[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Tesla Model S

Η πρώτη επαφή με την Tesla έγινε στην έκθεση της Γενεύης, το περασμένο Μάρτιο, όταν ακόμα δεν είχε ξεκινήσει στην Ευρώπη η διάθεση του αυτοκινήτου αλλά ήταν στα πρώτα βήματα ίδρυσης του δικτύου διανομής του.

Εκεί, είχαμε παρευρεθεί στην συνέντευξη Τύπου, με αρχηγού παρόντος να κάνει τα πρώτα εισαγωγικά βήματα στην Γηραιά Ήπειρο.

Προσωπικά, τρέφοντας απεριόριστο θαυμασμό στο πρόσωπο του και στο επιχειρηματικό δαιμόνιο του Elon Musk, ένιωσα ιδιαίτερη τιμή που είχα μια μικρή κουβέντα μαζί του, με τον άνθρωπο που έφτιαξε το PayPal όσο ήταν ακόμα πιτσιρίκι και πλέον έχει αναλάβει εξολοκλήρου το διαστημικό πρόγραμμα των Η.Π.Α., με την άλλη εταιρία του τη SpaceX, ενώ παράλληλα ετοιμάζει και το Hyperloop, ή αλλιώς ταξίδια σε κενό αέρος με ταχύτητες 1.280 χλμ/ώρα μέσα σε σωλήνα.

tesla-live-in-geneva-2013-35

Προσπερνώντας, τα παραπάνω από τη πρώτη στιγμή είχε εκδηλώσει την επιθυμία μου στην Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων ότι θα ήθελα πολύ να οδηγήσω το Model S. Ο χρόνος περνούσε, καθώς ακόμα δεν είχαν έρθει δημοσιογραφικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και φτάσαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Εκεί, ξανά μίλησα με τον Roberto Toro, υπεύθυνο για τις χώρες της Νότιας Ευρώπης (δυστυχώς ακόμα δε περιλαμβάνει την Ελλάδα) και το ραντεβού κλείστηκε για 15 Οκτωβρίου.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Αυτονομία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ασφάλεια
  • Επιδόσεις

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Έλλειψη Ευρωπαϊκού δικτύου ταχυφορτιστών Superchargers (προσωρινά)

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Η Tesla” ]

Γεμάτοι ενθουσιασμό φτάνουμε στο Μιλάνο και αντικρίζουμε το ηλεκτρικό “θαύμα” που παραμιλά όλη η παγκόσμια αυτοκινητιστική κοινότητα στο εντυπωσιακό σκούρο κόκκινο χρώμα του. Το αυτοκίνητο βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή αγορά σχεδόν δύο μήνες και ήδη η καμπύλη των πωλήσεων του είναι λες και έχει πάρει… viagra. Το πρώτο μεγάλο βήμα εκτός Η.Π.Α. έγινε στις 8 Αυγούστου, καθώς τότε παραδόθηκε το πρώτο Model S στην Ευρώπη. Το αυτοκίνητο, αγοράστηκε στη Νορβηγία, μια χώρα με τεράστια προϊστορία σε ηλεκτρικά οχήματα.

Tesla Model S

Μέχρι σήμερα στην Ευρώπη έχουν πωληθεί περίπου 2.000 αυτοκίνητα με την καλύτερη αγορά να αποδεικνύεται η Νορβηγία, που είχε αριθμό ρεκόρ 616 αυτοκινήτων για το μήνα Σεπτέμβριο. Χαρακτηριστικό είναι ότι κατά τη διάρκεια του briefing για το test drive στην αντιπροσωπεία του Μιλάνου πέρασε αρκετός κόσμος, με έναν από αυτούς να το αγοράζει, ενώ νωρίτερα το πρωί είχαν προηγηθεί άλλες δυο πωλήσεις. Όταν μιλάω για πωλήσεις εννοώ ότι το αντίτιμο που πρέπει κάποιος να αποκομίσει φτάνει περίπου τα €85.000, με την ακριβότερη έκδοση να φτάνει τα €95.000. Μέχρι στιγμής, όμως, ούτε το 10% των πωλήσεων δεν αντιστοιχούν στην μικρή έκδοση με τα 60 KWh, αλλά προτιμούν τη μεγάλη των 85 KWh. Επειδή, όμως ο Musk θέλει να “ανοιχτεί” στην Ευρώπη και να λάβει την ίδια τεράστια επιτυχία που απολαμβάνει στην Αμερική, θέλει να μειώσει τα κόστη των logistics που απαιτούνται ώστε τα αυτοκίνητα της εταιρίας του να μεταφέρονται από την Αμερική σε Ευρώπη και Ασία, γι’αυτό έχει στα μελλοντικά του σχέδια την κατασκευή νέων εργοστασίων στη Γηραιά Ήπειρο και όχι μόνο.

