GP SPAGNA F1/2015

Η προσπάθεια των ομάδων για να κερδίσουν όσο περισσότερο χρόνο γίνεται μέσα στις πίστες, κάποιες φορές βγαίνουν από τον νόμιμο δρόμο, καθώς οι τεχνικοί τους προσπαθούν να εκμεταλλευτούν δυνατότητες των μονοθεσίων τους -έξω από τους κανονισμούς-, διότι οι κανονισμοί δεν δίνουν σε καμία περίπτωση την ελευθερία που θέλουν.

Οι τελευταίες υποψίες σχετικά με παρανομία ομάδας ή καλύτερα ομάδων αφορούσε το καύσιμο των Mercedes και Ferrari. Πιο συγκεκριμένα, υπήρχαν άτομα που θεωρούσαν ότι οι δύο καλύτερες ομάδες φέτος μπορούσαν ν’ αποθηκεύσουν μια μικρή ποσότητα καυσίμου και να τη χρησιμοποιήσουν σε κάποιο σημείο του αγώνα. Ή, πέρα από αυτό, πως ο κινητήρας μπορεί να έχει τέτοια χημική σύσταση, που να υπήρχε αύξηση στην απόδοση του.

Αυτά προέκυψαν κυρίως μετά από το Ισπανικό Grand Prix, και η Παγκόσμια Ομοσπονδία προχώρησε στους ελέγχους, για να διαπιστώσει κατά πόσο αυτά ισχύουν, ενώ ενδέχεται να υπήρξαν και καταγγελίες από κάποιες ομάδες. Τα μονοθέσια που ελέγχθηκαν ήταν αυτά των Lewis Hamilton και Sebastian Vettel, στις κατατακτήριες και τα ελεύθερα δοκιμαστικά του Καναδικού Grand Prix, με τη FIA να μη βρίσκει κάτι παράνομο και ν’ αναφέρει στην σχετική της ανακοίνωση:

Η ανάλυση του ιξώδους έδειξε μια ελαφρά μείωση του ιξώδους του καυσίμου στην κύρια δεξαμενή σε σχέση με τη βοηθητική δεξαμενή και στα δύο αυτοκίνητα, και η διαφορά μπορεί ν’ αποδοθεί στην διάλυση του καύσιμου, όπως αναμενόταν στις κανονικές συνθήκες λειτουργίας.

Η υπέρυθρη ανάλυση δεν έδειξε σημαντική διαφορά μεταξύ του καυσίμου στην κύρια και τη βοηθητική δεξαμενή και στα δύο αυτοκίνητα. Επιπλέον, η ανάλυση χρωματογραφίας στο καύσιμο δεν έδειξε καμία διαφορά στην κύρια και την βοηθητική δεξαμενή καυσίμου των δύο αυτοκινήτων. Επίσης, δεν υπήρξε καμία διαφορά στο καύσιμο της κύριας δεξαμενής στο FP2 και τις κατατακτήριες των δύο αυτοκινήτων.

Η ανάλυση στους 120°C επιβεβαίωσε την πίεση του καυσίμου στην κύρια δεξαμενή (σε FP2 και κατατακτήριες), ενώ καμία πίεση δεν ανιχνεύθηκε στα δείγματα από την βοηθητική δεξαμενή καυσίμου. Αυτό, επίσης, οφείλεται στην αναμενόμενη αραίωση του καυσίμου από τα λιπαντικά που χρησιμοποιούνται κάτω από κανονικές συνθήκες.

Από τ’ αποτελέσματα αυτά, μπορεί να βγει το συμπέρασμα ότι δε χρησιμοποιείται η βοηθητική δεξαμενή καυσίμου για να προσθέσει απόδοση, είτε στην κύρια είτε στον θάλαμο καύσης, μέσα από τις αναθυμιάσεις στην εισαγωγή.