Test_Drive_BMW_i3_15

Οι εργασίες έρευνας και εξέλιξης που ξεκίνησαν το 2007 στο πλαίσιο το project i, έγιναν γνωστές στο κοινό την 21η Φεβρουαρίου του 2011. Τότε ήταν μεγάλη ημέρα για την BMW, καθώς σε μια εκδήλωση που έγινε στο Μουσείο της στο Μόναχο ανακοινώθηκε επίσημα το υπό-brand “i”, μαζί με την παράλληλη ανακοίνωση των δύο πρώτων μοντέλων του, το i3 (MegaCity όπως το γνωρίζαμε μέχρι τότε) και i8 (το Vision EfficientDynamics).

Αν και προσωπικά θεωρώ ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι υδρογονοκίνητο (που ουσιαστικά και αυτό ηλεκτρικό είναι), αυτή τη στιγμή τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα έχουν το momentum. Με την σταδιακή μετάβαση σε μια αγορά που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα έχουν το αποκλειστικό προνόμιο, καθώς η εξέλιξη τους έχει φτάσει σχεδόν στο αποκορύφωμα, οι σημερινές εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα γίνουν mainstream επιλογή. Τα ορυκτά καύσιμα, άσχετα με τις όποιες κατά καιρούς εκτιμήσεις ότι επαρκούν για 30-40 ακόμα χρόνια, θα συνεχίζουν να παίζουν κυρίαρχο λόγο για αρκετά χρόνια ακόμα. Όμως, όσο η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται, θα μειώνεται η τιμή τους και παράλληλα θα αυξάνεται η χωρητικότητας τους και τα οχήματα που κινούνται με ηλεκτρισμό θα κερδίζουν έδαφος.

Ήδη υπάρχουν προτάσεις από αρκετές εταιρίες, καθώς στους δρόμους όλου του κόσμου κυκλοφορούν 740.000 αμιγώς EVs. Τα 320.000 εξ’αυτών αγοράστηκαν μέσα στο 2014, με τις εκτιμήσεις να λένε ότι οι πωλήσεις τους θα πενταπλασιαστούν έως το 2020, ενώ στην Ευρώπη η αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι φτάνει σχεδόν το 110%.

Και ενώ εκτός Ελλάδας ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ διαφόρων μοντέλων, στην εγχώρια αγορά η αντιπροσωπεία της BMW έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα για να κάνει την ηλεκτροκίνηση πραγματικότητα, και από τη στιγμή που άνοιξε ο δρόμος μακάρι να ακολουθήσουν και οι άλλες. Η υλοποίηση έγινε με το i3, το οποίο έχει ήδη μπει στη λίστα με τα 15 best-sellers plug-in ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, με περίπου 50 Έλληνες να το έχουν ήδη βάλει στο γκαράζ τους. Εμείς, σαν Autoblog.gr ήμασταν οι πρώτοι που είχαμε μια επαφή μαζί του, αρκετό καιρό πριν έρθει στην Ελλάδα, στο περιθώριο της έκθεσης της Φρανκφούρτης το 2013, ενώ κάποιες μέρες μετά, ήμασταν επίσης το πρώτο μέσο της Ελλάδας που οδήγησε το Tesla Model S.

Στα συν

  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Ευχρηστία/ευκινησία
  • Χώροι
  • “Μηδενικό” κόστος χρήσης
  • Ποιότητα κατασκευής/κίνησης
  • Τεχνολογικά προηγμένο
  • Στιβαρότητα
  • Εξοπλισμός
  • Αθόρυβη λειτουργία

Στα μείον

  • Τιμή
  • Έλλειψη δικτύου φόρτισης
  • Φρένα
  • Μερικά πλαστικά εσωτερικού