tesla-model-s-test-drive-by-autoblog-gr-8 (2)

Ένα μικρό δείγμα της εκπληκτικής πορείας του αυτοκινήτου είναι ότι η παραγωγή των 20.000 μονάδων του 2013 έχει γίνει ήδη sold out, και η ζήτηση εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη από την παραγωγική δυνατότητα. Χαρακτηριστικό είναι πως το δεύτερο τρίμηνο του 2013, πούλησε 5.150 Model S, που σημαίνει περίπου 1.700 αυτοκίνητα τον μήνα, δηλαδή σχεδόν όσα πουλάνε το Nissan Leaf και το Chevrolet Volt. Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Musk και το Model S έχει και στην Ευρώπη την απήχηση που έχει στις Η.Π.Α., τότε υπολογίζεται ότι στα τέλη του 2014 θα μπορεί να πουλάει περίπου 40.000 αυτοκίνητα ετησίως. Νούμερο που προσωπικά το θεωρώ άκρως εφικτό καθώς το δίκτυο στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής, να μετράει 20 αντιπροσωπείας σε χώρες όπως, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελβετία, Νορβηγία, Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Ολλανδία και Σουηδία, με άλλα 10 καταστήματα να ανοίγουν σύντομα στις παραπάνω χώρες. Παράλληλα, ετοιμάζονται και οι δεξιοτίμονες εκδόσεις για την Ιαπωνία, την Αγγλία και την Αυστραλία καθώς η Κινεζική έκδοση, στην οποία σύμφωνα με πληροφορίες, βελτιώνεται η άνεση των πίσω καθισμάτων αφού έρευνες που έχουν γίνει, δείχνουν πως στην Κίνα, οι περισσότεροι άνθρωποι οδηγούνται από κάποιον στον προορισμό τους που σημαίνει πως κάθονται στο πίσω κάθισμα. Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά…Ακόμα, αν σκεφτούμε ότι το crossover που ετοιμάζει, το Model X, έχει ήδη δεχτεί περισσότερες από 6.117 προ-παραγγελίες για το το οποίο θα περάσει στη παραγωγή στα τέλη του 2014, έχοντας καταβάλει τουλάχιστον από $5.000 ο καθένας ώστε να προ-παραγγείλουν ένα Model X. Ενώ η γκάμα θα ολοκληρωθεί το 2015 με ένα μικρότερο αυτοκίνητο για τη κατηγορία C, πιθανότατα θα ονομάζεται Model E.

tesla-model-s-test-drive-by-autoblog-gr-79 (2)

Τέλος, μπορεί σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο να θεωρείς ότι σαν ανταγωνιστή του έχει άλλες αντίστοιχες προτάσεις, όπως Leaf, Ampera και τα μοντέλα του i-brand της BMW, αλλά κάτι τέτοιο στη πραγματικότητα δεν ισχύει. Αυτό γιατί σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία στην Αμερική, το Tesla Model S έχει μεγαλώσει σημαντικά το  μερίδιο αγοράς του στην ανταγωνιστική κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, φτάνοντας το 8,4% και προσπερνώντας μεγαθήρια όπως το Audi A8, η BMW 7-Series και η Mercedes S-Class. Βέβαια, αυτά τα αυτοκίνητα διαφέρουν σε χαρακτήρα από το Model S και αυτό είναι κάτι που δυσαρεστεί και την ίδια την Tesla, με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας, Diarmuid O’Connell, να έχει δηλώσει πως το Model S δεν έχει να κάνει με την πολυτέλεια αλλά με τις επιδόσεις. Τα μοντέλα που βλέπει ως κύρους ανταγωνιστές του Model S σύμφωνα με τη Tesla είναι οι Mercedes E-Class, BMW Σειρά 5, Audi A6, Jaguar XF κ.α.

Tesla Model S

Αυτό που πολλούς μελλοντικούς αγοραστές απασχολεί είναι το δίκτυο φορτιστών Superchargers. Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχουν μόνο 6 τέτοιοι σταθμοί, όλοι αποκλειστικά στην Νορβηγία. Η Tesla έχει επιλέξει μια στρατηγική marketing να μην ξοδέψει λεφτά στην διαφήμιση του μοντέλου της αλλά στο να χτίσει μια σοβαρή υποδομή για τους φορτιστές. Αν όλα πάνε καλά, στο τέλος του 2014 στην Ευρώπη θα υπάρχουν περίπου 40 σταθμοί επαναφόρτισης των μπαταριών, καλύπτοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος των χωρών όπου θα αντιπροσωπεύεται.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Tesla Model S

