Rosberg-Hamilton-Vettel

Την 45η pole position της καριέρας του και 7η φετινή διασφάλισε ο Lewis Hamilton στο Αυστριακό Grand Prix. Οι κατατακτήριες δεν ολοκληρώθηκαν όπως συνήθως, καθώς τόσο ο Hamilton, όσο και ο Nico Rosberg βγήκαν εκτός πίστας στον τελευταίο τους γρήγορο γύρο, κάτι που κράτησε τον Πρωταθλητή στην πρώτη θέση.

Ο Sebastian Vettel δεν είχε το μονοθέσιο να παλέψει με τα «Ασημί Βέλη», έτσι αρκέστηκε στην τρίτη θέση μπροστά από τους Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Daniil Kvyat, Felipe Nasr και Romain Grosjean, που είναι ο τελευταίος της πρώτης 10άδας. Μεγάλη απογοήτευση ο Kimi Raikkonen, ο οποίος δεν μπόρεσε να προκριθεί στο Q2, με τα αίτια να μην έχουν ξεκαθαριστεί για την ώρα. Ας δούμε, όμως, τι συνέβη στις σημερινές κατατακτήριες:

Q1

asdf

Στο ξεκίνημα της διαδικασίας, δεν έβρεχε, ωστόσο η πίστα ήταν λίγο βρεγμένη σε κάποια σημεία, και οι οδηγοί εγκατέλειψαν αρχικά τα pits φορώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς στις στροφές υπήρχε περισσότερο νερό απ’ ό,τι στις ευθείες. Οι θερμοκρασίες ήταν όπως και στο FP3, δηλαδή 12°C στον αέρα και 22°C στο οδόστρωμα.

Οι πρώτοι χρονομετρημένοι γύροι δεν άργησαν να έρθουν και η καλύτερη επίδοση, που άλλαζε συνεχώς χέρια, ήταν λίγο πάνω από το 1:20. Οι χρόνοι έπεφταν με γρήγορο ρυθμό, καθώς η πίστα γινόταν πιο στεγνή και οι οδηγοί από την πλευρά τους έπαιρναν καλύτερη αίσθηση. Ο Stevens, ωστόσο, ξεπέρασε τα όρια και το αποτέλεσμα ήταν να βγει εκτός στη στροφή 7, χωρίς να έχει κάποια επιζήμια επαφή.

Λίγο πριν μπούμε στο τελευταίο 10λεπτο, ο Nasr έγινε ο πρώτος που έβαλε τα slicks -συγκεκριμένα τα πολύ μαλακά-, κάτι που έκανε και ο Massa αμέσως μετά, επιλέγοντας τη μαλακή γόμα, τη στιγμή που ο Button έλεγε ότι η κατάσταση είναι αμφίρροπη όσον αφορά την καταλληλότητα των ελαστικών, αλλά οι δύο Williams φρόντισαν να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα, με το «1-2» που σημείωσαν. Ο Bottas ήταν μπροστά, και αυτός με τη μαλακή γόμα.

Τα slicks μπήκαν έτσι σε όλα τα μονοθέσια για τελευταία 5 λεπτά του Q1 και το γεγονός ότι η πίστα γινόταν όλο και ταχύτερη είχε ως αποτέλεσμα να δούμε το όνομα του Button στην κορυφή για μερικά δευτερόλεπτα. Ο Hamilton αποκατέστησε την τάξη με το 1:13.1, 3 λεπτά πριν από το τέλος, ωστόσο οι επιδόσεις βελτιωνόταν συνεχώς, διότι η πίστα δεν ήταν ακόμα τελείως στεγνή.

Τα πράγματα για τους 5 οδηγούς που δε θα συνέχιζαν κρίθηκαν στα τελευταία δευτερόλεπτα, με τη μεγαλύτερη έκπληξη να είναι ο Raikkonen. Ο Φινλανδός δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 18η θέση, χωρίς να ολοκληρώνει τον γρήγορό του γύρο, παρόλο που είχε το καύσιμο να το κάνει. Τον Φιλανδό, που δήλωσε άγνοια για ό,τι έγινε, ακολούθησαν οι Perez, Button, Merhi και Stevens, με τον Alonso να συνεχίζει οριακά. Σε περίπτωση που σ’ ενδιαφέρει, αυτός που ήταν ταχύτερο ήταν ο Rosberg, 2 δέκατα μπροστά από τον Sainz.

