η καύση και οι MGU-K, MGU-H επειδή η ενέργεια είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Η καύση και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας είναι πολύ σημαντικά.

Επίσης, χρειαζόμαστε περισσότερη ιπποδύναμη. Ίσως να αλλάξουμε το concept της καύσης, ή τον υπερσυμπιεστή, ή τον εκκεντροφόρο, εκείνο το είδος των τμημάτων. Τώρα επιβεβαιώνουμε ποια μέρη είναι πιο αποτελεσματικά. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε το concept της καύσης, γιατί ίσως οι άλλοι προμηθευτές μονάδων ισχύος να σκέφτονται περισσότερα καλά χαρακτηριστικά καύσης (σ.σ. να έχουν πλεονέκτημα στον τομέα αυτό).

Eric Boullier.

Τα μηνύματα που έρχονται από ανθρώπους της ομάδας είναι, αν μη τι άλλο, μπερδεμένα. Ο Jenson Button θεωρεί -με δόση υπερβολής- πως η McLaren δεν θα πάρει φέτος βαθμούς, με τον Arai να βλέπει στο βάθος τερματισμό στο βάθρο και τον Eric Boullier να έρχεται τώρα και να μιλάει για βαθμούς μετά το Ουγγρικό Grand Prix, αλλά όχι βάθρο.

Ίσως φαίνεται ανόητο, αλλά παλεύουμε για τη θέση που τερματίσαμε πέρυσι. Αυτό δεν είναι αρκετά καλό και θέλω να κερδίσω και ελπίζω ότι θα κερδίσουμε. Αλλά οφείλω να πω κάτι ρεαλιστικό.

Ας πούμε ότι από το δεύτερο μισό της σεζόν, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα βρισκόμαστε σε όλους τους αγώνες άνετα στο top-10 των κατατακτηρίων και θα αγωνιζόμαστε για καλούς βαθμούς -δεν λέω κάτι για βάθρο. Αυτό για μένα θα ήταν ένα μεγάλο, μεγάλο επίτευγμα.

Τελικά, μήπως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα συνεννόησης μεταξύ McLaren και Honda ή έτσι λειτουργεί η ομάδα για να καλύψει τους αρχικούς -ανέφικτους- στόχους της;