Ας δούμε όμως με μια πιο λεπτομερή ματιά το Model S, όπου προσωπικά θα αποφύγω να την χαρακτηρίσω λιμουζίνα, καθώς σχεδιαστικά πιο πολύ φέρνει σε τετράθυρο coupe (βλέπε Mercedes CLS, BMW Σειρά 6 Grand Coupe, Aston Martin Rapide και Porsche Panamera). Αυτό είναι το δεύτερο μοντέλο που βγάζει η εταιρία καθώς είχε προηγηθεί το Tesla Roadster, που βασιζόταν στη Lotus Elise και έχει σταματήσει να παράγεται. Η εταιρία μετράει ήδη δέκα χρόνια ζωής, καθώς ιδρύθηκε το 2003, όταν ο Musk ήταν σε ηλικία μόλις 30 ετών και απασχολεί 3.000 εργαζομένους και το εργοστάσιο στο Fremont της Καλιφόρνια, όπου παράγονται τα αυτοκίνητα της είναι συνεργασία με την Toyota, το οποίο προηγουμένως άνηκε σε κοινοπραξία μεταξύ Toyota και General Motors. Από την άλλη τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο Palo Alto, με όσους tech geek από εσάς να γνωρίζουν την περιοχή αυτή καθώς εκεί βρίσκονται και τα headquarters μιας άλλης θαυμαστής τεχνολογικής εταιρίας, της Apple.

Tesla Model S

Αυτό που αρχικά είδαμε με το Roadster και σχεδόν τελειοποιήθηκε με το Model S είναι ότι ο Musk έχει πολλά όπλα στη φαρέτρα του καθώς έχει ανοίξει σοβαρότατο “πολεμικό” μέτωπο με τις εταιρίας κατασκευής συμβατικών αυτοκινήτων, αλλά κυρίως με τις εταιρίες εξόρυξης πετρελαίου και τον Τύπο, καθώς ποιος μπορεί να ξεχάσει την διαμάχη που είχε ξεσπάσει μεταξύ των New York Times και της Tesla. Μπορεί ουσιαστικά να πολεμάει μόνος του, αλλά όλο και περισσότεροι μεγάλοι κατασκευαστές τον ακολουθούν και θέλει πολύ μεγάλα @@ για να καταφέρει όλα αυτά σε ηλικία μόλις 40 χρονών.

H Tesla τόλμησε και πέτυχε. Αποτέλεσμα να έχει καταπλήξει όλους τους ιδιοκτήτες του, αλλά να ανακηρυχθεί αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2012 από το αμερικάνικο περιοδικό Motor Trend. Καμία εταιρία που διαπρέπει στο σημερινό επιχειρηματικό στερέωμα χωρίς να καινοτομήσει. Δεν είναι διάττοντας αστέρας, τύπου Fisker και άλλων παρόμοιων εταιριών γιατί έχει σοβαρό επιχειρηματικό σχέδιο, αλλά το κυριότερο εξαιρετικό προϊόν και μεγάλη αυτονομία. Κατά προσωπική άποψη, αυτό ήταν και το κύριο μειονέκτημα όσων προτάσεων έχουμε δει κατά καιρούς, όπου αυτονομίες της τάξης των 100-150 χλμ και οι εξαιρετικά υψηλές τιμές αγοράς ήταν που πρακτικά έκανε χαζή την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά είδαμε το τι έχει στο μυαλό της αυτή η εταιρία με τη παρουσίαση του concept στη Φρανκφούρτη το 2009, με τις πρώτες παραδόσεις του αυτοκινήτου παραγωγής, που δε διαφέρει πολύ από το πρωτότυπο, να ξεκινούν το καλοκαίρι του 2012.

tesla-model-s-test-drive-by-autoblog-gr-61

Το Model S είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο, με το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση να είναι οι διαστάσεις του. To μήκος του φτάνει τα 4.978 χλστ, το πλάτος του 1.963 χλστ ενώ το ύψος του είναι 1.435 χλστ.. Αντίστοιχα το μεταξόνιο του αγγίζει τα 3 μέτρα, όντας 2.959 χλστ. Αυτό φυσικά σε συνδυασμό με την έλλειψη κινητήρα στο εμπρός μέρος έχει τεράστια ευεργετικά αποτελέσματα τόσο σε χώρους αποθήκευσης όσο και στους εσωτερικούς χώρους. Ο συνολικός χώρος εμπρός και πίσω φτάνει το εξωπραγματικό νούμερο των 895 λίτρων, εκ των οποίων τα 744 είναι μόνο πίσω. Αν δε αναδιπλωθούν και τα πίσω καθίσματα ο συνολικός χώρος φτάνει τα 1.800 λίτρα, νούμερο που θα ζήλευε ακόμα και ένα Renault Espace.