Q2

W89P2625

Η πίστα είχε στεγνώσει σχεδόν ολοκληρωτικά στην  αγωνιστική γραμμή και όλοι οι οδηγοί -πλην το Vettel- βγήκαν γρήγορα στην πίστα, με τα πολύ μαλακά. Ο Rosberg ήταν στην πρώτη θέση, έχοντας αέρα 6 δεκάτων από τον δεύτερο Kvyat, με τον Hamilton να είναι κατά μόλις 1 χιλιοστό αργότερος από τον οδηγό της Red Bull. Το πρώτο μισό κύλησε με τους οδηγούς να κάνουν συνεχώς γύρους και τους χρόνους να γίνονται όλο και καλύτεροι.

Είχαμε φτάσει στα τελευταία 5 λεπτά και ο Vettel δεν είχε σημειώσει ακόμα κάποια επίδοση, ενώ οι περισσότεροι βρισκόταν στα pits, καθώς έκαναν προετοιμασίες για τη δεύτερη έξοδό τους στην πίστα. Ο οδηγός της Ferrari βγήκε μαζί τους, στα τελευταία 4 λεπτά, ενώ ο Peter Bonnigton έλεγε στον Hamilton ότι το set-up στην W06 είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσει στον αυριανό αγώνα.

Για ακόμα μία φορά, οι κορυφαίες θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια, μέχρι που ο Rosberg ήταν λιγότερο από ένα δέκατο ταχύτερος από τον Vettel. Ο Γερμανός, όμως, δεν άργησε να δείξει την υπεροχή του μονοθεσίου του, με το 1:08.6, 4 δέκατα μπροστά από τον 2ο Hamilton, όσο οι δύο Lotus πάλευαν για να μπουν στην 10άδα.

Εν αντιθέσει με τον Grosjean, ο Maldonado δεν τα κατάφερε, όπως και οι Ericsson, Sainz, Ricciardo και Alonso.

Q3

GP AUSTRIA F1/2015

Τα πολύ μαλακά ήταν και πάλι αυτά που πρωταγωνιστούσαν, καθώς οι θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν μόλις στους 23°C. Οι πρώτο γύροι ολοκληρώθηκαν με τον Rosberg να είναι ταχύτερος κατά 4 σχεδόν από τον Hamilton, ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής και δεν μπορούσε να είναι όσο ταχύτερος θα ήθελε κυρίως στο μεσαίο κομμάτι της πίστας.

Οι δύο οδηγοί της Mercedes έγιναν μαζί με τον Vettel οι μοναδικοί που ήταν στην πίστα. Ο Hamilton, παρόλο που δεν είχε την ιδανική συμπεριφορά από το μονοθέσιό του, κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Rosberg, και μάλιστα για 2 δέκατα. Ο Vettel δεν μπορούσε να κάνει κάτι γι’ αυτό και τους παρακολουθούσε από την τρίτη θέση, απέχοντας σχεδόν μισό δευτερόλεπτο.

Πιο φρέσκα ελαστικά είχαν τοποθετηθεί ήδη σε κάποια μονοθέσια, τα οποία βγήκαν στην πίστα για να βελτιώσουν την επίδοσή τους. Η Mercedes έλεγε στον Hamilton όταν θα πρέπει να κάνει δύο γρήγορους γύρους, διότι τα ελαστικά είχαν καλύτερη απόδοση στον δεύτερο γύρο, αλλά ο Βρετανός έκανε λάθος την κατάλληλη στιγμή και βγήκε εκτός στη  στροφή 2, καθώς μπλόκαρε ο πίσω άξονας στη ζώνη φρεναρίσματος.

Κι εκεί που περιμέναμε τον Rosberg για να το αν θα καταφέρει να περάσει μπροστά, είχε κάτι παρόμοιο στην τελευταία στροφή, έτσι ο Πρωταθλητής δεν έχασε από τα χέρια του την pole position, με τον Vettel να μην μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο από την 3η θέση, ενώ γρήγοροι ήταν οι Massa και Hulkenberg που πήραν την 4η και 5η θέση.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.