Jean Todt

Από τη στιγμή που η Formula 1 μπήκε στη νέα της εποχή, με βασικό συστατικό τους turbo υβριδικούς κινητήρες, οι μικρότερες ομάδες είδαν το κομμάτι του προϋπολογισμού τους που αφιερώνεται σε αυτούς, να μεγαλώνει σημαντικά. Αυτό, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση και τη μη επίτευξη συμφωνίας για περιορισμό στο κόστος, που ήταν ένα βήμα πριν την έγκριση όταν οι κατασκευαστές άλλαξαν ξαφνικά άποψη, οδήγησε σε αδιέξοδο.

Τώρα, ο Jean Todt αναλαμβάνει μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που επικρατεί, με την ομοσπονδία να θέλει να αναλάβει δράση και να μειώσει το κόστος για τους κινητήρες, που αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 20 εκατομμύρια δολάρια. Παράλληλα, όμως, τονίζει πως δεν μπορεί να εμπλακεί στην ανακατανομή των χρημάτων, αφού αυτές οι συμφωνίες γίνονται μεταξύ του Ecclestone και των ομάδων.

Συμφωνώ ότι είναι πάρα πολύ ακριβοί (οι κινητήρες). Ορίστε, αναλαμβάνω την ευθύνη για το ότι δεν έχουμε εξασφαλίσει ένα μέγιστο κόστος για τους πελάτες. Είναι κάτι που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Θα το συζητήσουμε. Είμαι ρεαλιστής, έτσι θέλω να βεβαιωθώ ότι αυτό που κάνουμε μπορεί να γίνει. Χρειάζομαι καλούς συμβούλους, έτσι ώστε να μπορούμε να τελειώσουμε σύντομα με την πρόκληση.

F1

Άλλο ένα θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο ισχυρός άνδρας της FIA, είναι τα πελατειακά μονοθέσια. Μια ιδέα με την οποία δεν συμφωνεί σε κανένα σημείο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως τα “μισεί”.

Μισώ τα πελατειακά αυτοκίνητα. Νομίζω ότι η γοητεία της F1 είναι στο ότι υπάρχουν τα γερά θεμέλια του καθενός που συμμετέχει. Είμαι ενάντια σε ένα τέτοιο σύστημα (δύο ταχυτήτων). Για εμένα, είναι καλό να έχουμε τις ομάδες Α και Β, αλλά αυτό πρέπει να γίνεται σε διαφορετικές κατηγορίες. F1, F2, Λιγκ Α, Λιγκ Β, αυτό είναι μια χαρά. Μέσα στην ίδια κατηγορία να έχουμε διαφορές; Θα ήμουν εναντίον αυτού.

Τέλος, ο Todt μίλησε και για την άποψη των ομάδων για το strategy group, αλλά και τις απειλές των ισχυρών, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, περί αποχώρησης από το σπορ. Ο πρόεδρος της παγκόσμιας ομοσπονδίας έδειξε θετικός στο να του δοθεί η δύναμη ώστε να δημιουργήσει, μαζί με τον Ecclestone, τους νέους κανονισμούς, υποβαθμίζοντας εν μέρη τα προβλήματα του σπορ.

Θα ήθελα να πω ότι για μένα είναι (μόνο) λέξεις (η κατάργηση του strategy group). Έχουν κάνει μια μεγάλη ιστορία για την ομάδα στρατηγικής και έχω διαβάσει πολύ συχνά ότι η FIA ή η FOM είναι που θα πρέπει αποφασίσει. Και πάλι, είμαι πολύ ευτυχής να καθίσω με τον Bernie και να αποφασίσουμε τι θα μπορούσε να είναι καλό για το άθλημα, αλλά και πάλι πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι θα είναι καλό για το άθλημα.

Αν συνεχίσουν να λένε ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε εμείς, τότε θα πρέπει να ζητήσω επίσημη εντολή. Θα το έχω αυτό γραπτώς. Έτσι, εντάξει, αν το θέλουν, να μας δώσουν μια επίσημη εντολή και, στη συνέχεια, θα δούμε πώς θα αντιδράσουν.

GP SPAGNA F1/2015

Πιστεύω ότι είναι άδικο να ακούγονται ψεύτικοι λόγοι για να εξηγήσουν γιατί δεν είναι ευχαριστημένοι, γιατί θέλουν να φύγουν, γιατί δεν μπορούν να μείνουν. Μπορεί να υπάρχουν λόγοι, αλλά τουλάχιστον θα έπρεπε να πουν την αλήθεια: “Θέλω να κερδίσω… Δεν μπορώ να κερδίσω, τότε πρόκειται να φύγω”.

Δεν νομίζω ότι είμαστε αντιμέτωποι με έναν καρκίνο. Είμαστε αντιμέτωποι με έναν πονοκέφαλο. Γι ‘αυτό πρέπει να βρούμε συνταγή για τον πονοκέφαλο. Κατά κάποιο τρόπο, ο πονοκέφαλος είναι στο δρόμο για να θεραπευτεί. Δεν χρειαζόμαστε μεγάλες αλλαγές. Κι αν θα χρειαστούμε μεγάλες αλλαγές, τότε ειλικρινά εγώ θα πρέπει να έχω κάποια στοιχεία. Πρέπει να ξέρω πού βρίσκεται (το πρόβλημα), γιατί τώρα δεν ξέρω πού είναι.

Πριν λίγο καιρό, ο Bernie έκανε την κίνησή του για να πάρει με το μέρος του τον Todt και, ίσως, έτσι να έχουμε την πρώτη τοποθέτηση του προέδρου της FIA, ως προς τις κινήσεις των 2 εκ των 3 μελών (και ψήφων) της F1 Commission, για το μέλλον της Formula 1.