tesla-model-s-test-drive-by-autoblog-gr-70

Από την άλλη παρά τις μεγάλες του διαστάσεις και το βάρος των μπαταριών που αγγίζει περίπου τα 600 κιλά, το συνολικό του βάρος είναι 2108 κιλά, καθιστώντας το περίπου 100 με 150 κιλά βαρύτερο από αντίστοιχες βενζινοκίνητες προτάσεις. Έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς το αλουμίνιο σε διάφορα μέρη του αμαξώματος, με τις μπαταρίες να βρίσκονται σε όλο το πάτωμα του αυτοκινήτου, δηλαδή όσο πιο χαμηλά γίνεται, κάτι που εξασφαλίζει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αλλά και τη κατανομή των μαζών μεταξύ των δύο αξόνων, όπου είναι 48/52 για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί και στην αεροδυναμική του αμαξώματος με τον συντελεστής οπισθέλκουσας Cd να είναι μόλις 0,24. κάτι που το κάνει το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στη κατηγορία του. Ένας από τους λόγος φυσικά είναι και το επίπεδο πάτωμα με την απουσία εξοχών που θα “αναταράξουν” την ροή του αέρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Tesla Model S

Ας δούμε τώρα γιατί έχει βάλει τα γυαλιά σε πολύ δυνατότερα αυτοκίνητα. Κατά καιρούς έχουμε δει βίντεο που κατατροπώνει BMW M5, Mercedes E63 AMG, Chevrolet Corvette, Dodge Viper κ.α. Ότι έχει σταθεί απέναντι του για τουλάχιστον 400 μέτρα έχει φύγει με κατεβασμένο κεφάλι. Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν τριφασικό τετραπολικό υγρόψυκτο και εγκάρσια τοποθετημένο επαγωγικό ηλεκτρικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος με πηνίο χαλκού συνολικής απόδοσης 310 kW/415 ίππων μεταξύ 5.000 και 6.700 σ.α.λ. Η ροπή του είναι 600 Nm διαθέσιμη από τις 0 στροφές μέχρι τις 5.100 σ.α.λ., ενώ το θεωρητικό όριο στροφών του ακουμπάει τις 16.000 σ.α.λ. Για τη μετάδοση χρησιμοποιεί κιβώτιο (μειωτήρας στροφών σε αναλογία 9.73:1) μονής σχέσης. Παρόλο το βάρος του εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη ροπή του και γι’αυτό οι επιδόσεις του είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το “μεγάλο” μοντέλο των 85 KWh χρειάζεται μόλις 4,2 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει “μόνο” τα 210 χλμ/ώρα, ενώ για το 400άρι χρειάζονται μόλις 12.6 δευτ. Η αντίστοιχη μικρή κατανάλωση, όπως μετριέται για τα ηλεκτρικά οχήματα, είναι 89 MPGe, κάτι που μεταφράζεται σε 2,64 λίτρα/ώρα.

Tesla Model S

Οι μπαταρίες του, τώρα, όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα των επιβατών του αυτοκινήτου. Το μοντέλο με χωρητικότητα των 60 KWh έχει αυτονομία 370 χλμ, ενώ το μεγάλο των 85 KWh, που έχει κάτι λιγότερο από τετραπλάσια χωρητικότητα σε σύγκριση με το Nissan Leaf, φτάνει τα 460 χλμ. Νούμερο που κατά την πεντάωρη συνύπαρξη μας φάνηκε άκρως εφικτό, καθώς για τα 150 χλμ που διανύσαμε η απόκλιση της αυτονομίας ήταν μόλις 20 χλμ. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αποτελούνται από 7.000 κυψέλες κατασκευής Panasonic, με τις καθόδους να είναι από κράμα νικελίου-κοβαλτιου-αλουμινίου, με τη Tesla να δίνει εγγύηση οχτώ ετών και απεριόριστων χλμ. ενώ αν κάποιος θελήσει να αγοράσει ένα εξτρά πακέτο μπαταριών μπορεί να το κάνει, τουλάχιστον στην Αμερική, με κόστος $12.000.

tesla-model-s-test-drive-by-autoblog-gr-23

Η φόρτιση τους, γίνεται από τους σταθμούς Superchargers, δωρεάν εφ’όρου ζωής. Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου μια ώρα, με το 50% της φόρτισης να γίνεται σε μόλις 30 λεπτά. Αυτός είναι και ένας λόγος που οι σταθμοί αυτοί θα δημιουργηθούν σε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) κάνοντας τα μεγάλα ταξίδια μια πραγματικότητα. Από την άλλη, η φόρτιση μπορεί να γίνει και σε κάθε οικιακό σύστημα με το κόστος του, με μέση τιμή κιλοβατώρας στην (Ελλάδα και Ιταλία, που ρώτησα) τα 0,12 ευρώ, να είναι περίπου €10 με μέσο ετήσιο κόστος για κάποιον που διανύει 18.000 χλμ να είναι μόλις €500. Με ρεύμα σπιτιού η φόρτιση, όμως διαρκεί αρκετά πιο πολλές ώρες με τη μπαταρία να φορτίζει για 50 χλμ κάθε ώρα. Βέβαια με εξτρά εντοιχιζόμενο φορτιστή που προσφέρει η Tesla (High Power Wall Connector), αυτό το νούμερο διπλασιάζεται για κάθε ώρα με μονοφασική παροχή 80Α. Από την άλλη, βέβαια, στους σταθμούς Superchargers υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής των μπαταριών ενός Model S, που διπλασιάζει μέσα σε 90 δευτερόλεπτα την αυτονομία του Model S κάνοντας ακόμα ένα μεγάλο βήμα, ώστε να φέρει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, πιο κοντά στον κόσμο. Το κόστος αυτής της διαδικασίας θα είναι κάπου μεταξύ 60 έως 80 δολαρίων, όσο δηλαδή κοστίζει ο ανεφοδιασμός ενός ντεπόζιτου 56 λίτρων ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μόνο που θα γίνεται πιο γρήγορα και πιο εύκολα, αφού ο οδηγός δεν θα πρέπει να βγει από το αυτοκίνητο.

Τέλος, το ηλεκτρικό “παιδί” του Musk απέσπασε πρόσφατα το μεγαλύτερο βαθμό που έχει δώσει ποτέ ο οργανισμός ασφαλείας της Αμερικής, NHTSA. Αυτός βαθμολογεί τα crash test σε κλίμακα 1 έως 5 αστεριών, με το Model S να αποσπά 5,4 αστέρια! Ναι, το Model S έσπασε στη κλίμακα, με την NHTSA να ανακοινώνει πως το Model S απέσπασε 5 αστέρια σε κάθε κατηγορία και υποκατηγορία που δοκιμάστηκε.

Tesla Model S

Σημαντικό ρόλο στη βαθμολογία αυτή συνετέλεσε το γεγονός πως το Model S δεν διαθέτει κινητήρα εσωτερικής κάτω από το μπροστά καπό, πράγμα που του δίνει τη δυνατότητα να έχει τεράστιες ζώνες παραμόρφωσης για την απορρόφηση των δυνάμεων που παράγονται σε ένα ατύχημα. Επίσης το πλαίσιο του έχει μικρό βαθμό παραμόρφωσης, αφού είναι πάρα πολύ ισχυρό λόγω της συστοιχίας των μπαταριών του ηλεκτροκινητήρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Tesla Model S

Ξεπερνώντας το αρχικό ενθουσιασμό για να μπεις στο εσωτερικό είναι μια διαδικασία που την απολαμβάνεις. Έχοντας στο χέρι ένα κλειδί-μινιατούρα του αυτοκινήτου, σε όποιο σημείο πατήσεις θα ανοίξει και το αντίστοιχο του πραγματικού αυτοκινήτου.

Tesla-Model-S-key-in-Elon-Musk-hand

Έτσι, πατώντας στο πλάι, εξέρχονται από το σώμα του αυτοκινήτου χοντρά χρωμιωμένα χερούλια, που κανονικά είναι κρυμμένα μέσα στις πόρτες και με το που αντικρίζεις το εσωτερικό πιστεύεις ότι αυτά τα βλέπεις μόνο σε φουτουριστικά concept cars. Παράλληλα, όμως πραγματικά νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα εξαιρετικά ποιοτικό και πολυτελέστατο περιβάλλον. Το πρώτο πράγμα που σου κλέβει τη ματιά είναι η τεράστια οθόνη των 17 ιντσών, με την εταιρία να την χαρακτηρίζει ως την πιο προηγμένη οθόνη αυτοκινήτου του κόσμου. Το πρώτο premium πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου ξεχωρίζει και σε αυτό το τομέα καθώς η τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί είναι εμφανέστατη. Η πιστότητα της οθόνης, τα χρώματα της, η απόκριση στην αφή είναι εξαιρετική.

Tesla Model S

Δεν είναι υπερβολικό, αν και Apple fan boy, να κάνει το iPad να δείχνει “δίσκος σερβιρίσματος”. Μέσω αυτής, οι επιβάτες ρυθμίζουν πρακτικά τα πάντα, όπως τα φώτα, τον κλιματισμό, την ηλιοροφή, το διάγραμμα χρήσης ενέργειας, το ύψος και τη σκληρότητα της αερανάρτηση, το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα για την οπισθοπορεία, ενώ με χρήση κάρτας SIM μπορείς να συνδεθείς στο internet με ταχύτητες 4G/LTE. Τα στοιχεία στο πάνω και κάτω μέρος παραμένουν συνέχεια στην ίδια θέση έτσι ώστε να μην μπερδεύονται οι επιβάτες του, ενώ στο κέντρο προβάλλονται οι εκάστοτε ρυθμίσεις. Το αυτοκίνητο δοκιμήςδιέθετε τη τελευταία έκδοση του λογισμικού (v. 5.0) και είναι τόσο γρήγορο όσο και το ίδιο user friendly, με την ταμπλέτα της Apple. Φυσικά δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει σύστημα πλοήγησης και σύνδεση στο internet.

Tesla Model S

Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι σε ολόκληρη τη κεντρική κονσόλα του Model S, υπάρχουν μόνο δύο κουμπιά, ένα για το άνοιγμα του ντουλαπάκι του συνοδηγού και το άλλο για τα αλάρμ. Η μεγάλη και πολυλειτουργική οθόνη κάνει τον σχεδιασμό της κονσόλας σχετικά λιτή, χωρίς αυτό να αποτελεί αρνητικό. Ακόμα μια οθόνη υπάρχει αντί για συμβατικό πίνακα οργάνων, με τη συνολική του σχεδίαση να αντικατοπτρίζει το χαρακτήρα της εταιρίας, όντας άκρως σύγχρονη και πρωτοποριακή. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ υψηλής ποιότητας και μόνο κάποιες λεπτομέρειες στις πόρτες δεν μου άρεσαν. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή για το χαρακτήρα του μοντέλου, με το κάθισμα-πολυθρόνα να είναι εξαιρετικά άνετο και θερμαινόμενο. Οι εσωτερικοί του χώροι είναι κάτι παραπάνω από υπεραρκετοί ανεξαρτήτου ύψους και θέσης που επιλέξεις να κάτσεις. Στο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει η δυνατότητα να εφοδιάσεις το αυτοκίνητο με δυο ανακλινόμενα καθίσματα που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών καθιστώντας το, ουσιαστικά 7-θέσιο αλλά τόσο η αντίθετη φορά προς την κατεύθυνση του αυτοκινήτου, όσο και ο περιορισμένος χώρος, προσωπικά θεωρώ εντελώς ανούσιο κάποιος να τα τοποθετήσει. Πόσο μάλλον, αφού πρακτικά μόνο μικρά παιδιά μπορούν να κάτσουν εκεί, να ειναι και αρκετά επισφαλή για την ασφάλεια τους. Κατά τ’άλλα υπάρχει ένας πολύ μεγάλος χώρος στη βάση της κονσόλας, που χωράει μέχρι και laptop και βολεύει πολύ στη καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου.

Tesla Model S

Από θέμα εξοπλισμού είναι εξαιρετικά πλούσιος και διαθέτει, keyless entry, αισθητήρα στο κάθισμα του οδηγού για να καταλάβει πότε θα πάρει μπροστά ο κινητήρας, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα εξαερισμού με αντικαταστούμενα micro-filters, LED φώτα ημέρας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προεγκαταστεμένο σύστημα για WiFi, διπλό USB, οχτώ αερόσακους, αισθητήρα ασφαλείας για ενδεχόμενη ανατροπή, αισθητήρα διακοπής της υψηλής τάσης σε περίπτωση ατυχήματος, bluetooth για το κινητό αλλά και streaming μουσική, τιμόνι με χειριστήρια, σύστημα ένδειξης της πίεσης των ελαστικών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις, piano black λεπτομέρειες, αναδιπλούμενα 60/40 πίσω καθίσματα και ηχοσύστημα 200 watt με εφτά ηχεία και υποστήριξη αρχείων MP3, AAC και MP4. Η έκδοση με τις μπαταρίες των 85 kWh θα κοστίζει 83.150 ευρώ, ενώ η έκδοση Model S Performance 85 kWh 97.550 ευρώ. Η Signature 85 kWh ξεκινά από τις 101.400 ευρώ ενώ η κορυφαία Signature Performance 85 kWh από τις 110.950 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Tesla Model S

Με το που κάθεσαι, το πρώτο πράγμα που ψάχνεις είναι να βρεις πως παίρνει μπροστά. Φευ!! Δεν υπάρχει μίζα, δεν υπάρχει start button, δεν υπάρχει τίποτα που να υποδηλώνει ότι θα το βάλεις μπροστά. Γιατί; Γιατί παίρνει μόνο του. Καταλαβαίνει, μέσω αισθητήρα στο κάθισμα, και το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πατήσεις το φρένο και επιλέξεις από το μοχλό που είναι στη κολόνα του τιμονιού το D και να ξεκινήσεις. Με το μοχλό αυτό επίσης επιλέγεις την όπισθεν, ενώ πατώντας τον προς τα μέσα επιλέγεται η θέση P, όπου τότε εμπλέκεται ηλεκτρικά και αυτόματα το χειρόφρενο, καθώς ούτε για αυτό υπάρχει διακόπτης.

Κάνεις τα πρώτα μέτρα και αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι όλα κινούνται γύρω από την απόλυτη ησυχία. Από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις, είτε δηλαδή από το ήχο από τον δρόμο, είτε από τους κινητήρες. Το πως ένιωσα; Παράξενα. Θέλει μια περίοδο… όχι εξοικείωσης αλλά να μάθεις να ζεις με αυτό. Ότι το μόνο που θα ακούς είναι όταν ανοίγεις τα παράθυρα το χαοτικό βουητό των μεγαλουπόλεων. Είναι περίεργο το συναίσθημα να έχεις τέτοια επιτάχυνση και να μην ακούς κανένα ήχο. Αλλά εθίζεσαι στο πως τραβάει, νιώθοντας μια δυνατή κλωτσιά κάθε φορά που βυθίζεις το πεντάλ! Είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση του, με το τιμόνι να έχει βαριά αίσθηση. Με τα 11,22 μ. διάμετρο στροφής δε θα έλεγα ότι κόβει και πάρα πολύ αλλά το ακριβέστατο και γρήγορο τιμόνι με λιγότερους από 3 κύκλους από άκρη σε άκρη είναι πολύ καλά ρυθμισμένο και στη μικρή διαδρομή που είχα την ευκαιρία να το τρέξω εκτός Μιλάνου φάνηκε απόλυτα ακριβές και ευθύτατο.

Η ανάρτηση του είναι ρυθμισμένη με βάση την άνεση, όποια ρύθμιση και αν του επιλέξεις, απορροφώντας τις ανωμαλίες των κλασικών πλακόστρωτων δρόμων. Ακόμα και με τα ελαστικά διαστάσεων 245/35 με ζάντες διαμέτρου 21 (!!) ιντσών δε κοπάνησε καθόλου, στους δρόμους με αρκετές λακκούβες της ιταλικής πόλης. Είναι premium και το δείχνει σε κάθε του χαρακτηριστικό. Η διαδικασία της επιτάχυνσης γίνεται πριν καν σκεφτείς να πατήσεις το πεντάλ. Είναι ακαριαία, την νιώθεις, κολλάς στο κάθισμα! Μέχρι τα 140 χλμ/ώρα ανεβάζει σα δαιμονισμένο που σε συνδυασμό με την παντελή απουσία ήχου νιώθεις ότι είσαι σε διαστημόπλοιο στο διάστημα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ενεργοποιείται τη στιγμή που θα αφήσεις το πόδι από το γκάζι και έχει δύο επιλογές, οι οποίες και αυτές ελέγχονται μέσα από την τεράστια οθόνη, όπου στη νορμάλ επιβραδύνει το αυτοκίνητο πολύ έντονα που σχεδόν μετά από κάποια μέτρα μπορεί να το ακινητοποιήσει, ενώ στη πιο “light” ρύθμιση είναι μεν λιγότερο αποδοτικό αλλά πιο άνετο στη καθημερινή μετακίνηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το μέλλον… σήμερα” ]

Tesla Model S

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην κατέκρινε ή να είδε με μισό μάτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Δε θα κατηγορήσω κανένα γιατί μέσα σε αυτούς ήμουν και εγώ. Ο λόγος δεν ήταν άλλος γιατί ποτέ δεν είχε παρουσιαστεί ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο. Το Tesla Model S τα κάνει όλα και συμφέρει. Είναι όμορφο, έχει άπλετους χώρους, εκπληκτικές επιδόσεις που ζηλεύουν υπεραυτοκίνητα προηγούμενης δεκαετίας και το κυριότερο απ’όλα, μιας και μιλάμε για ηλεκτρικό όχημα, υπολογίσιμη αυτονομία!

Τόλμησε και βγήκε κερδισμένη. Ο Elon Musk αποδεικνύεται ότι με ότι καταπιάνεται μετατρέπεται σε χρυσός, σα το άγγιγμα του Μίδα. Το Model S βγάζει σκάρτα την υβριδική μόδα και τα βενζινοβόρα μηχανικά σύνολα. Πλέον δεν αποτελεί εναλλακτική λύση αλλά επιλογή. Ο Musk έπαιξε πολύ έξυπνα και έβγαλε ένα premium και πρακτικό αυτοκίνητο, όχι απαραίτητα για οικολόγους αλλά έχοντας τα στοιχεία αυτά εμπλουτισμένα με αρκετές δόσεις τεχνολογίας που θα ήθελε ένας διαφορετικής φιλοσοφίας αγοραστής. Τα σχέδια του για το μέλλον δείχνουν ότι θα κάνει την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε όλους. Ο CEO της εταιρίας, υποσχέθηκε ότι μέσα στα επόμενα 4 με 5 χρόνια, θα υπάρχει και πακέτο μπαταριών, το οποίο θα δίνει αυτονομία 500 μιλίων (804 χλμ) στο Model S.

Πλέον έχει γίνει το σημείο αναφοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έχει βάλει τα γυαλιά σε εταιρίες δεκάδων χρόνων εμπειρίας. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο αμερικάνικος κολοσσός GM δημιούργησε ειδική ομάδα ώστε να εξετάσει το αυτοκίνητο και να βγάλει αντίστοιχο προϊόν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Tesla Model S 85 kWh
Drivetrain
Configuration Transverse rear-mounted electric motor, rear-wheel drive
Engine type Liquid-cooled 3-phase, 4-pole AC induction motor
Fuel cutoff/rev limiter (rpm) 16,000
Horsepower (hp @ rpm) 416 @ 5,000-8,600
Torque (lb-ft @ rpm) 443 @ 0-5,100
Fuel type Electricity
Electric motor rating (kW/ps) 310/422
Battery type Liquid-cooled, lithium-ion
Battery capacity, rated (kW-hr) 85
Transmission type Single-speed direct drive
Final-drive ratio (x:1) 9.73
Differential(s) Open

 

Chassis
Suspension, front Independent high-mount upper wishbone with dual-pivot lower links, pneumatic spring, monotube damper, stabilizer bar
Suspension, rear Independent multilink with lower wishbone, pneumatic spring, monotube damper, stabilizer bar
Steering type Electric-assist, speed-proportional rack-and-pinion steering
Steering ratio (x:1) 13.0
Tire make and model Michelin Pilot Sport PS2
Tire type Asymmetrical summer, high-performance
Tire size, front 245/35ZR21 96Y
Tire size, rear 265/35ZR21 101Y
Wheel size, front 21-by-8.5
Wheel size, rear 21-by-9
Wheel material Cast aluminum
Brakes, front 14-by-1.3-inch ventilated cast-iron discs with four-piston fixed calipers
Brakes, rear 14.4-by-1.1-inch ventilated cast-iron discs with four-piston fixed calipers

 

Fuel Consumption
EPA fuel economy (mpg) 88 city/90 highway/89 combined MPGe (38 kWh/100 miles)
Driving range (mi.) 265 (EPA rating); 265.4 (Edmunds observed)

 

Audio and Advanced Technology
Stereo description AM/FM/HD radio, 580 watts, 12 speakers, Dolby Pro Logic 7.1 surround sound
iPod/digital media compatibility Standard Bluetooth audio, USB stick (iPod charge only)
Satellite radio Standard Sirius/XM ready
Hard-drive music storage capacity (Gb) Standard flash memory storage for 3,000 songs
Rear seat video and entertainment Not available
Bluetooth phone connectivity Standard
Navigation system Standard with traffic
Telematics (OnStar, etc.) Not available
Smart entry/Start Standard ignition (via sitting down), doors, trunk
Parking aids Standard back-up camera
Blind-spot detection Not available
Adaptive cruise control Not available
Lane-departure monitoring Not available
Collision warning/avoidance Not available
Night Vision Not available
Driver coaching display Standard

 

Dimensions & Capacities
Curb weight, mfr. claim (kg) 2.108
Weight distribution, as tested, f/r (%) 48/52
Length (mm.) 4978
Width (mm.) 1963
Height (mm.) 1435
Wheelbase (mm.) 2959
Track, front (mm.) 1661
Track, rear (mm.) 1699
Turning circle (m.) 11,3
Legroom, front (mm.) 100
Legroom, rear (mm.) 89
Headroom, front (mm.) 96
Headroom, rear (mm.) 89
Shoulder room, front (mm.) 146
Shoulder room, rear (mm.) 140
Seating capacity 5+2
Trunk volume (liters) 150,1 (front trunk)
Max cargo volume behind 1st row (liters)  1645
behind 2nd row (cu-ft) 744
Total Cargo (liters) 894,8
GVWR (kg) 2.570
Ground clearance (cm.) 15,2

 

Warranty
Bumper-to-bumper 4 years/80.000 kilometers
Powertrain 8 years/Unlimited kilometers
Hybrid/battery 8 years/Unlimited miles (85 kWh battery – 8/125k for 60 kWh, 8/100k for 40 kWh)

[/nextpage]